شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

۱۰ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

تفاوت نردبان کابل با سینی کابل چیست؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۵:۵۰ ب.ظ

تفاوت نردبان کابل با سینی کابل چیست؟

با وجود طیف وسیعی از راه حل های پشتیبانی کابل ها ، ممکن است دشوار باشد که بدانید کدام گزینه برای نگهداری کابل های شما مناسب است. وقتی صحبت از نردبان کابل و سینی کابل می شود ، چند تمایز اساسی وجود دارد که باید انتخاب شما را آسان تر کند. برای یافتن تناسب مناسب این راهنمای کوتاه را بخوانید.

به طور کلی ، نردبان کابل برای پشتیبانی از کابل کشی با حجم زیاد یا سنگین ترجیح داده می شود ، به خصوص اگر دهانه های بلند بین تکیه گاه ها وجود داشته باشد.

از سینی کابل علاوه بر ابزار دقیق و لوله ، برای پشتیبانی از کابل های سبک وزن نیز استفاده می شود.

  • شرکت پتروکاسپین

آشنایی با بوشن گالوانیزه و کاربردی آن

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۵:۳۳ ب.ظ

آشنایی با بوشن گالوانیزه و کاربردی آن

معمولا برای اتصال لوله ها آنها را بهم دیگر جوش می دهند اما با عملیات جوشکاری امکان تعویض لوله های خراب بسیار مشکل خواهد شد و با دردسرهایی در لوله کشی مواجعه خواهید شد. و بوشن گالوانیزه این مشکل را برطرف می کند. بوشن گالوانیزه یک قطعه استوانه ای شکل است که برای وصل کردن دو لوله به صورت همراستا به هم مورد استفاده قرار می گیرد.

به راحتی می توانید لوله را در صورت نیاز به آسانی تعویض کنید و از جنس های گالوانیزه و برنجی و پلاستیکی و پی وی سی در بازار موجود هستند. و نوعی حلقه واصل بین دو لوله استفاده می شود. و به دو شکل دنده ای و جوشی می باشند. بوشن گالوانیزه به شکل دنده ای در لوله کشی های آب گرم و سرد مصرف می شوند. و در صنایع آب و بخار و هوا و گاز و ... کاربرد دارد. و اتصال آن نیز آسان است.

  • شرکت پتروکاسپین

زانو چپقی گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۵:۰۲ ب.ظ

 

زانو چپقی گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

زانو چپقی گالوانیزه از جمله اتصالات لوله کشی تاسیسات ساختمان است که دو لوله با ابعاد مختلف را به هم متصل می کند چپقی گالوانیزه دارای دهانه می باشد که هر کدام سایزهای مختلف دارد که دارای رزوه می باشد به همین دلیل می توان دو لوله را به هم به راحتی وصل کرد.

زانو چپقی گالوانیزه شبیه زانویی لوله می باشد با این تفاوت که یک طرف چپقی از خارج رزوه دارد و طرف دیگر آن از داخل دارای رزوه می باشد. زانو چپقی گالوانیزه از کاربردی ترین اتصالات لوله در صنعت می باشد و دارای دو سر نر و مادگی می باشد. و به اصطلاح یک سمت آن تو پیچ است و یک سمت دیگر آن روپیچ می باشد.

  • شرکت پتروکاسپین

لدر کابل چیست؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۲۹ ب.ظ

لدر کابل چیست؟

لدر کابل یا نردبان کابل برای انتقال و محافظت از کابل ها در محیط های صنعتی استفاده می شود. که معمولا از جنس ورق گالوانیزه یا استیل تولید می شوند. و با طول 2 متر و عمق آن 6 سانتی متر و فاصله پله های آن 25 سانتی متر می باشد. که دارای دو روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تولید می شود. در روش گالوانیزه سرد ورق های گالوانیزه را ابتدا برش داده و سپس خم کاری می کنند. اما در روش گالوانیزه گرم ابتدا ورق گالوانیزه را برش داده و خم کاری می کنند و سپس در یک محفظه آبکاری می کنند. 

  • شرکت پتروکاسپین

داکت برق

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۱۳ ب.ظ

داکت برق

داکت برق از جمله وسایل بسیار کاربردی در ساختمان های مدرن به حساب می آیند. در ساختمان ها و اداراتی که تجهیزات برق بسیار یافت می شود تعداد زیاد سیم ها و کابل های برق باعث ایجاد بهم ریختگی و زشتی محیط ساختمان و از همه مهمتر باعث ایجاد خطراتی برای افراد می شود بنابراین رفع این نوع مشکلات وجود انواع داکت برق در محیط ساختمان ها و ادارات الزامی می باشد. 

سیم کشی برق یکی از پروژه های مهم و حیاتی در ساختمان ها و ادارات محسوب می شود و لازم است تعداد زیادی کابل و سیم در ابعاد و اندازه های مختلف و مسیرها منتقل شوند. وجود حجم زیاد این سیم ها برای ساختمان و افراد دردسر ساز است چون علاوه بر ظاهر بد باعث ایجاد خطر برق گرفتگی و آتش سوزی خواهد شد. بنابراین وجود داکت برق برای پنهان کردن این کابل و همینطور محافظت از آنها کاملا ضروری می باشد.

  • شرکت پتروکاسپین

جعبه تقسیم برق چیست؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۴۳ ب.ظ

جعبه تقسیم برق چیست؟

جعبه تقسیم برق یک بخش اصلی از سیستم سیم کشی برق هر خانه محسوب می شود. 
این جعبه تقسیم فلزی یا پلاستیکی از اتصالات الکتریکی سازه محافظت می کند. این محفظه های الکتریکی معمولاً در دو اندازه وجود دارند: جعبه تقسیم های سه سیمه به ابعاد 2 اینچ در 3 اینچ با عمق 2.5 اینچ و جعبه تقسیم های دارای پنج سیم یا بیشتر که اندازه آنها 2 اینچ در 3 اینچ و عمق 3.5 اینچ است.

  • شرکت پتروکاسپین

بست لوله

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۶ ب.ظ

بست لوله

گاهی اوقات لوله کشی به خوبی با محیط اطراف آن متناسب نیست. گاهی لازم است از دیوار یا سقف فاصله گرفته شود. شاید شما نیاز داشته باشید که از روی دیوار یا کف زمین بلند شود. از این گذشته ، قرار گرفتن در معرض میکروب ها ، آب یا نوع فلز نامناسب می تواند باعث از بین رفتن لوله شود.
اینجا مکانی است که بست لوله فولادی می تواند بسیار کاربرد داشته باشد. آنها امکان بلند کردن ، جداسازی و آویزان کردن لوله ها را به طور ایمن فراهم می کنند.

  • شرکت پتروکاسپین

لوله فولادی چیست؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۴۴ ب.ظ

لوله فولادی چیست؟

لوله فولادی با آلیاژهای فلزی آهن و فلزات دیگر مانند آلومینیوم / منگنز و غیره ساخته می شوند و مقاومت و دوام بیشتری نسبت به لوله های آهن دارند. آنها به صورت یکپارچه یا در طول لوله جوش داده می شوند و با پوشش دادن آن با یک لایه "روی" در یک حمام روی مذاب یا با یک فرآیند آبکاری ، گالوانیزه می شوند. روی برای انسان غیر سمی است و از این رو یک فلز ایده آل برای پوشش لوله های آب است.

از لوله فولادی معمولاً به منظور تأمین و توزیع آب و گاز و برق استفاده می شود. اندازه های لوله از 3.8 اینچ تا 2 اینچ است. عمر متوسط لوله های فولادی حدود 50 سال است. 

  • شرکت پتروکاسپین

لوله برق pvc چیست؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۲۴ ب.ظ

 

لوله برق pvc چیست؟

پلی وینیل کلراید (PVC) ترکیبی از پلاستیک و وینیل است که برای ساخت لوله PVC برق استفاده می شود. از پی وی سی برای تولید لوله برق نیز استفاده می شود. در حالی که PVC معمولی و پی وی سی لوله برق هر دو از یک نوع پلاستیک ساخته شده اند ، اما اینها یک چیز نیستند و همچنین نباید برای کاربردهای مشابه استفاده شوند.

از لوله های پی وی سی معمولاً برای ساخت لوله های فاضلاب ، شبکه های آب و آبیاری استفاده می شود. لوله های پی وی سی با داشتن خواص بسیار طولانی مدت ، نصب آسان ، سبک ، قوی ، بادوام و به راحتی قابل بازیافت هستند و آنها را مقرون به صرفه و پایدار می کند. 

  • شرکت پتروکاسپین

درپوش لوله چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۰۰ ب.ظ

درپوش لوله چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا مطمئن هستید که از لوله های خود محافظت کرده اید؟ ما لوله های زیادی در خانه و در محیط کار و صنعت خود داریم اما آیا تا به حال فکر کرده اید که لوله های شما محافظت می شوند یا خیر؟ ، بله این نکته مهمی است که شما باید بدانید هر لوله باید با استفاده از درپوش لوله محافظت شود در غیر این صورت می تواند بسیاری از مشکلات اتصالات ، مشکلات نشت ، ترکیدن لوله ، سر و صدا و بسیاری از مشکلات دیگر را به وجود بیاورد. بنابراین لازم است اطمینان حاصل کنید که لوله شما به درستی نصب شده است ، حال سوال این است که چگونه می توان به این مورد اطمینان حاصل کرد.

چه کاری باید انجام دهید؟ برای اطمینان از نصب صحیح لوله ، باید مراحلی را که می تواند به محافظت از لوله ها کمک کند ، دنبال کنید:

1.    ابتدا شما به یک سرویس لوله کشی خوب و حرفه ای برای کار خود نیاز دارید
2.    از محصولات و مواد قابل اعتماد استفاده کنید
3.    برای محافظت از لوله از درپوش لوله استفاده کنید

  • شرکت پتروکاسپین