شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

۲۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

برقراری اتصالاتی فوق‌العاده پایدار با پیچ و مهره گلخانه

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷ ب.ظ

برقراری اتصالاتی فوق‌العاده پایدار با پیچ و مهره گلخانه

سازه های گلخانه ای که عموماً با انواع لوله فولادی گالوانیزه ساخته می شوند نیازمند مجموعه ای از قطعات و تجهیزات اتصال دهنده هستند که بتوانند پایداری و ایستایی خود را حفظ کنند. یکی از این قطعات اتصال دهنده پیچ و مهره گلخانه می باشد. ساختار آن ها از برخی جهات مشابه پیچ و مهره های رایج در دیگر صنایع می باشد به این صورت که از یک هد (head) شش گوش و یک پایه استوانه ای تمام رزوه تشکیل شده اند.

مهره ها نیز به جهت سهولت در چرخش غالبا به شکل شش وجهی طراحی می شوند تا سرعت باز و بست آن ها افزایش یابد. درواقع مهره ها یک نقش اساسی در برقراری استحکام اتصالات دارند و مکمل پیچ ها می باشند. طول و ابعاد آن ها بسته به نوع کلمپ ها می تواند بلند یا کوتاه باشد.

طبیعتاً سازه های عظیم تر به پیچ و مهره گلخانه با سایز بزرگتری احتیاج دارند تا متناسب با ابعاد بست ها و گیره های استیل حداکثر نیرو را برای محکم کردن لوله ها ایجاد کنند. پیچ و مهره گلخانه پس از اتصال امکان جداسازی مجدد دارند و به همین دلیل در بسیاری از صنایع تا حد امکان از این نوع اتصالات به جای فرآیند جوشکاری استفاده می کنند.

چرا که ممکن است بنا به برخی الزامات لازم باشد که تغییراتی را بر روی سازه ی گلخانه ای ایجاد کنیم و در صورت استفاده از اتصالات جوشی عملاً این عملیات جداسازی دشوار خواهد بود.

  • شرکت پتروکاسپین

محافظت از کابل ها و سیم های الکتریکی با لوله برق مشکی

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۰۰ ب.ظ

محافظت از کابل ها و سیم های الکتریکی با لوله برق مشکی

لوله برق مشکی از لحاظ ساختار فیزیکی و همچنین متریال تشکیل دهنده ،در درجه ای از کیفیت و مرغوبیت هستند که می توانند در شرایط سخت محیطی حداکثر حفاظت را برای کابل ها و سیم های برق مهیا کنند. جنس و مواد تشکیل دهنده ی این لوله ها اغلب از فولاد کربن می باشد که بالاترین استحکام و مقاومت را در میان فلزات دارد.

این لوله برای آنکه در برابر تماس مستقیم با رطوبت و اتمسفر محیط دچار زنگ زدگی و خوردگی نشوند با یکسری رنگ های سیاه اپوکسی در کوره های داغ یا محفظه های پخت پوشش دهی می شوند. این نوع فرآیند باعث می شود تا عناصر رنگی با بالاترین حد چسبندگی و یک ضخامت استاندارد لوله فولادی برق را فرا بگیرند.

پس از آنکه عملیات پوشش دهی لوله برق مشکی خاتمه پیدا کرد از محفظه ها خارج و با انجام فرآیند پاکسازی نهایی به مرحله ی رزوه زنی سر لوله ها انتقال می یابند. البته می توان مراحل رزوه زنی را پیش از رنگ آمیزی انجام داد اما این اقدام معمولاً برای لوله های گالوانیزه انجام می شود. چرا که لوله فولادی گالوانیزه برق بهترین و ایده آل ترین متریال را برای مقاومت در برابر عوامل محیطی دارند.

  • شرکت پتروکاسپین

برقراری اتصالاتی پایدار با کلمپ نردبان کابل

شرکت پتروکاسپین | يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴ ق.ظ

برقراری اتصالاتی پایدار با کلمپ نردبان کابل

کلمپ نردبان کابل به عنوان یک اتصال دهنده ی نهایی، وظیفه ی نصب نردبان کابل به یونسترات و یا دیگر ساپورت ها را بر عهده دارند. کلمپ ها در معنای لغوی، گیره های کوچکی هستند که منجر به تثبیت و پایداری دیگر قطعات فلزی می شوند.

مکانیزم عملکردی کلمپ نردبان کابل بدین صورت است که با قرار گرفتن در لبه های نردبان و پیچ و مهره شدن به پایه های اصلی، اتصال پایانی را برقرار می کنند. هدف از بکارگیری این قطعات جلوگیری از حرکت و لغزش های بیش از حد نردبان می باشد.

همان طور که می دانید برای قرار دادن نردبان ها و سینی کابل در حالت معلق از سی چنل، براکت ها و همچنین یونسترات ها استفاده می شود اما این قطعات جزو اتصال دهنده های سازه ای هستند به بیان دیگر به طور مستقیم به تیرهای آهنی و یا قسمت بتنی سقف ها متصل می شوند و بار اصلی نردبان ها و وزن کلی کابل ها را تحمل می کنند.

اما کلمپ نردبان کابل جزو اتصالات داخلی هستند و بدون تماس با سازه های اصلی مذکور فقط نردبان کابل ها را به پایه های فولادی که به عنوان تکیه گاه قلمداد می شوند متصل می کنند. نحوه ی نصب آن ها بسیار آسان است و تنها کافی است در موقعیت هایی که دارای براکت و یا پایه هستند از دو طرف به نردبان و تکیه گاه نصب می شوند.

  • شرکت پتروکاسپین

اهمیت استفاده از سینی کابل پانچ دار در مراکز صنعتی

شرکت پتروکاسپین | شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶ ب.ظ

اهمیت استفاده از سینی کابل پانچ دار در مراکز صنعتی 

سینی کابل پانچ دار از رایچ ترین و پر کاربردترین تجهیزات پشتیبانی کابل ها و سبم های حامل جریان برق می باشند که که در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز خصوصاً مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. هدف از بکارگیری آن ها درواقع حمل حجم مشخصی از کابل ها در یک مسیر معین است تا از این طریق بتوان جریان برق را به نقاط مورد نظر هدایت کرد.

سینی کابل پانچ دار همان طور که از نام آن هویدا است در سرتاسر بدنه ی خود و در برخی مواقع حتی دیواره ها دارای پانچ و یا سوراخ های پی در پی می باشد که برای هدفی خاص طراحی شده اند. در بسیاری از موارد با عنوان سینی کابل مشبک نیز از آن ها یاد می شود، که طریقه ی اعمال این سوراخ ها بر روی بدنه ی صفحات فلزی سینی عمدتاً با کمک دستگاه های cnc صورت می گیرد.

قبل از آنکه ورقه های فولادی سینی کابل پانچ دار برای رسیدن به شکل نهایی قالب گیری شوند، ابتدا زیر دستگاه های اتوماتیک که به صورت پیش فرض برنامه ریزی شده اند قرار می گیرند تا در فواصل بسیار منظم پانچ شوند. از آنجایی که در مراکز صنعتی غالباً برای راه اندازی ماشین آلات و دیگر دستگاه ها از کابل های فشار قوی استفاده می شود طبیعتاً ممکن است در مسیر خود دچار افزایش حرارت شوند.

حالت مشبک سینی کابل پانچ دار به جهت برقرای جریان هوای مستمر به بهترین شکل از افزایش بی رویه ی دمای کابل ها جلوگیری می کنند که این تنها یکی از فواید و مزایای بی نظیر آن ها محسوب می شود.

  • شرکت پتروکاسپین

دسترسی سریع به جریان برق با جعبه پریز گالوانیزه

شرکت پتروکاسپین | شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷ ب.ظ

دسترسی سریع به جریان برق با جعبه پریز گالوانیزه 

جعبه پریز گالوانیزه به واسطه ی نوع طراحی و مکانیزم عملکردی بی نظیری که دارد عملاً می تواند در هر شرایطی دسترسی بسیار سهل و آسانی را به جریان برق مهیا کند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان سازه نصب آن ها را در سطوح کف ترجیح می دهند تا از این طریق یک نظم و انضباط بالایی در شبکه های کابل کشی ایجاد شود.

از آنجایی که در گذشته پریزهای برق در سطوح دیواری نصب می شدند اما به تدریج به جهت بزرگتر شدن مساحت سازه و همچنین فراخ تر شدن محیط، خصوصاً مراکز صنعتی، دیگر شرایط لازم برای بهره مندی از پریزهای برق در سطح دیوار کاملاً از بین رفت. لذا قرار دادن یک جعبه پریز گالوانیزه در نزدیکی بسیاری از تجهیزات برقی آن هم در قسمت کف، توانست تمامیه این محدودیت ها را به طور کامل مرتفع کند.

شما می توانید در هر محیطی از جمله سالن ها، مکان های تجاری، نمایشگاه ها و حتی مراکز تولیدی در نقاطی که نیاز مبرم به پریز برق است از این جعبه کف خواب برق استفاده کنید. البته پریزهای برقی بخشی از ساختار آن ها را تشکیل می دهد چرا که می توان از برخی سوکت های مرتبط با انتقال داده و یا مخابراتی نیز در آن ها جایگذاری کرد.

  • شرکت پتروکاسپین

زانو گالوانیزه جزو پرکاربردترین اتصالات لوله فولادی

شرکت پتروکاسپین | شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶ ب.ظ

زانو گالوانیزه جزو پرکاربردترین اتصالات لوله فولادی 

زانو گالوانیزه را می توان از رایج ترین اتصالات در سیستم های لوله کشی قلمداد کرد زیرا این قطعات چارچوب و معماری کلی شبکه های پایپینگ را شکل می دهند. زانو گالوانیزه به واسطه ی نوع طراحی بی نظیر خود یک تغییر جهت 90 درجه را در مسیر لوله کشی ایجاد می کنند.

در هر دو سمت دارای رزوه های داخلی به صورت مادگی هستند که به لوله های سازگار به خود از لحاظ سایز، متصل می شوند. البته زانو تبدیل فولادی نیز موجود می باشند که در یک سمت دارای رزوه نری و یک سمت مجهز به رزوه های مادگی هستند. اینها تنها بخشی از انواع طرح های زانو گالوانیزه است چرا که نوع بدون رزوه آن ها نیز به وفور در حال استفاده است.

درواقع در این طرح ترجیح بر این است که از طریق فرآیند جوشی عملیات اتصال تکمیل شود. این قطعات در ابعاد و سایزهای بسیار وسیع و گسترده ای ساخته می شوند که غالباً در اندازه های ½ اینچ، ¾ ، 1، ¼ 1 ، ½ 1 ، 2،. ½ 2 ، 3 و 4 اینچ هستند. معمولاً در لوله کشی ساختمان، در بخش های صنعتی مانند لوله کشی دستگاه های مرتبط با فرآوری های مواد غذایی، پتروشیمی و خطوط انتقال سیالات آب و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

  • شرکت پتروکاسپین

لوله فلکسیبل برق و مزایای بی نظیر آن

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۱۱ ب.ظ

لوله فلکسیبل برق به جهت ساختار انعطاف پذیر و مقاومی که دارد می تواند کابل های برق را در جهات مختلف هدایت و پشتیبانی کند. این نوع از لوله غالباً از جنس مواد پلیمری pvc و همچنین آلومینیوم طراحی و تولید می شوند که هم به شکل بدون عایق و همین طور عایق دار به بازار عرضه می شوند.

لوله فلکسیبل برق با توجه به نوع کارکردی که دارند در انواع متنوعی ساخته می شوند که شامل لوله خرطومی ساده، لوله های فلکسیبل تمام فلزی و یا شیلدار و همچنین لوله فلکسیبل پلیمری نسوز می باشند.

این لوله ها کاربردهای بسیار وسیعی در کابل کشی ساختمان ها و عمدتاً پروژه های ساخت و ساز مراکز تجاری دارند و در اکثرا مواقع در حالت توکار و زیر مصالح گچی استفاده می شوند.

خاصیت منعطف آن ها سبب شده است تا براحتی در هر زاویه ای تغییر جهت دهند لذا دیگر نیازی به انواع اتصالات لوله برق ندارند و در کمترین زمان زیر بستر سازه نصب می شوند. نوع تمام فلز منعطف آن ها اغلب در مراکز صنعتی برای کابل کشی مسیرهای کوتاه و در عین حال پر تنش استفاده می شوند که به جهت ساختار فلزی می توانند حداکثر پشتیبانی را از کابل ها و سیم های برق داشته باشند.

  • شرکت پتروکاسپین

نقش موثر ساپورت گالوانیزه در اتصال سینی کابل

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۵۶ ب.ظ

ساپورت گالوانیزه از جمله پرکاربردترین اتصالات سینی کابل محسوب می شوند که می توانند کلیه شبکه های کابل کشی را به صورت معلق در مسیرهای تعیین شده نگه دارند.

این قطعات غالباً به دو صورت دیواری و سقفی قابلیت طراحی و تولید دارند که شرایط معماری سازه تعیین می کند که از کدام نوع ساپورت گالوانیزه برای پشتیبانی سینی های کابل استفاده کنیم.

با نصب ساپورت سقفی عملاً می توانید از قطعات جانبی دیگر مانند براکت سینی کابل نیز استفاده کنید. درواقع مهار اصلی وزن شبکه ی کابل ها بر عهده ساپورت گالوانیزه می باشد. آنچه که اهمیت دارد این است باید با ظرافت تمام، نقاطی را برای اتصال این ساپورت ها پیدا کنیم که دارای حداکثر مقاومت باشند تا بتوانند نیروی وزن را به طور کامل خنثی کنند.

نوع دیواری این قطعات اغلب به صورت یک تکه نصب می شوند به این صورت که مانند ساپورت سقفی نیازی به براکت ندارند. ساختار فیزیکی آن ها تا حدی مشابه سی چنل ها می باشد که تنها یک بخش آن به سقف یا دیوار متصل می شوند و محور آن نیز نقش تکیه گاه را برای سینی ها دارد.

  • شرکت پتروکاسپین

مکانیزم عملکردی جعبه تقسیم گالوانیزه

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۴۰ ب.ظ

جعبه تقسیم گالوانیزه ،یکی از تجهیزات فوق‌العاده حیاتی برای محافظت از اتصالات برق می باشند که به وفور در بسیار از پروژه های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. کابل های برق که از طرف منبع تغذیه اصلی و از طریق لوله فولادی برق به نقاط هدف هدایت می شوند عملاً در مسیر خود وارد یکی از این جعبه های تقسیم می شوند تا بتوانند با برقراری اتصالاتی صحیح میان سیم ها و کابل های همسان خود به نواحی مختلف انشعاب گیری شوند.

در داخل جعبه تقسیم گالوانیزه مجموعه ای از ترمینال های اتصال تعبیه می شوند که سیم های داخلی هر کابل یکی پس از دیگری وارد این ترمینال ها شده و با ایجاد یک اتصال با سیم مقابل، عبور جریان الکتریکی را در مسیر مشخص فراهم می کند.

در واقع آن ها وظیفه ی توزیع جریان برق به نقاط مختلف را بر عهده دارند بطوریکه تنها با یک رشته ورودی کابل می توان چندین خروجی را از داخل جعبه تقسیم گالوانیزه دریافت کرد. سوکت های موجود در محل اتصالات کاملاً با مواد سرامیکی و در برخی موارد پلاستیکی عایق بندی می شوند تا از این طریق هر سوکت را با اتصال مجاور خود جدا کند.  

  • شرکت پتروکاسپین

اهمیت استفاده از لوله برق نسوز

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۲۷ ب.ظ

اهمیت استفاده از لوله برق نسوز

لوله برق نسوز به جهت خاصیت ضد حریق بودن، به عنوان یکی از ایمن ترین تجهیزات پشتیبانی کابل ها و سیم های برق در پروژه های صنعتی و عمرانی محسوب می شوند. از آنجایی که این نوع از لوله از جنس پلیمرهای نسوز ساخته شده اند عملاً هیچگونه حرارتی را از خود عبور نمی دهند و در چنین شرایطی کلیه کابل ها در مسیر تعیین شده ی خود سالم باقی می مانند.

اینکه از میان لوله فولادی برق و لوله برق نسوز کدام یک را انتخاب کنیم کاملاً به مکان بکارگیری ،شرایط محیط اطراف و از همه مهمتر میزان احتمال بروز آتش سوزی در ناحیه ی مورد نظر دارد. اگر در کارگاه های تولید مواد شیمیایی رنگی و یا کارخانجات تولید مواد نساجی در حال فعالیت هستید و قصد احداث یک شبکه ی گسترده ی کابل کشی را دارید قطعاً بهترین انتخاب برای شما لوله برق نسوز خواهد بود.

ویژگی های منحصر به فردی همچون عایق حرارتی که مهمترین فاکتور برای پوشش دهی کابل ها می باشد همواره در این قطعات وجود دارد. اگر قصد احداث سیستم لوله کشی مجدد را دارید این لوله ها قابلیت بکارگیری در حالت توکار و همچنین روکار را نیز دارند. وزن بسیار سبک و قابلیت اتصال فوق العاده آسان سرعت پیشروی پروژه های عظیم را فراهم می کند.

  • شرکت پتروکاسپین