شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

مکانیزم عملکردی جعبه تقسیم گالوانیزه

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۴۰ ب.ظ

جعبه تقسیم گالوانیزه ،یکی از تجهیزات فوق‌العاده حیاتی برای محافظت از اتصالات برق می باشند که به وفور در بسیار از پروژه های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. کابل های برق که از طرف منبع تغذیه اصلی و از طریق لوله فولادی برق به نقاط هدف هدایت می شوند عملاً در مسیر خود وارد یکی از این جعبه های تقسیم می شوند تا بتوانند با برقراری اتصالاتی صحیح میان سیم ها و کابل های همسان خود به نواحی مختلف انشعاب گیری شوند.

در داخل جعبه تقسیم گالوانیزه مجموعه ای از ترمینال های اتصال تعبیه می شوند که سیم های داخلی هر کابل یکی پس از دیگری وارد این ترمینال ها شده و با ایجاد یک اتصال با سیم مقابل، عبور جریان الکتریکی را در مسیر مشخص فراهم می کند.

در واقع آن ها وظیفه ی توزیع جریان برق به نقاط مختلف را بر عهده دارند بطوریکه تنها با یک رشته ورودی کابل می توان چندین خروجی را از داخل جعبه تقسیم گالوانیزه دریافت کرد. سوکت های موجود در محل اتصالات کاملاً با مواد سرامیکی و در برخی موارد پلاستیکی عایق بندی می شوند تا از این طریق هر سوکت را با اتصال مجاور خود جدا کند.  

این نوع ساختار در مورد بدنه ی آن ها نیز صدق می کند چرا که کلیه سیم ها در محل ترمینال هیچگونه تماسی با بدنه ی فلزی جعبه تقسیم گالوانیزه ندارند. بنابراین شما در پایان جایگذاری سیم ها براحتی می توانید جریان برق را آزاد و به تست و آزمایش و همچنین بازرسی دوره ای ترمینال ها بپردازید.

غالباً در حالت توکار نصب می شوند تا از این طریق شرایط ایمن تری را برای کابل ها فراهم کنند البته ممکن است بنا به ویژگی های خاص سازه به صورت روکار نیز بکار گرفته شوند. 

فرآیندهای مقاوم سازی در تولید جعبه تقسیم گالوانیزه 

بدنه ی فوق العاده مستحکم و بی نظیر جعبه تقسیم گالوانیزه شرایط بسیار ایده آلی را برای این قطعات فراهم کرده است. اغلب آن ها به دلیل درجه ی اهمیتی که دارند از ورقه های استیل یا فولادی ساخته و پرداخته می شوند.

همان طور که می دانید فلز استیل براحتی در برابر ضربه و تنش های کششی تغییر شکل نمی دهد. این عناصر در ماهیت خود تشکیل شده از آهن به عنوان ماده ی پایه و همچنین دیگر عناصر مکمل مانند کربن، نیکل، کروم هستند که هر یک نقش بسزایی در افزایش مقاومت جعبه تقسیم گالوانیزه دارند.

مقاله پیشنهادی : جعبه پریز گالوانیزه

با توجه به آنکه ممکن است این جعبه ها در معرض عوامل محیطی مانند اتمسفر هوا و رطوبت قرار گیرند لذا آن ها را با پوشش دهی محلول زینک مذاب گالوانیزه می کنند. این عملیات در کنار استحکام ذاتی متریال استیل می تواند در مجموع یک دوام بسیار طولانی مدت را به جعبه تقسیم گالوانیزه ببخشد.

درواقع شما می توانید حتی در محیط های غیر سرپوشیده نیز این جعبه ها را به سازه متصل کنید اما قابلیت های ویژه ی دیگری از قبیل استفاده از مهر و موم های الاستیکی در لبه های درب جعبه را نیز باید در دستور کار خود قرار دهیم تا در برابر هرگونه سیال نفوذ ناپذیر باشند. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی