شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

اهمیت استفاده از سینی کابل پانچ دار در مراکز صنعتی

شرکت پتروکاسپین | شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶ ب.ظ

اهمیت استفاده از سینی کابل پانچ دار در مراکز صنعتی 

سینی کابل پانچ دار از رایچ ترین و پر کاربردترین تجهیزات پشتیبانی کابل ها و سبم های حامل جریان برق می باشند که که در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز خصوصاً مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. هدف از بکارگیری آن ها درواقع حمل حجم مشخصی از کابل ها در یک مسیر معین است تا از این طریق بتوان جریان برق را به نقاط مورد نظر هدایت کرد.

سینی کابل پانچ دار همان طور که از نام آن هویدا است در سرتاسر بدنه ی خود و در برخی مواقع حتی دیواره ها دارای پانچ و یا سوراخ های پی در پی می باشد که برای هدفی خاص طراحی شده اند. در بسیاری از موارد با عنوان سینی کابل مشبک نیز از آن ها یاد می شود، که طریقه ی اعمال این سوراخ ها بر روی بدنه ی صفحات فلزی سینی عمدتاً با کمک دستگاه های cnc صورت می گیرد.

قبل از آنکه ورقه های فولادی سینی کابل پانچ دار برای رسیدن به شکل نهایی قالب گیری شوند، ابتدا زیر دستگاه های اتوماتیک که به صورت پیش فرض برنامه ریزی شده اند قرار می گیرند تا در فواصل بسیار منظم پانچ شوند. از آنجایی که در مراکز صنعتی غالباً برای راه اندازی ماشین آلات و دیگر دستگاه ها از کابل های فشار قوی استفاده می شود طبیعتاً ممکن است در مسیر خود دچار افزایش حرارت شوند.

حالت مشبک سینی کابل پانچ دار به جهت برقرای جریان هوای مستمر به بهترین شکل از افزایش بی رویه ی دمای کابل ها جلوگیری می کنند که این تنها یکی از فواید و مزایای بی نظیر آن ها محسوب می شود.

در اکثر اوقات می توان سینی کابل پانچ دار را به صورت معلق در هوا و بدور از دیگر تجهیزات صنعتی در بک فضای امن و ایمن نصب کرد البته بنا به نوع سازه و معماری آن و همچنین شرایط محیط قابلیت نصب در کف و دیواره ها را نیز دارند. 

ابعاد و سایز سینی کابل پانچ دار 

سینی کابل پانچ دار متناسب با حجم کار و همچنین گستردگی پروژه در ابعاد و سایزهای بسیار متنوع ساخته می شوند. درواقع این طیف گسترده ی اندازه به منظور پوشش دهی هر نوع عملیات انتقال کابل خواهد بود.

به طور کلی می توان 4 کمیت قابل اندازه گیری را برای سینی کابل پانچ دار در نظر گرفت که هر کدام طی یکسری آزمایشات و تست های مهندسی در نظر گرفته شده اند. متغیر های طولی سینی کابل اغلب از 1 متر تا 3 متر می باشد که البته در صورت نیاز قابل برش دهی نیز هستند.

پهنا یا ابعاد کف سینی از 50 میلیمتر تا حتی 1000 میلیمتر نیز قابلیت ساخت دارند بطوریکه هر چقدر عرض سینی کابل مشبک بزرگتر باشد ظرفیت و گنجایش حجم بیشتری از کابل ها را خواهند داشت.

متغیر ارتفاع آن ها نیز که معمولاً دیواره ها را شامل می شود از 20 میلیمتر تا 200 میلیمتر می باشند. ضخامت سینی کابل پانچ دار نقش بسیار تاثیرگذاری در افزایش استحکام و همچنین تحمل بارهای فزاینده و یا وزن بالا دارند به همین دلیل ضخامت استانداردی که برای آن ها در نظر می گیرند از 1 تا 3 میلیمتر است. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی