شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

۱۰ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

گلند کابل آرموردار؛ویژگی ها و مشخصات+کاربردها

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۲۵ ب.ظ

محل اتصال کابل های برق معمولا جزو آسیب پذیرترین و در عین حال حساس ترین نقاط کابل هستند که جهت محافظت از آن ها در زمان اتصال به دیگر تجهیزات باید از یکسری قطعات  کاربردی و ایمن مانند گلند کابل آرموردار استفاده کنیم. این قطعات اتصال دهنده با تحت پوشش قرار دادن کامل محل اتصال کابل از نفوذ رطوبت، گرد و غبار و هرگونه آلاینده محیط با رشته سیم های داخلی کابل جلوگیری می کند.

این قطعات با تفکیک صحیح رشته سیم های داخلی کابل مانع بروز اتصالات کوتاه برق می شوند. مهم تر از همه اینکه گلند کابل آرموردار نیروی کافی جهت ثابت نگه داشتن کابل را در محل اتصال بدنه کابل به تجهیزات دیگر فراهم می کند و باعث می شود تا کابل ها با اعمال کمترین نیرو از قطعه اصلی جدا نشوند.

  • شرکت پتروکاسپین

5 روش خمکاری لوله گالوانیزه به صورت سرد

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۱۸ ب.ظ

خمکاری لوله گالوانیزه یکی از روش های رایجی است که در آن لوله های فولادی را با اعمال تکنیک های مختلف از حالت صاف به صورت منحنی تغییر شکل می دهند. این عملیات خمکاری با اهداف متفاوتی انجام می شود که معمولا نوع پروژه است که تعیین می کند این لوله ها تا چه حد انحنا یابند. به طور کلی در روش خمکاری سرد لوله 5 روش اساسی وجود دارد که شامل پرسی، فشاری، غلتکی، کششی، چرخشی-کششی می باشد. هر کدام از اینها یک تکنیک خاصی را دنبال می کنند که در ادامه به طور جداگانه در مورد هریک توضیح خواهیم داد. 

  • شرکت پتروکاسپین

ریل بست چنگالی و کاربردهای آن

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۱۰ ب.ظ

ریل بست چنگالی یکی از قطعات پر کاربرد در نصب و اتصال لوله های برق و پروژه های مرتبط با کابل کشی می باشد. آن ها معمولاً به عنوان تجهیزات نگهدارنده در سازه های مختلف استفاده می شوند. ریل بست چنگالی درواقع معرف دو قطعه مجزا هستند که شامل ریل سی چنل و بست چنگالی می باشد.

این دو قطعه در کنار هم و با سوار شدن بست چنگالی روی ریل سی چنل به صورت مکمل یک قطعه ترکیبی حمایت کننده را تشکیل می دهند. این ریل ها با توجه به نوع کاربری خود و اینکه باید یک وزن قابل توجهی از تجهیزات پایپینگ را تحمل کنند دارای یک استحکام ساختاری بالایی هستند.

شما می توانید بست های چنگالی را در سایزهای متنوع در سرتاسر ریل جایگذاری کنید و از این طریق سیستم پشتیبانی خود را تشکیل دهید. این ریل ها در نقاط مختلف سیستم پشتیبانی قابل نصب و استفاده هستند که در ادامه جزئیات بیشتری را در مورد آن ها ذکر می کنیم. 

  • شرکت پتروکاسپین

آشنایی با داکت کشی، نحوه اجرا و مزایای آن

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۵ ب.ظ

داکت کشی یک نوع سیستم مدیریت و حفاظت از سیم های الکتریکی و شبکه است که به واسطه شکل مستطیلی و طول بلندی که این داکت ها دارند می توانند کلیه سیم ها را از مسیر ابتدا تا انتها هدایت، پشتیبانی و حمایت کند. داکت pvc رایج ترین قطعاتی هستند که در فرآیند داکت کشی مورد استفاده قرار می گیرند.

شرایط نصب روکار این قطعات باعث شده است تا یکسری تکنیک های مهم را در زمان نصب داکت ها پیاده سازی کنیم تا بتوانیم بهترین بهره وری را از سیم ها داشته باشیم. در این مقاله سعی می کنیم به نحوه اجرا و برخی از مزیت های نصب داکت بپردازیم. 

  • شرکت پتروکاسپین

داکت شبکه؛ ابعاد ساختاری+مزیت های آن

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۴۱ ب.ظ

داکت شبکه یکی از قطعات پلیمری پرکاربرد در پروژه های مرتبط با کابل کشی ساختمان می باشد که به جهت مزیت های بی نظیر خود در هر ساختمانی رد پای آن ها وجود دارد.

اگر می خواهید که کابل های خود را به حالت روکار و بدون تخریب سازه و نصب خرطوم ها و لوله فلکسیبل کابل برق که اغلب جزو تجهیزات لوله ای توکار هستند، در مسیر مورد نظر خود هدایت کنید، داکت شبکه بهترین گزینه خواهد بود. با داکت برق بهتر می توانید یک کنترل همه جانبه روی سیم های ساختمانی خود داشته باشید. در این مقاله ابعاد و سایز آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم و سپس به بیان مزیت های آن می پردازیم. 

  • شرکت پتروکاسپین

معرفی بست اسپیت، سایز و نحوه اتصال آن

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۳۰ ب.ظ

بست اسپیت یکی از قطعات فوق العاده حیاتی در شبکه های پایپینگ است که وظیفه حمایت از لوله ها در حالت معلق را دارند. این بست ها در عین حال که دارای وزن کمی هستند ساختار بسیار مستحکم و سختی را دارند و پس از پایان اتصال ایمنی بالایی را در نگهداری لوله ها ایجاد می کنند.

بست اسپیت دارای ابعاد و سایز متنوعی هستند و با  تمامی لوله های برق و دیگر لوله ها با کاربری های مختلف هماهنگی و سازگاری لازم را دارند. در ادامه در مورد ابعاد اسمی این قطعات اتصال دهنده و نوع ساختار و همچنین نحوه اتصال آن ها مطالب مفیدی را ارائه می دهیم تا بتوانید با شناخت نسبی و کافی به خرید و تهیه آن ها از مراکز معتبر بپردازید. 

  • شرکت پتروکاسپین

براس بوشن چیست؟ مشخصات ساختاری و کاربردها

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۱۶ ب.ظ

براس بوشن که معمولا آن را با نام brass bushing در بازارهای داخلی و بین المللی می شناسند یک قطعه اتصال دهنده دو سر رزوه است. این قطعات از جنس brass یا برنج ساخته می شوند که به نسبت کاربردی که دارند دارای یک مقاومت قابل قبولی می باشند. علاوه بر این جنس برنج یکی از ترکیباتی است که در برابر فرآیندهای شیمیایی نظیر زنگ زدگی و اکسیداسیون مقاوم است.

در قسمت پایه براس بوشن در ناحیه بیرونی قطعه، سرتاسر رزوه است. در قسمت ابتدایی قطعه نیز یک شکل شش وجه طراحی شده است تا شرایط لازم برای محکم شدن آن ها در لوله ها فراهم شوند. این قطعات تحت استانداردهای BS و همچنین ISO طراحی و ساخته می شوند. متریال برنج استفاده شده دارای چگالی بسیار بالایی در براس بوشن می باشد.

  • شرکت پتروکاسپین

لوله گالوانیزه بدون درز و تفاوت های آن با دیگر لوله ها

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۰۵ ب.ظ

لوله گالوانیزه بدون درز یکی از محصولات بسیار محبوب و پرطرفدار در صنعت پایپینگ می باشد که به واسطه ی کیفیت بالای خود همواره مورد توجه قرار گرفته اند. این لوله ها اگرچه از لحاظ طی مراحل گالوانیزاسیون با دیگر لوله ها مشابه هستند اما از لحاظ فرآیند تولید و نحوه ی شکل دهی کاملاً روند دیگری را طی می کنند.

لوله گالوانیزه بدون درز را معمولاً به دلیل جنس فولادی مرغوب و بسیار سخت آن مورد استفاده قرار می دهند. با توجه به مقاومت بالایی که این لوله ها دارند می توانند امنیت مجموعه های صنعتی را نیز تامین کنند. به عنوان نمونه لوله فولادی ضد انفجار نیز یکی از محصولات لوله های بدون درز هستند که وظیفه محافظت از کابل های برق در مناطق پر تنش را دارند. در ادامه بیشتر با تفاوت های آن با لوله های درزدار و فرآیند تولید آن آشنا خواهیم شد. 

  • شرکت پتروکاسپین

ماشین بولت چیست؟

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳ ب.ظ

ماشین بولت یک نوع پیچ و مهره است که در بسیاری از سازه های فلزی و تجهیزات مکانیکی جزو اتصال دهنده های اصلی و بنیادی محسوب می شوند. متریال ساخت بسیار مستحکم و سخت، طول عمر بالا، برخورداری از پوشش زینک و یا گالوانیزه گرم، رزوه های کاملا محکم از جمله ویژگی های این محصول اتصال دهنده می باشد.

سایزهای مختلف آن باعث شده است تا پاسخگوی نیاز سازه های کوچک تا بسیار عظیم نیز باشند. طراحی و ساخت ماشین بولت بر اساس استانداردهای تعریف شده ASME، BS، DIN، ISO، UNI-EN انجام می شود. 

مشخصات ساختاری ماشین بولت 

ماشین بولت معمولا با کلگی چهار وجهی و یا شش وجهی طراحی و ساخته می شوند که هر کدام مناسب کاربری های خاص خود هستند. طول گام یا فاصله میان هر دو رزوه بگونه ای طراحی شده اند که تحت اعمال نیروهای بالا دچار انحراف یا شکستگی ساختاری و یا ترک نشوند. از لحاظ ابعاد و سایز نیز دارای تنوع بسیار زیادی می باشند.

سایز متریک ماشین بولت اغلب از M10 تا M100 می باشد. با تبدیل واحد به اینچ از سایز ⅜ اینچ تا 8 اینچ طبقه بندی می شوند. البته این مقادیر در استانداردهای مختلف متفاوت است. بطوریکه در استاندارد ASME دارای سایز ⅜ اینچ تا 3 اینچ می باشند. در استاندارد BS دارای ابعاد ساختاری ½ اینچ تا 2 اینچ می باشند.

  • شرکت پتروکاسپین

استفاده مجدد از لوله گالوانیزه دست دوم

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷ ب.ظ

یکی از عواملی که باعث می شود تا شرایط لازم برای استفاده مجدد لوله گالوانیزه دست دوم فراهم شود جنس و متریال مرغوب و استفاده از فرآیندهای مرتبط با گالوانیزاسیون فلز لوله می باشد. در حال حاضر آلیاژهای فولادی به جهت استحکام بالایی که در لوله ایجاد می کنند منجر به مقاومت در برابر تنش های گسترده محیط می شوند.

از طرفی وجود پوشش های زینک که در عملیات گالوانیزه گرم روی لوله قرار می گیرند امکان استفاده مجدد لوله گالوانیزه دست دوم را مهیا می کنند. بنابراین تا به اینجا دو دلیل محکم را در مورد لوله گالوانیزه دست دوم مطرح کردیم که مورد اول جنس فولادی و مورد دوم وجود پوشش گالوانیزه است.

این دو دلیل درواقع عواملی هستند که طول عمر لوله های فلزی را افزایش و هزینه های تعمیر و نگهداری آن ها را نیز کاهش می دهد. امروزه لوله های فولادی گالوانیزه دسته دوم اگرچه دارای تعداد دفعات بالای بکارگیری در پروژه های مختلف هستند اما این عامل دلیلی بر از رده خارج شدن آن ها نیست. 

  • شرکت پتروکاسپین