شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

نحوه عملکرد براز بوش

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸ ب.ظ

براز بوش (براس بوش) از اتصالات رایج در شبکه های لوله کشی برق می باشد که وظیفه اصلی آن ها اتصال جعبه تقسیم ها به لوله های برق می باشد. همانطور که می دانید لوله های برق مسئولیت هدایت و مسیریابی کابل ها را به نواحی مد نظر بر عهده دارند. در مسیر لوله کشی قاعدتاً به جهت لزوم انشعاب گیری از جعبه تقسیم استفاده می شود.

اصولا لوله های برق به تنهایی نمی‌توانند به این جعبه ها اتصال یابند. در نتیجه به یکسری قطعات اتصال دهنده ثانویه نیاز دارند تا بتوانند درون جعبه تقسیم کاملا قفل شوند. این قطعات برای اینکه بتوانند لوله ها را در داخل جعبه تقسیم ها به صورت کاملا پایدار و ثابت نگه دارند به یک بوشن لوله برق نیاز دارند.

همانطور که می دانید بوشن ها به دلیل داشتن رزوه های داخلی به راحتی بر روی لوله ها پیچ می شوند. بعد از اتصال بوشن به لوله برق آنها را از سوراخ هایی که درون جعبه تقسیم وجود دارد وارد جعبه می‌کنند. پس از این کار شما به راحتی می توانید براز بوش را به بوشن ها اتصال دهید. این سیستم اتصال دهنده عملاً باعث اتصال لوله ها به جعبه های تقسیم می‌شود.

تا زمانی که شما براز بوش را از داخل جعبه خارج نکنید نمی‌توانید لوله ها را از جعبه تقسیم جدا کنید. در قسمت انتهایی براس بوش یک طرح شش وجهی وجود دارد که دقیقا مانند یک مهره شش گوش عمل می کند و باعث می شود که لوله ها از جعبه تقسیم جدا نشوند. 

 

ابعاد و سایز براز بوش

لوله های برق در سایزهای متنوع ای طراحی و ساخته می شوند. در واقع این تنوع سایزلوله ها باعث می شود که از تمامی سایزهای کابل های برق به راحتی پشتیبانی کنند. اصولاً زمانی که نیاز است از ولتاژ بالای برق استفاده کنیم طبیعتاً از کابلهای ضخیم تر استفاده می کنیم. لوله ها نیز به جهت آنکه بتوانند حداکثر پشتیبانی و حمایت را از این کابل ها داشته باشند و به آنها آسیبی وارد نکنند از لحاظ ابعادی در تناسب با اندازه کابل هاانتخاب می شوند.

قطعات اتصال دهنده لوله برق نیز برای برقراری اتصالات صحیح در سایز مناسب انتخاب می شود. براز بوش لوله برق از لحاظ طول قطعه به دو صورت پایه کوتاه و پایه بلند هستند که ابعاد آنها به ترتیب ۱۵ و ۲۰ میلی متر می باشد. اما از لحاظ قطر داخلی، آنها را مانند لوله ها از pg11 تا pg48 طبقه بندی می کنند. 

جنس و متریال ساخت براز بوش

براز بوش با نام لاتین brass bush از جنس برنج با چگالی بالا ساخته شده اند. همانطور که میدانید این متریال از شدت مقاومت بالایی برخوردار هستند. اگرچه از لحاظ درجه سختی بعد از فولاد و مشتقات آهن قرار می‌گیرند اما بنا به نوع کاربری که این اتصالات دارند و اینکه تحت اعمال نیروها و فشارهای بالا قرار نمی گیرند معمولاً اکثر تولیدکنندگان سعی می کنند متریال برنج را برای ساخت آن ها استفاده کنند.

خرید اتصالات لوله برق از شرکت پتروکاسپین

مشتریان گرامی می توانند جهت خرید و سفارش انواع اتصالات لوله برق با شرکت پتروکاسپین تماس حاصل فرمایند. کارشناسان ما سعی می‌کنند با توضیحات جامع خود بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی