شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

زانو گالوانیزه جزو پرکاربردترین اتصالات لوله فولادی

شرکت پتروکاسپین | شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶ ب.ظ

زانو گالوانیزه جزو پرکاربردترین اتصالات لوله فولادی 

زانو گالوانیزه را می توان از رایج ترین اتصالات در سیستم های لوله کشی قلمداد کرد زیرا این قطعات چارچوب و معماری کلی شبکه های پایپینگ را شکل می دهند. زانو گالوانیزه به واسطه ی نوع طراحی بی نظیر خود یک تغییر جهت 90 درجه را در مسیر لوله کشی ایجاد می کنند.

در هر دو سمت دارای رزوه های داخلی به صورت مادگی هستند که به لوله های سازگار به خود از لحاظ سایز، متصل می شوند. البته زانو تبدیل فولادی نیز موجود می باشند که در یک سمت دارای رزوه نری و یک سمت مجهز به رزوه های مادگی هستند. اینها تنها بخشی از انواع طرح های زانو گالوانیزه است چرا که نوع بدون رزوه آن ها نیز به وفور در حال استفاده است.

درواقع در این طرح ترجیح بر این است که از طریق فرآیند جوشی عملیات اتصال تکمیل شود. این قطعات در ابعاد و سایزهای بسیار وسیع و گسترده ای ساخته می شوند که غالباً در اندازه های ½ اینچ، ¾ ، 1، ¼ 1 ، ½ 1 ، 2،. ½ 2 ، 3 و 4 اینچ هستند. معمولاً در لوله کشی ساختمان، در بخش های صنعتی مانند لوله کشی دستگاه های مرتبط با فرآوری های مواد غذایی، پتروشیمی و خطوط انتقال سیالات آب و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر زانو گالوانیزه 90 درجه، نوع 45 درجه ی آن ها نیز به وفور در حال ساخت هستند تا پاسخگوی هر طرح های متفاوت لوله کشی باشند. برای خرید این قطعات باید چندین المان اساسی را مد نظر قرار داد که عبارتند از ابعاد قطعه، جنس و متریال، گالوانیزه بودن و همچنین نوع کاربری آن ها است.

البته خرید از مراکز مجاز و شرکت های مطرح را نیز در برنامه ی خود قرار دهید چرا که این ارگان ها عملاً اتصالات بسیار با کیفیت و استانداردی را در اختیار شما قرار می دهند. 

فواید و مزایای استفاده از زانو گالوانیزه 

●    زانو گالوانیزه به گونه ای طراحی شده اند که احتمال بروز نشتی و بیرون ریز سیال در آن ها صفر و بسیار نامحتمل است بنابراین شما می توانید یک اطمینان خاطر نسبت به سطح ایمنی پروژه های مبتنی بر پایپینگ داشته باشید. 
●    این اتصالات در یک فرآیند جداگانه با محلول مذاب زینک پوشش دهی و یا گالوانیزه می شوند تا در مقابل عوامل محیطی مانند رطوبت و همچنین اتمسفر محافظت شوند. عمدتاً قطعات فلزی گالوانیزه شده در طولانی مدت قابلیت تحمل شرایط پرتنش محیط را دارند و به هیچ عنوان دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. 
●    طراحی رزوه های زانو گالوانیزه، به طور دقیق و کاملاً مهندسی شده صورت گرفته است لذا بر خلاف قطعات قدیمی چندان نیاز به بکارگیری مهر و موم های الاستیکی ندارند و به تنهایی می توانند از خروج سیال در محل اتصالات جلوگیری کنند. 
●    در اکثر موارد از سخت ترین عناصر فلزی مانند فولاد یا استنلس استیل ساخته می شوند. همان طور که می دانید این عناصر مقاومت و دوام بالایی در برابر فشار، ضربه و تنش های کششی دارند و می توانند در یک مدت طولانی و بدون شکست، پایداری شبکه را حفظ کنند. 
●    با توجه به شرایط رقابتی بازار غالباً در قیمت های بسیار ارزان و مقرون به صرفه عرضه می شوند. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی