شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

اهمیت استفاده از لوله برق نسوز

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۲۷ ب.ظ

اهمیت استفاده از لوله برق نسوز

لوله برق نسوز به جهت خاصیت ضد حریق بودن، به عنوان یکی از ایمن ترین تجهیزات پشتیبانی کابل ها و سیم های برق در پروژه های صنعتی و عمرانی محسوب می شوند. از آنجایی که این نوع از لوله از جنس پلیمرهای نسوز ساخته شده اند عملاً هیچگونه حرارتی را از خود عبور نمی دهند و در چنین شرایطی کلیه کابل ها در مسیر تعیین شده ی خود سالم باقی می مانند.

اینکه از میان لوله فولادی برق و لوله برق نسوز کدام یک را انتخاب کنیم کاملاً به مکان بکارگیری ،شرایط محیط اطراف و از همه مهمتر میزان احتمال بروز آتش سوزی در ناحیه ی مورد نظر دارد. اگر در کارگاه های تولید مواد شیمیایی رنگی و یا کارخانجات تولید مواد نساجی در حال فعالیت هستید و قصد احداث یک شبکه ی گسترده ی کابل کشی را دارید قطعاً بهترین انتخاب برای شما لوله برق نسوز خواهد بود.

ویژگی های منحصر به فردی همچون عایق حرارتی که مهمترین فاکتور برای پوشش دهی کابل ها می باشد همواره در این قطعات وجود دارد. اگر قصد احداث سیستم لوله کشی مجدد را دارید این لوله ها قابلیت بکارگیری در حالت توکار و همچنین روکار را نیز دارند. وزن بسیار سبک و قابلیت اتصال فوق العاده آسان سرعت پیشروی پروژه های عظیم را فراهم می کند.

مقاله پیشنهادی : لوله برق مشکی

با توجه به آنکه این لوله ها بنا به نوع معماری سازه قابلیت شکل پذیری دارند به همین دلیل می توانید تنها با استفاده از یکسری فنرهای مخصوص به صورت خم سرد این لوله ها را متناسب با زوایای متعدد سازه تغییر شکل و یا انحراف دهید، که در نوع خود یک امتیاز بسیار عالی نسبت به لوله های فلزی دارند. 

فواید و مزایای استفاده از لوله برق نسوز

●    در صورت بروز آسیب به کابل های برق و از بین رفتن غشای خارجی، تحت هیچ شرایطی جریان الکتریکی را از خود عبور نمی دهند و در هر حال به صورت خنثی باقی می مانند. 
●    در مناطق دارای رطوبت بالا خصوصاً در کنار خط مسیر لوله های سیالات که ممکن است پدیده ی چگالش در آن ها رخ دهد عملاً هیچگونه فرآیند خوردگی یا فرسایش در لوله برق نسوز ایجاد نمی شود. 
●    با توجه به وزن سبک خود غالباً به صورت عمودی در داخل دیوارها و سقف های کاذب مورد استفاده قرار می گیرد حال آنکه اگر قصد بکارگیری از لوله ها در کف و زیر مصالح ساختمانی را دارید نوع پلیمری آن ها تا حد معین قابلیت تحمل فشار را دارند. 
●    نصب اتصالات ان ها می تواند از نوع چسب pvc باشد به همین منظور استفاده از اتصالات رزوه ای که در نوع فلزی آن ها رایج است کاملاً منتفی خواهد شد. 
●    قیمت فوق العاده پایینی دارند بطوریکه اگر حجم وسیعی از لوله برق نسوز را خریداری کنید می توان حدود 3 تا 4 برابر نسبت به خرید لوله های فلزی در بودجه ی مجموعه صرفه جویی کرد. 
●    علاوه بر حرارت های بالا در برابر انجماد و دمای بسیار پایین نیز مقاوم هستند لذا در مناطق مرتبط مانند سردخانه ها نیز می توان از این نوع لوله برای هدایت کابل ها استفاده کرد. 
●    اگر تنش فیزیکی و یا ضربه ای به آن ها وارد نشود قطعاً بدون کاهش کیفیت در بلند مدت قابلیت بکارگیری مجدد را نیز دارند. 
 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی