شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

اتصالات لوله فلکسیبل و انواع آن

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱ ب.ظ

لوله فلکسیبل از جمله لوله های انعطاف پذیر و بسیار مقاوم جهت پشتیبانی و حفاظت از هادی های الکتریکی و سیم های برق می باشد که در پروژه‌های سیم کشی ساختمان و نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته و تاسیسات برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه این لوله‌ها بتوانند به سایر تجهیزات دیگر مانند باکسهای برق اتصال یابند نیاز به یکسری قطعات ثانویه تحت عنوان اتصالات لوله فلکسیبل و یا کانکتور دارند این قطعات را معمولاً با عنوان گلند لوله فلکسیبل نیز می شناسند.

با استفاده از این قطعات اتصال دهنده به راحتی می توانید لوله های فلکسیبل را با امنیت بالا و بدون آنکه از تجهیزات موردنظر جدا شوند، به نصب آن ها بپردازید. این قطعات برای آنکه در طولانی مدت دچار زنگ زدگی و خوردگی و همچنین تغییر رنگ نشوند معمولا آنها را از جنس برنج و یا استیل ضد زنگ میسازند.

در نتیجه در برابر رطوبت همواره می‌توانند مقاومت و استحکام لازم را داشته باشند. گلند لوله فلکسیبل تحت اعمال نیروهای کششی ناخواسته استحکام لازم را دارند و از ورود گرد و غبار و نفوذ سیالات به محل اتصال سیم ها جلوگیری می کنند. به همین منظور یک قطعه اتصال دهنده کاربردی برای پروژه‌های مرتبط با سیم کشی برق هستند. 

انواع اتصالات لوله فلکسیبل

●    کانکتور لوله فلکسیبل

این کانکتورها اتصالاتی هستند که مسئولیت نصب لوله فلکسیبل به باکس برق را بر عهده دارند. در سایزهای متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند به طوری که شما می توانید آنها را از سایز ¼ اینچ تا 2 اینچ تهیه کنید. البته سایزهای دیگری از آن نیز موجود است که به سفارش مشتری قابل ارائه هستند. متریال ساخت آن ها معمولاً از جنس برنج و استنلس استیل می باشد.

●    مغزی کانکتور

جهت عملکرد بهینه کانکتورها معمولاً از این مغزی جهت برقراری اتصالات محکم استفاده می شود.

●    لاک نات
قطعات لاک نات یک نوع مهره قفل کننده هستند که در اتصالات لوله فلکسیبل به منظور تکمیل اتصال بین لوله فلکسیبل و سایر تجهیزات به کار گرفته می شوند. معمولاً از متریال استیل گالوانیزه گرم و همچنین استیل گالوانیزه سرد تهیه می‌شوند.
●    کانکتور لوله فلکسیبل به لوله فولادی رزوه دار

این قطعات اتصال دهنده لوله فلکسیبل، جهت نصب لوله های فلکسی به لوله های فولادی رزوه دار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در برابر کشش و فشار مقاومت بالایی دارند. از لحاظ متریال از جنس برنج با آبکاری نیکل می‌باشند.

●    کانکتور میان دو لوله فلکسیبل
این اتصالات لوله فلکسیبل می‌توانند دو لوله هم سایز را به یکدیگر متصل کنند. از نظر ابعاد معمولاً بین ۱۰ تا ۵۰ میلیمتر می باشند.
●    کانکتور مستقیم نری و مادگی
این اتصالات به طور مستقیم لوله های فلکسیبل را به باکس های برق متصل می کنند. 
●    کانکتور زانویی یا ۹۰ درجه
کانکتورهای زانویی با ایجاد یک تغییر جهت ۹۰ درجه و قائم، مسئولیت نصب لوله فلکسیبل به باکس برق را بر عهده دارند.  

خرید لوله فلکسیبل و اتصالات آن از شرکت پتروکاسپین 

جهت دریافت مشاوره در مورد جزئیات فنی محصول و همچنین  آگاهی از قیمت آن می توانید با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید تا با مراحل خرید و نحوه سفارش محصولات مورد نظر خود آشنا شوید. 
 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی