شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

خم سینی کابل چیست؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۴ ب.ظ

یکی از مراحل آماده سازی سینی کابل فرایند خمکاری آنها می باشد. همانطور که میدانید برای تولید سینی کابل ابتدا از ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. این ورق ها در ابتدای کار کاملاً مسطح و بدون هیچگونه خم و انحرافی در ساختار خود هستند. برای اینکه سینی ها بتوانند در یک ساختار کاملا بسته از کابل های برق محافظت کنند باید یکسری مراحل خم کاری را در این ورق های گالوانیزه انجام دهیم.

دستگاه هایی که برای خم سینی کابل مورد استفاده قرار می‌گیرند از دقت و ظرافت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل محصول نهایی از لحاظ ابعاد کاملا دقیق و ساختار یافته می باشد. اینکه اجرای خمکاری سینی کابل باعث تولید چه اشکالی از سینی میشود را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم تا بیشتر با اهمیت این فرایند آشنا شویم. 

خصوصیات ورقهای گالوانیزه قبل از اجرای خم سینی کابل

خم سینی کابل همانطور که گفته شد بر روی ورق های گالوانیزه اجرا می شود. اما آیا می توان  روی هر نوع ورق گالوانیزه ای مراحل خم کاری را پیاده سازی کرد؟  به طور کلی نمی توان روی هر نوع ورق فلزی عملیات خم کاری را انجام داد زیرا برخی از فلزات دارای ساختاری انعطاف پذیر نیستند و به همین دلیل ممکن است دچار آسیب شوند.

بنابراین باید از ورقه هایی استفاده کنیم که علاوه بر آنکه دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند لازم است که از انعطاف ساختاری متعادلی نیز برخوردار باشند. یکسری از ورق های فلزی وجود دارند که دارای ساختاری ترد و شکننده هستند. هرگونه تنش فیزیکی، مانند اعمال نیرو و فشار اضافی به هر قسمت از این فلزات می‌تواند باعث ایجاد شکنندگی و یا شکستگی های عمیق در بدنه ورق فلزی شود.

لذا در زمان تولید ورق های مسطح، آلیاژهایی بکار گیری شده در ساخت آن ها را به گونه ای تنظیم می کنند که پس از شکل گیری فلز، آن انعطاف مطلوب را جهت پذیرش مراحل خم کاری داشته باشند.


سینی کابل چهار خم 

یکی از متداول‌ترین نوع سینی های کابل مدل چهار خم می باشد. ظاهر این سینی به‌گونه‌ای است که دارای چهار خم در سطح بدنه خود است. دو خم اصلی معمولاً در سطح مقطع ورق گالوانیزه انجام می شود تا بتواند باعث شکل گیری بستر سینی کابل شود. دو خم دیگر معمولاً در انتهای لبه سینی کابل انجام می شود.

علت انجام دو خم نهایی در انتهای ورق گالوانیزه برای این منظور انجام می‌شود که به کابل های برق آسیبی وارد نشود. اصولا هرگونه لبه تیز و برنده در صفحات فلزی می تواند غشای پلیمری کابلهای برق را مورد آسیب قرار دهد. به همین دلیل با اجرای یک خم ساده در انتهای ورق های گالوانیزه می توانیم کاملا آنها را برای پذیرش کابل های برق در سطح خود آماده کنیم. نوع چهار خم سینی کابل در ابعاد و سایزهای متنوع تولید می شود تا بتوانند حجم گسترده ای از کابلهای برق را پشتیبانی کنند.

مشاوره قیمت و خرید سینی کابل از شرکت پترو کاسپین

مشتریان گرامی می توانند سوالات خود را در حوزه قیمت و همچنین جزئیات بیش تر در مورد محصولات، از طریق تماس مستقیم با شرکت پترو کاسپین مطرح کنند. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی