شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

لوله فلکسیبل برق و مزایای بی نظیر آن

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۱۱ ب.ظ

لوله فلکسیبل برق به جهت ساختار انعطاف پذیر و مقاومی که دارد می تواند کابل های برق را در جهات مختلف هدایت و پشتیبانی کند. این نوع از لوله غالباً از جنس مواد پلیمری pvc و همچنین آلومینیوم طراحی و تولید می شوند که هم به شکل بدون عایق و همین طور عایق دار به بازار عرضه می شوند.

لوله فلکسیبل برق با توجه به نوع کارکردی که دارند در انواع متنوعی ساخته می شوند که شامل لوله خرطومی ساده، لوله های فلکسیبل تمام فلزی و یا شیلدار و همچنین لوله فلکسیبل پلیمری نسوز می باشند.

این لوله ها کاربردهای بسیار وسیعی در کابل کشی ساختمان ها و عمدتاً پروژه های ساخت و ساز مراکز تجاری دارند و در اکثرا مواقع در حالت توکار و زیر مصالح گچی استفاده می شوند.

خاصیت منعطف آن ها سبب شده است تا براحتی در هر زاویه ای تغییر جهت دهند لذا دیگر نیازی به انواع اتصالات لوله برق ندارند و در کمترین زمان زیر بستر سازه نصب می شوند. نوع تمام فلز منعطف آن ها اغلب در مراکز صنعتی برای کابل کشی مسیرهای کوتاه و در عین حال پر تنش استفاده می شوند که به جهت ساختار فلزی می توانند حداکثر پشتیبانی را از کابل ها و سیم های برق داشته باشند.

از طرفی برخی از مراکز صنعتی دیگر ممکن است در شرایط دما بالا فرآیندهای پردازشی و تولیدی خود را انجام دهند که می توان به کوره های حرارتی و یا موارد مشابه اشاره کرد. در چنین شرایطی استفاده از لوله فلکسیبل برق نسوز یکی از الویت های این مراکز خواهد بود تا در یک چارچوب ایمن مسیریابی صحیح کابل ها را مهیا کنند.

در اکثر پروژه های مخابراتی نیز به وفور از نوع شیلدار با روکش پلیمری لوله فلکسیبل استفاده می شود که ضمن جلوگیری از رطوبت و نفوذ سیال، به عنوان یک سد و مانع در برابر برخورد امواج مغناطیسی به کابل ها نیز خواهند بود. 

ابعاد و سایز لوله فلکسیبل برق 

لوله فلکسیبل برق از لحاظ قطر داخلی و همچنین ابعاد طولی در اندازه های مختلفی تولید می شوند. این تنوع سایز عملاً نیاز هر نوع پروژه را با هر مقدار حجم کابل برآورده خواهد کرد.

در بسیاری از موارد کابل هایی که هم مسیر هستند را می تواند با بکارگیری یک لوله فلکسیبل هدایت کرد که این ویژگی بسیار عالی تاثیر بسیار زیادی در صرفه جویی استفاده از لوله ها و همچنین جلوگیری از شلوغی بیش از حد لوله ها خواهد شد.

لوله فلکسی های سایز 52 دارای قطر داخلی 5.2 سانتیمتر می باشند که برای بکارگیری در زیر مصالح چندان سایز بالایی نمی باشد. به همین ترتیب می توان سایزهای 42، 48، 36، 29 ، 25 ،21، 16 ،13، 11 را برای آن ها برشمرد که همگی ابعاد اسمی این لوله ها می باشد و با یک رقم اعشار می توان از قطر داخلی آن ها مطلع شد. به عنوان مثال سایز 42 دارای قطر 4.2 سانتیمتر می باشند.

از نظر ابعاد طولی نیز معمولاً در حلقه های 10 متری و همچنین 25 متری بسته بندی می شوند که حلقه های کوتاهتر اغلب شامل لوله های با قطر بزرگتر می باشد. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی