شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

ضرورت راه اندازی و نصب سینی کابل

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳ ب.ظ

مدیریت مجموعه ای گسترده از کابل های برق در یک محیط کاری صنعتی فوق العاده اهمیت دارد. اینکه ما بتوانیم کابل ها را در بهترین شرایط و با حداکثر ایمنی هدایت کنیم همواره در اولویت قرار دارد. از آنجایی که کابل های برق مسئولیت انتقال جریان برق را بر عهده دارند و باعث افزایش بهره وری یک محیط صنعتی می شوند، به همان نسبت می توانند منجر به بروز خسارات  سنگین شوند.

اگر کابل های برق را به صورت پراکنده در محیط رها کنیم امکان آسیب دیدگی آنها بیشتر خواهد شد. در چنین شرایطی هرگونه قطع شدگی یا صدمه به غشای پلیمری کابل ها می تواند رشته های داخلی کابل را در معرض تماس با عوامل محیطی قرار دهد که در نهایت منجر به برق گرفتگی و در مواردی ایجاد آتش سوزی خواهد شد.

نصب سینی کابل در وهله اول جهت نظم‌دهی و مدیریت صحیح کابل ها مورد استفاده قرار میگیرد. در وهله دوم سبب کاهش خسارات، آسیبها و در نهایت افزایش امنیت کاری می شود. خوشبختانه با توجه به سایزهای مختلفی که سینی کابل دارد توانایی پشتیبانی از یک مجموعه گسترده از کابل های برق را دارد. اینکه ما چگونه به نصب سینی کابل بپردازیم یکسری نکات فنی وجود دارد که در قسمت بعد به آنها اشاره می کنیم.

شناخت اتصالات در نصب سینی کابل

نصب سینی کابل یک فرایند به نسبت پیچیده است که نیاز به رعایت یکسری نکات فنی دارد. همانطور که می دانید جهت راه اندازی سینی ها در سازه نیاز به یک سری اتصالات داریم. این قطعات اتصال دهنده غالباً به دو گونه مختلف تقسیم بندی می شوند. گونه ی اول اتصالات سازه ای هستند که مسئولیت نصب سینی ها به سازه را بر عهده دارند و گونه دوم اتصالاتی هستند که میان دو سینی کابل قرار می گیرند.

هر دوی آنها در جایگاه خود  کاربردی و مهم هستند. اتصالات سازه ای غالباً شامل ساپورت ها، براکت ها، رادهای گالوانیزه و سی چنل ها می شود. ساپورت های گالوانیزه نقش مهمی در نگه داشتن  سینی ها و کابل ها دارند. این قطعات به خوبی می‌توانند نیروی وزن مجموعه را تحمل کنند.  بنابراین ما باید در فرایند نصب سینی کابل اتصالات سازه ای را یکی از اولویت پروژه قرار دهیم.  

دیگر اتصالات موجود همانطور که گفته شد مرتبط با اتصالات میان سینی ها می باشد. این اتصالات غالباً شامل زانوها، اتصالات سه راهی، رایزر سینی کابل و همچنین اتصالات چهار راهی و ردیوسرها می باشد.

این قطعات اتصال دهنده باعث مسیریابی صحیح سینی ها می شوند به طوری که هر گونه تغییر جهت و انشعاب گیری و موارد مشابه همگی توسط این اتصالات بین سینی کابل صورت می گیرد. بنابراین شما می‌توانید با شناخت کافی از اتصالات سازه‌ای و اتصالات میان سینی کابل یک شبکه به هم پیوسته و ایمن را جهت پشتیبانی از کابل ها ایجاد کنید. 

مشاوره قیمت و خرید سینی کابل از شرکت پترو کاسپین

تمامی محصولات موجود در این شرکت دارای کیفیت بالا و استاندارد بین المللی می باشند. لذا جهت دریافت مشاوره قیمت و همچنین جزئیات بیشتر در مورد سینی های کابل و قطعات اتصال دهنده آن می توانید با شرکت پتروکاسپین تماس حاصل فرمایید.  

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی