شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

داکت شبکه؛ ابعاد ساختاری+مزیت های آن

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۴۱ ب.ظ

داکت شبکه یکی از قطعات پلیمری پرکاربرد در پروژه های مرتبط با کابل کشی ساختمان می باشد که به جهت مزیت های بی نظیر خود در هر ساختمانی رد پای آن ها وجود دارد.

اگر می خواهید که کابل های خود را به حالت روکار و بدون تخریب سازه و نصب خرطوم ها و لوله فلکسیبل کابل برق که اغلب جزو تجهیزات لوله ای توکار هستند، در مسیر مورد نظر خود هدایت کنید، داکت شبکه بهترین گزینه خواهد بود. با داکت برق بهتر می توانید یک کنترل همه جانبه روی سیم های ساختمانی خود داشته باشید. در این مقاله ابعاد و سایز آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم و سپس به بیان مزیت های آن می پردازیم. 

اندازه های مختلف داکت شبکه 

داکت شبکه از لحاظ سایز و ابعاد ساختاری بسیار متنوع هستند. به طور کلی دو متغیر ارتفاع و عرض را برای بیان سایز آن ها بیان می کنند. متغیر طول نیز معمولا ثابت در نظر گرفته می شوند چرا که این داکت ها به جهت حمل و نقل آسان در طول 2 متر ساخته می شوند. داکت های شبکه در نمره های 1، 1.5، 2، 2.5، 3، 3.5، 4، 5، 6، و 9 می باشند که هر کدام از این ها دارای سایز عرض و ارتفاع مخصوص به خود هستند.

این دو متغیر مذکور غالباً شامل مقادیر 10*10، 15*10، 20*20، 20*25، 30*30، 15*30، 45*35، 30*40، 30*50، 45*60، 60*60، 45*90، 60*90 می باشند که همگی بر مبنای واحد میلیمتر می باشند. اصولاً توجه به سایز داکت شبکه باعث می شود تا شما دقیقاً آنچه را که برای پروژه کابل کشی خود نیاز دارید خریداری کنید.

در این خصوص بهتر است یک بررسی و ارزیابی دقیق نسبت به مقدار کابل موجود داشته باشید تا متناسب با آن حجم داکت های خود را انتخاب کنید. 

مزیت های استفاده از داکت شبکه 

●    با نصب داکت شبکه دیگر نیازی به تخریب سازه نیست و می توانید در حالت روکار نیز کابل ها و سیم های برق را مسیریابی و هدایت کنید. 
●    بر ظاهر سازه خصوصاً دیوارهای تازه ساخت تاثیر منفی نمی گذارند چرا که با داشتن رنگ بندی های مختلف می توانند متناسب با رنگ دیوارها انتخاب شوند. 
●    در ابعاد و سایزهای مختلفی می توان داکت شبکه را تهیه کرد. این مزیت باعث می شود تا هر مقدار حجم سیم که در اختیار دارید بدون مشکل قابل جایگذاری در این داکت ها باشند. 
●    به جهت داشتن درپوش های جداشونده ،می توان هرگونه تغییر در کابل های برق و یا بازرسی و در مواردی عیب یابی شبکه را براحتی انجام داد. 
●    باعث ایجاد نظم در کابل کشی می شوند و از به هم ریختگی و آشفتگی کابل ها جلوگیری می کنند. 
●    عملیات نصب داکت شبکه بسیار آسان است، چرا که جنس پلیمری و pvc آن ها منجر به کاهش وزن در قیاس با داکت های فلزی شده است. 
●    قیمت مقرون به صرفه ای دارند در نتیجه بدون اعمال هزینه های مرتبط با تخریب سازه و ترمیم مجدد آن ها و صرف زمان و انرژی قادر خواهید بود به انجام مراحل کابل کشی بپردازید. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی