شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

معرفی ناودانی گالوانیزه+ مشخصات و انواع آن

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷ ب.ظ

ناودانی گالوانیزه یکی از رایج ترین انواع پروفیل می باشد که معمولاً در پروژه های ساختمان سازی کاربردهای بسیار فراوانی دارند. شما می توانید این نوع پروفیل ها را در اغلب سازه هایی که در حوزه های صنعتی و همچنین کشاورزی وجود دارند استفاده کنید. این قطعات معمولاً از ورق های فولادی ساخته می شوند که این متریال ساختار و مقاومت ناودانی های گالوانیزه را برای مدت زمان طولانی حفظ می کند.

همانطور که از نام این قطعات مشخص است بعد از شکل دهی و طراحی نهایی، آن ها را در یک فرایند جداگانه تحت عنوان گالوانیزاسیون پوشش دهی می کنند تا به طور کامل در برابر رطوبت و سیالات آسیب زننده محیط مقاوم باشند. مراحل گالوانیزه کردن این قطعات معمولاً به دو صورت سرد و گرم انجام می شود که هر کدام در موقعیت های خاص  در سازه کاربرد دارند.

از لحاظ طراحی ساختاری اصولاً ناودانی های گالوانیزه به صورت باز یا U شکل طراحی می شوند. به طور کلی ناودانی ها از لحاظ متریال در سه دسته مهم طبقه بندی می شود که عبارتند از ناودانی گالوانیزه، ناودانی استنلس استیل و ناودانی آلومینیوم می باشد. در این مقاله قصد داریم به شرح نوع گالوانیزه و همچنین مشخصات و انواع آن بپردازیم.

مشخصات ناودانی گالوانیزه 

ناودانی گالوانیزه تشکیل شده از دو بال عمودی و یک جان افقی هستند. در واقع اینها اصطلاحاتی است که در حوزه معرفی مشخصات فنی ناودانی به کار برده می شود که همگی قابلیت تحقیق دارند. برای بررسی مشخصات ناودانی ها معمولا از ۶ متغیر اساسی استفاده می‌شود که عبارتند از عمق ناودانی، وزن قطعه، مساحت سطح مقطع، ضخامت سطح مقطع یا ضخامت جان، ارتفاع بال و همچنین ضخامت بال می باشد. هر کدام از این ها در نوع سنگین و سبک ناودانی ها با یکدیگر تفاوت دارد.

وزن ناودانی گالوانیزه سبک به ازای هر متر برابر ۷/۰۵ کیلوگرم و برای نوع سنگین ۸/۶۵ کیلوگرم می باشد. ارتفاع یا بلندی ناودانی ها در دو نوع سبک و سنگین هر دو با یکدیگر یکسان و برابر ۸۰ میلیمتر می باشد و همین ابعاد معرف سایز ناودانی ها هستند. طبیعتاً با افزایش سایز، به وزن این قطعات نیز افزوده می‌شود به طوری که وزن شاخه های ۱۲ متری آن به ترتیب در نوع سبک و سنگین برابر ۸/۴۶  کیلوگرم و ۱۰/۳۸ کیلوگرم می باشد.

انواع ناودانی ها 

ناودانی ها از لحاظ ظاهری و وزنی هرکدام به دو دسته طبقه بندی می شوند. از لحاظ شکل ظاهری شامل ناودانی های مشبک و ساده میباشند. نوع مشبک ناودانی گالوانیزه غالباً وزن کمتری دارند و اغلب در سازه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

اما نوع ساده آن ها کاربرد های گسترده تری دارند و جهت ساخت چارچوب ها، اسکلت ها و برخی پروژه های دریایی استفاده می شوند. اما از لحاظ وزنی دو گونه سبک و سنگین را شامل می شوند که نوع سنگین آن دارای وزن بیشتری هستند.

مشاوره قیمت و خرید ناودانی از شرکت پتروکاسپین

مشتریان گرامی در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با قیمت و همچنین اطلاعات دقیق تر در مورد محصولات می توانند با این شرکت تماس حاصل فرمایند.

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی