شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

۱۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

معرفی و کاربرد لوله گلخانه ای

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۲۹ ب.ظ

معرفی و کاربرد لوله گلخانه ای

لوله گلخانه ای کاربرد بسیار مهمی در مدیریت و همچنین کنترل دما و رطوبت محیط یک گلخانه دارد. این محصولات می توانند به شما این امکان را بدهند تا بتوانید یک گلخانه استاندارد و اصولی را با هزینه و کیفیت بسیار بالایی برای پرورش گیاهان خود طراحی و پیاده سازی کنید.

امروزه یکی از روش های کاشت گیاهان ساخت و ایجاد گلخانه می باشد. به منظور ساخت یک سیستم گلخانه ای مناسب نیز بهتر است از ابزارهای استاندارد و ایمن این حوزه استفاده شود تا در کنار عمر طولانی بالا، بتوانید محصولات خود را با کمترین مشکل و بالاترین کیفیت تولید کنید. برای ساخت یک گلخانه و ایجاد اسکلت اصلی آن از انواع محصولاتی به نام لوله گلخانه ای استفاده می شود.

این تجهیزات به شما کمک می کنند تا بتوانید شالوده و بخش اصلی گلخانه خود را براساس نیازی که دارید تولید کنید، به عنوان مثال از لوله های نیم دایره و کروی بیشتر برای ساخت گلخانه تولید توت فرنگی استفاده می شود و مدل های دیگر که به نام لوله طولی شناخته می شوند، برای ساخت گلخانه های بزرگ می باشد.

  • شرکت پتروکاسپین

راد گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۲۱ ب.ظ

راد گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

راد گالوانیزه یک محصول کاربردی و به عنوان پیچ های بلند قابل برش شناخته می شوند. این محصولات کاربرد فراوانی دارد و در حوزه های مختلف کاربرد دارد. در بیشتر تاسیسات ساختمانی و استفاده از انواع سینی کابل این محصولات می توانند مانع از افتادن بخش های یک پروژه شوند.

در هنگام استفاده و نصب تجهیزات مختلف در داخل یک محیط ساختمانی یا ایجاد نظم دهی در کابل ها یا لوله های آب به واسطه انواع ساپورت های تاسیساتی، امکان متغیر بودن طول پیچ ها برای نصب این تجهیزات وجود دارد، به همین دلیل باید از اجزایی برای مدیریت بهتر این روش و نصب ساده تر انواع این تجهیزات در یک ساختمان استفاده کرد که سبب کاهش مشکلات کاری شما خواهد بود. راد گالوانیزه یک محصول کاربردی در این حوزه است که به عنوان یک میله بسیار بلند و به عنوان یک پیج با قابلیت برش شناخته می شود که کاربردهای گوناگونی در اتصال اجزای مختلف یک کار دارد.

  • شرکت پتروکاسپین

انواع متداول ساپورت تاسیساتی و کاربرد آنها

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۱۱ ب.ظ

انواع متداول ساپورت تاسیساتی و کاربرد آنها

ساپورت تاسیساتی یکی از تجهیزات مهم امروزی در ساخت و سازهای ساختمانی و مدیریت سیم کشی و لوله کشی می باشد. با این تجهیزات می توان به آسانی تمام اتصالات را به صورت هوایی برای دسترسی و تعمیر بهتر و همچنین کاهش هزینه های پیاده سازی پروژه های ساختمانی استفاده کرد.

در بسیاری از بخش ها و همچنین محیط های کاری، نمی توان به خوبی اجزای یک سیستم برقی را بر روی یک سطح صاف نصب کرد. در برخی موارد، جا به جایی و حمل و نقل ساده اجزا اهمیت زیادی دارد یا احتمال دارد نیاز به تغییر در حالت قرارگیری اجزای یک سیستم وجود داشته باشد، به همین دلیل در محیط های صنعتی یا تاسیسات برقی از تجهیزاتی با نام ساپورت تاسیساتی استفاده می کنند. این تاسیسات را می توان به آسانی نصب و در هر محیطی براساس نیاز خود پیاده سازی کنید و سپس تجهیزات خود را با استفاده از روش های مختلف بر روی یک سطح مناسب نصب کنید.

  • شرکت پتروکاسپین

معرفی انواع اتصالات سینی کابل

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۰۲ ب.ظ

معرفی انواع اتصالات سینی کابل

تجهیزات و انواع مختلفی از اتصالات سینی کابل وجود دارند که هرکدام برای یک شرایط محیطی و کاری ساخته شده اند. انتقال کابل های برق با کابل های مخابراتی تفاوت های خاصی دارد و همچنین سایز و اندازه کابل های ارسالی نیز می تواند بر نوع سینی ها و همچنین ظرفیت آن تاثیرگذار باشد.

با رشد فناوری های حوزه کابل کشی و استفاده از تجهیزات جدید برای محافظت از کابل ها، انواع مختلفی از تجهیزات با عنوان اتصالات سینی کابل معرفی شدند که به برق کشان این اجازه را می دهند تا مسیر هدایتی یک کابل در محیط خارجی را در کنار امنیت، بتوانند به صورت صحیح هدایت کنند. این محصولات که تمام فلزی و ضد زنگ هستند برای محافظت از کابل ها در مقابل ضربه، خراش یا پاره شده محافظت می کند و مانع از ایجاد نویز بیش از حد در آن می شوند. همچنین به دلیل عایق این محصولات در برابر گرما، در صورت ایجاد آتش سوزی نیز می توانند از تجهیزات و سیم کشی شما محافظت کنند.

  • شرکت پتروکاسپین

معرفی انواع و کاربردهای اصلی لوله خرطومی برق

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۵۵ ب.ظ

معرفی انواع و کاربردهای اصلی لوله خرطومی برق

لوله خرطومی برق یک ابزار جهت محافظت از کابل ها می باشد و در هنگام برق کشی به عنوان یک روکش محافظ از کابل ها در برابر ضربه و فشار محافظت می کند. این محصول تنوع بسیاری دارد و کاربردهای گوناگون آن باعث شده است تا بتوان از آن برای محافظت از جان ساکنان یک ساختمان استفاده کرد.

برق کشی در ساختمان نیاز به رعایت اصول و استفاده از تجهیزات استانداردی که به صورت مستقیم بر کیفیت و طول عمر سیم کشی تاثیر گذار خواهد بود، همچنین رعایت اصول ایمنی و استفاده از ابزارهای مناسب مانند انواع لوله خرطومی برق به شما این امکان را می دهد تا از جان افرادی که در یک محیط ساختمانی در حال کار یا زندگی هستند نیز محافظت کنید. لوله خرطومی برق یکی از محصولات کاربردی و بسیار متداول در حوزه برق می باشد که به عنوان یک لایه پوششی عمل می کند و از تماس مستقیم یا ایجاد آتش سوزی در لوله ها جلوگیری می کند.

  • شرکت پتروکاسپین

لوله گالوانیزه چیست و انواع آن کدامند؟

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۵۲ ب.ظ

لوله گالوانیزه چیست و انواع آن کدامند؟

لوله های گالوانیزه نوعی لوله های فولادی هستند که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در یک پوشش محافظ فرو رفته اند. لوله گالوانیزه معمولاً در خانه های ساخته شده قبل از سال 1960 نصب می شد و هنگامی که اختراع شد، گزینه ای برای لوله های سرب برای خطوط آبرسانی بود. امروزه، صنعتگران این حوزه متوجه شده اند که قرار گرفتن در معرض آب بعد از ده ها سال باعث خوردگی و زنگ زدگی لوله های گالوانیزه در داخل آن می شود. در نتیجه، ساخت آنها را بروزرسانی کرده اند و کاربرد این لوله ها را بهتر کرده اند.

ظاهر لوله گالوانیزه چه شکلی است؟

هنگام نصب، لوله های گالوانیزه شبیه به رنگ نیکل است. اما با افزایش طول عمر، لوله گالوانیزه بسته به محیط اطراف ممکن است بسیار کدر، روشن یا تیره به نظر برسد. اما خانه هایی هستند که لوله های آب رنگ آمیزی شده دارند، بنابراین تشخیص آن در نگاه اول سخت خواهد بود.

  • شرکت پتروکاسپین

ترانکینگ چیست؟

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۴۳ ب.ظ

ترانکینگ چیست؟

ترانکینگ یک نوع فناوری به روز است که دسترسی شبکه به چندین مشتری به طور همزمان را فراهم می کند. همچنین به جای اینکه مدارها یا کانال های جداگانه ای برای هر سرویس گیرنده فراهم کند، با به اشتراک گذاشتن مجموعه ای از مدارها، حامل ها، کانال ها یا فرکانس ها به کار می رود. ترانکینگ ها یادآور نمودارهای درختی با یک تنه با چندین شاخه است. این وسیله، در مخابرات از طریق تلگرافی و در سیستم های تلفنی ایجاد می شود، اما مدل های دیگر آن نیز وجود دارد که در رادیوهای دو طرفه توسط آژانس های پلیس استفاده می شود. برای اینکه با کاربرد این وسیله بیشتر آشنا شوید، ادامه مقاله را بخوانید و در انتخاب این وسیله هوشمندانه عمل کنید.

مزایا و معایب سیستم ترانکینگ

سیستم های ترانکینگ الکتریکی برای انتقال جریان ترکیبی که کابل های مختلف الکتریکی به هم می پیوندند، کاربرد دارند. این سیستم ها معمولاً از یک قطعه مس سفت و سخت، به طور معمول نوارهای تخت یا میله های توخالی تشکیل شده اند. اگرچه مس مواد ترجیحی برای سیستم ترانکینگ است، اما به دلیل ارزان بودن قیمت، علیرغم معایب قابل توجه، از آلومینیوم بعضا در ساخت آن ها به کار می رود. 

  • شرکت پتروکاسپین

نردبان کابل چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۱۲ ب.ظ

نردبان کابل چیست و چه کاربردی دارد؟

نردبان کابل نوعی ابزار صنعتی است که به نام ریل های جانبی یا پله های متصل شده مشهور اند. این رینگ ها سوراخ دار باعث می شود که اتصال کابل یا برش کابل مستقیم روی نردبان محکم شود. کاربرد آنها متنوع بوده و در هر صنعتی به ویژه ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. شایان ذکر است که مناسب کابل های برق بوده و یک ابزار دقیق برای کابل های ارتباط از راه دور خواهد بود. اما اگر می خواهید با نوع و کاربرد این نوع نردبان های کابل آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.


انواع و کاربرد نردبان کابل

نردبان کابل یک سیستم مدیریت کابل اقتصادی است که برای محافظت و پشتیبانی از کابل ها و سیم های برق طراحی شده است. این نردبان در قسمت های مختلف در فضای باز و داخلی قابلیت استفاده دارد. به یاد داشته باشید، این سیستم ممکن است مزایای چشمگیری از پر شدن کابل در مقایسه با سایر روش های سیم کشی فراهم کند. لازم به ذکر است که این نردبان کابل می تواند کابل های سنگین، بسته های کابل و لوله ها را از دهانه تا انتها پشتیبانی کند و یک محیط سامان یافته و مرتب را به شما ارائه کند.

  • شرکت پتروکاسپین

سینی کابل | انواع مدل های سینی کابل

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۰۴ ب.ظ

سینی کابل | انواع مدل های سینی کابل

محل کار، مکان های صنعتی و ساختمانی می توانند به اندازه کافی نامرتب و پر از مجموعه ای از سیم ها و کابل ها باشند که فضا را ناخوشایند و نامرتب می کند. سینی کابل یک راه حل هوشمندانه و ایمن است تا بتوانید نظم و ترتیبی به محیط بدهید و از شر نا به سامانی ها خلاص شوید. طی سال های گذشته پیمانکاران برق و مکانیک سعی کرده ادن بهترین سینی های کابل را ارائه دهند تا هر صنعتی بتواند در محیط کار خود فضایی مرتب و سازماندهی شده برای کارمندان یا اهالی آن فضا ایجاد کنند. در ادامه این مقاله شما را با انواع سینی کابل در جنس های مختلف آشنا می کنیم.


با مدل های متنوع سینی کابل آشنا شوید

امروزه سینی کابل برق با ارائه راه حل های سریع، اقتصادی و انعطاف پذیر به بخشی ضروری در ساخت و سازهای صنعتی و تجاری تبدیل شده اند. سینی های کابل در جهت پشتیبانی انواع سیم کشی ها نظیر خطوط برق فشار قوی، کابل های توزیع برق، سیم کشی کنترل حساس، سیم کشی از راه دور، کابل های نوری کاربرد دارند. اکثر سیستم های سینی کابل از فلز مقاوم در برابر خوردگی (فولاد کم کربن، فولاد ضد زنگ یا آلیاژ آلومینیوم) یا از فلز با پوشش مقاوم در برابر خوردگی (روی یا اپوکسی) ساخته می شوند. این را به یاد داشته باشید که انتخاب جنس سینی کابل برای هر نصب به محیط (ملاحظات خوردگی و الکتریکی) و هزینه بستگی دارد.

  • شرکت پتروکاسپین

لوله برق چیست؟ | با انواع لوله های کاندوئیت آشنا شوید

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۴۷ ب.ظ

لوله برق

 

لوله برق نوعی لوله پلاستیکی یا فلزی هستند که سیم های برقی در آن در مسیری کشیده می شود. این لوله ها اغلب در مکان هایی به کار می روند که نیاز به سیم کشی ساختمانی بوده و در سطح دیواره خارجی استفاده می شوند. کاندوئیت برق یا لوله های برق در جنس های متنوع نظیر فلز، پلاستیک، الیاف یا خشت عرضه می شوند. جنس اکثر آنها سفت و سخت است و انعطاف پذیری کمی خواهند داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این نوع لوله ها و کاربرد آنها آشنا کنیم.

چرا از لوله برق استفاده می شود؟

لوله برق در برابر ضربه، رطوبت و بخارهای شیمیایی بسیار مقاوم است و بدنه آن از محتویات داخل لوله به خوبی محافظت می کند. تعداد بالا، اندازه ها و انواع مختلف کاندوئیت برق به گونه ای طراحی شده اند که در مقایسه با چندین بار کابل کشیدن یا پرداخت هزینه کابل کامپوزیت سفارشی، به صرفه تر و راحت تر هستند. شایان ذکر است که این لوله ها از سیم های لختی که در بیرون یا درون یک ساختمان یا محیطی بستر و محافظی ندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مهمترین دلایلی که باید از این نوع لوله های برقی استفاده شود؛ جلوگیری از ایجاد جرقه و آتش سوزی است. در نتیجه، باید از این لوله ها برای پیشگیری از حوادث احتمالی استفاده کرد و عمر سیم کشی ها را طولانی کرد.

  • شرکت پتروکاسپین