شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

لوله برق pvc چیست؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۲۴ ب.ظ

 

لوله برق pvc چیست؟

پلی وینیل کلراید (PVC) ترکیبی از پلاستیک و وینیل است که برای ساخت لوله PVC برق استفاده می شود. از پی وی سی برای تولید لوله برق نیز استفاده می شود. در حالی که PVC معمولی و پی وی سی لوله برق هر دو از یک نوع پلاستیک ساخته شده اند ، اما اینها یک چیز نیستند و همچنین نباید برای کاربردهای مشابه استفاده شوند.

از لوله های پی وی سی معمولاً برای ساخت لوله های فاضلاب ، شبکه های آب و آبیاری استفاده می شود. لوله های پی وی سی با داشتن خواص بسیار طولانی مدت ، نصب آسان ، سبک ، قوی ، بادوام و به راحتی قابل بازیافت هستند و آنها را مقرون به صرفه و پایدار می کند. 

تفاوت PVC سفید و PVC خاکستری چیست؟

PVC خاکستری به عنوان لوله الکتریکی استفاده می شود و برای مقاومت در برابر نور خورشید مناسب تر است. اتصالات این نوع لوله ها برای کشیدن سیم به داخل ساخته شده اند و برای مایعات تحت فشار مناسب نیستند. لوله pvc رنگ سفید جهت کاربردهای لوله کشی برای مصارف آب است. هر دو از حلال ها و چسب های یکسان استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: سینی کابل

لوله پی وی سی خاکستری چیست؟

لوله پلی بوتیلن یک لوله پلاستیکی خاکستری است که معمولاً بین سالهای 1978 تا 1995 به عنوان لوله کشی آبرسانی مورد استفاده قرار می گرفت و در آن زمان به دلیل گزارش پارگی لوله ها ، ساخت این لوله متوقف شد. 

 

منظور از رنگهای مختلف لوله PVC چیست؟

از لوله های آبی برای آب آشامیدنی استفاده می شود. لوله های سبز خطوط فاضلاب و تخلیه هستند. لوله های بنفش فاضلاب اصلاح شده ای را حمل می کنند که قبل از استفاده مجدد برای آبیاری ، تحت تصفیه و ضد عفونی قرار می گیرند.

لوله پی وی سی یا لوله فلزی کدام یک بهتر است؟

PVC یک ماده مقاوم در برابر خوردگی عالی است و در محیط های خورنده مانند آب نمک یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی تجزیه نمی شود. نقطه ضعف PVC این است که به عنوان یک لوله غیر فلزی قابلیت زمینی ندارد. برای حل این مسئله ، برق کاران از یک هادی زمینی اضافی در تمام لوله های PVC استفاده می کنند.

تفاوت PVC و کاندوئیت چیست؟

لوله پی وی سی و لوله کاندوئیت پی وی سی کاربردهای متفاوتی دارند. لوله پی وی سی در درجه اول در لوله کشی و سایر سیستم های تحت فشار استفاده می شود. از کاندوئیت  PVC در درجه اول در سیستم های الکتریکی استفاده می شود. بنابراین از لوله پی وی سی برای حمل آب استفاده می شود ، در حالی که کاندوئیت پی وی سی معمولاً به عنوان سیم کشی برق استفاده می شود.

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی