شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

پروفیل گلخانه ای چیست؟ ویژگیها و مزایا

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳ ب.ظ

پروفیل گلخانه ای یکی از قطعات پر مصرف در ساخت سازه های گلخانه ای می باشد. این قطعات در اشکال و ساختارهای متفاوتی طراحی و ساخته می شوند که هر کدام برای موقعیت خاص در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. ساختار فلزی و کاملا مقاوم آنها باعث می‌شود تا در طولانی مدت بتوانند دوام و کیفیت اولیه خود را حفظ کنند.

لوله گلخانه با توجه به آنکه در محیط های آزاد نصب و راه اندازی می شوند، به جهت آنکه دچار زنگ زدگی و خوردگی نشوند معمولا آنها را با استفاده از فرآیند پوشش گالوانیزه گرم مقاوم سازی می کنند. این اقدام باعث می‌شود تا لوله‌ها نه تنها از عوامل آسیب رسان محیطی تاثیر نپذیرند بلکه هزینه های تعمیر و نگهداری شما را نیز به مراتب کاهش می دهد. این پروفیل ها علاوه بر سازه های گلخانه ای در بسیاری از صنایع و پروژه های کشاورزی نیز کاربرد های فراوانی دارند. 

ویژگی های ساختاری پروفیل گلخانه ای

پروفیل گلخانه ای با توجه به آنکه از آلیاژهای فولادی ساخته می شوند از درجه سختی بسیار بالایی برخوردار هستند. این لوله ها می توانند به عنوان ستون نیز در گلخانه ها مورد استفاده قرار گیرند. در نتیجه اعمال نیرو و فشار ناشی از وزن قسمت های بالاتر گلخانه به هیچ عنوان نمی تواند باعث تغییر ساختار لوله های موجود در قسمت ستون سازه شوند. برای آنکه عملیات حمل و نقل و نصب آنها راحت تر انجام شود معمولاً در طول های ۶ متری تولید می شوند.

همانطور که می دانید بسیاری از سازه های گلخانه دارای سقف منحنی و نیم دایره‌ای می باشند. به همین دلیل برخی از لوله های گالوانیزه گلخانه جهت ایجاد معماری های خاص به اشکال U یا نیم دایره ای در می آیند. استفاده از اینگونه ساختارهای منحنی در لوله ها باعث می‌شود تا سازه گلخانه شما زیباتر به نظر برسد.

پروفیل گلخانه از لحاظ ضخامت در ابعاد ۱، ۱/۵ و ۲  میلی متر هستند. البته ضخامت لوله ها در قسمت ستون یا پایه سازه تفاوت دارد. لذا ضخامت ستون ها معمولاً برابر ۲/۸ و همچنین ۳ میلیمتر می باشد. استفاده از لوله های ضخیم تر در قسمت پایه گلخانه فوق العاده ضروری می باشد. زیرا باعث پایداری بیشتر گلخانه می شود.

مزایای استفاده از پروفیل های گالوانیزه

●    پروفیل گلخانه ای معمولا دارای وزن پایینی هستند در نتیجه به راحتی قابل حمل می باشند و می توانند در موقعیتهای مختلف یک سازه گلخانه‌ای اتصال یابند. 
●    تنوع سایز آنها از لحاظ ضخامت باعث می شود تا شما ایده های بهتری را برای ساخت گلخانه ها پیاده سازی کنید.
●     با توجه به اشکال مختلفی که پروفیل گلخانه ای دارد، در پایان احداث گلخانه ها یک سازه بسیار زیبا را خلق خواهید کرد.
●     علی رغم کیفیت ساخت بالایی که این لوله ها دارند معمولاً دارای قیمت مناسب میباشند.


مشاوره قیمت و خرید انواع پروفیل از شرکت پتروکاسپین

مشتریان گرامی می توانند انواع پروفیل گالوانیزه را با مناسب ترین قیمت و همچنین بالاترین کیفیت از شرکت پترو کاسپین خریداری کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال فنی در مورد جزئیات محصول میتوانید با این شرکت تماس حاصل فرمایید. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی