شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

محافظت از کابل ها و سیم های الکتریکی با لوله برق مشکی

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۰۰ ب.ظ

محافظت از کابل ها و سیم های الکتریکی با لوله برق مشکی

لوله برق مشکی از لحاظ ساختار فیزیکی و همچنین متریال تشکیل دهنده ،در درجه ای از کیفیت و مرغوبیت هستند که می توانند در شرایط سخت محیطی حداکثر حفاظت را برای کابل ها و سیم های برق مهیا کنند. جنس و مواد تشکیل دهنده ی این لوله ها اغلب از فولاد کربن می باشد که بالاترین استحکام و مقاومت را در میان فلزات دارد.

این لوله برای آنکه در برابر تماس مستقیم با رطوبت و اتمسفر محیط دچار زنگ زدگی و خوردگی نشوند با یکسری رنگ های سیاه اپوکسی در کوره های داغ یا محفظه های پخت پوشش دهی می شوند. این نوع فرآیند باعث می شود تا عناصر رنگی با بالاترین حد چسبندگی و یک ضخامت استاندارد لوله فولادی برق را فرا بگیرند.

پس از آنکه عملیات پوشش دهی لوله برق مشکی خاتمه پیدا کرد از محفظه ها خارج و با انجام فرآیند پاکسازی نهایی به مرحله ی رزوه زنی سر لوله ها انتقال می یابند. البته می توان مراحل رزوه زنی را پیش از رنگ آمیزی انجام داد اما این اقدام معمولاً برای لوله های گالوانیزه انجام می شود. چرا که لوله فولادی گالوانیزه برق بهترین و ایده آل ترین متریال را برای مقاومت در برابر عوامل محیطی دارند.

عمر مفید لوله برق مشکی به شرایط محیط و اینکه تا چه حد در تماس با عناصر خورنده و آسیب زننده اطراف است، بستگی دارد اما بنا به دریافت اطلاعات تجربی در یک فضای با تنش متوسط می توان 8 تا 12 سال برای آن ها در نظر گرفت. البته متغیرهای بسیار متفاوتی در افزایش این زمان دخیل هستند که با در نظر گیری آن ها می توان تا 15 سال نیز حداکثر استفاده و بهره برداری را از لوله برق مشکی به عمل آورد. 

ابعاد و سایز لوله برق مشکی

لوله برق مشکی با توجه به ابعاد و همچنین حجم کابل ها در ابعاد مختلفی طبقه بندی می شوند که عملاً در رده ی خود می توانند چندین کابل را در یک راستا پشتیبانی و حمایت کنند. سایز لوله برق مشکی غالباً معرف ابعاد داخلی و یا قطر این لوله ها می باشد زیرا از لحاظ طولی معمولا در اندازه های 3 تا 6 متری به منظور حمل و نقل آسان برش دهی می شوند.

قطر داخلی لوله برق مشکی بر حسب اینچ که یکی از واحدهای اندازه گیری می باشد معرفی می شوند که شامل ⅜ اینچ ، ½ ، ¾ ، 1 ، ¼ 1 ، ½ 1 ، 2 ، ½ 2 ، 3 ، و 4 اینچ می باشند که ابعاد بسیار مناسب و استانداردی می باشند. این لوله ها متناسب با سایزی که دارند طبیعتا از اتصالات سازگار و هماهنگ به خود از نظر اندازه استفاده می کنند تا بتوانند یک شبکه ی لوله کشی منسجم و یکپارچه ای را شکل دهند.

مقاله پیشنهادی : لوله گالوانیزه گرم

از اتصالات رایجی که در انواع لوله برق بکار گرفته می شود شامل کاندولت فولادی، سه راهی ها، بوشن فولادی، اتصالات متقاطع، بوشن لوله برق و از همه مهمتر زانویی های 45 و 90 درجه می باشد که هر کدام در جایگاه خود نقش بسیار حیاتی در اتصال لوله ها دارند. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی