شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

آشنایی با استاندارد کابل کشی روی سینی

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱ ب.ظ

جهت انجام کابل کشی روی سینی کابل لازم است یکسری استانداردهای تعریف شده را رعایت کنید تا بتوانید با حداکثر امنیت شبکه های کابل کشی به هم پیوسته ای را طراحی و روی سازه پیاده سازی کنید.

با توجه به آن که مسیرهای تعیین شده برای هدایت کابل در سازه های صنعتی غالباً به صورت دیواری و سقفی می باشد در نتیجه عدم رعایت اصول استاندارد می تواند در طولانی مدت خسارات سنگینی را برای مجموعه های صنعتی ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم به تفصیل بخشی از ضوابط و استانداردها را قبل از شروع کابل کشی روی سینی بازگو کنیم تا بتوانیم یک پروژه کابل کشی ایمن و پایدار را داشته باشیم.

استاندارد کابل کشی روی سینی با انتخاب اتصالات سازه ای صحیح 

اتصالات سازه ای در پروژه‌های نصب سینی کابل قطعاتی هستند که مسئولیت اتصال سینی ها به سطوح سقف و دیوار را بر عهده دارند. برای روشن تر شدن این موضوع چند اتصال سازه ای را نام می بریم. ساپورت سینی کابل، براکت ها، سی چنل ها، رادهای گالوانیزه از جمله این قطعات اتصال دهنده سازه ایی هستند.

اگر می خواهید که استاندارد کابل کشی روی سینی در پروژه شما به طور کامل عملیاتی شود باید از اتصالات سازه‌ای به شکل صحیح استفاده کنید. در اغلب سازه‌ها معمولاً نوع  نصب دیواری سینی ها ترجیح داده می شود حال آنکه در برخی از محیط های صنعتی به دلیل نوع معماری سازه مسیرهای سقفی را جهت هدایت سینی ها و کابل ها انتخاب می کنند.

اصولاً انتخاب نادرست مسیرهای نصب سینی و به تبع آن اتصالات سازه ای باعث می شود که پروژه شما از حالت استاندارد و اصولی خارج شود. لذا این تبحر و تجربه تکنسین اجرایی کار است که چگونه از اتصالات سازه‌ای در نواحی درست استفاده کند.       

نقش اتصالات میان دو سینی کابل

استاندارد کابل کشی روی سینی تنها منحصر به انتخاب اتصالات سازه ای صحیح نیست. بلکه شما باید از انتخاب درست اتصالات میان دو سینی کابل نیز مطمئن باشید. اتصالات میان دو سینی معمولا شامل سه راهی ها، چهارراهی ها، ردیوسرها و زانوها می باشد. هر کدام از این قطعات برای اهداف خاص در شبکه‌های سینی کابل مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور مثال برای انشعاب گیری های متعدد معمولاً از سه راهی ها و اتصالات چهار راهی  یا متقاطع استفاده می کنند. در صورتی که برای یک تغییر جهت ۹۰ درجه در مسیر سینی کابل غالبا از زانوها به کارگیری می‌کنند. ردیوسرها یا کاهنده های سطح مقطع نیز معمولاً برای نصب دو سینی با سایز متفاوت استفاده میشوند. هر کدام از آنها  برای اهداف خاص مورد استفاده قرار می گیرد که برای هر کدام استانداردهایی تعریف شده است.

نتیجه گیری

استاندارد کابل کشی روی سینی زمانی محقق می شود که شما از اتصالات سازه ای و همچنین از اتصالات سینی کابل به شکل مناسب و در موقعیت صحیح خود استفاده کنید. در چنین شرایطی این اطمینان را خواهید داشت که پایداری شبکه کابلی شما در طولانی مدت تضمین خواهد شد. 

مشتریان گرامی جهت دریافت مشاوره خرید و جزئیات مرتبط با انواع سینی کابل و اتصالات آن می‌توانند با شرکت پترو کاسپین تماس حاصل فرمایند.

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی