شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

نقش موثر ساپورت گالوانیزه در اتصال سینی کابل

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۵۶ ب.ظ

ساپورت گالوانیزه از جمله پرکاربردترین اتصالات سینی کابل محسوب می شوند که می توانند کلیه شبکه های کابل کشی را به صورت معلق در مسیرهای تعیین شده نگه دارند.

این قطعات غالباً به دو صورت دیواری و سقفی قابلیت طراحی و تولید دارند که شرایط معماری سازه تعیین می کند که از کدام نوع ساپورت گالوانیزه برای پشتیبانی سینی های کابل استفاده کنیم.

با نصب ساپورت سقفی عملاً می توانید از قطعات جانبی دیگر مانند براکت سینی کابل نیز استفاده کنید. درواقع مهار اصلی وزن شبکه ی کابل ها بر عهده ساپورت گالوانیزه می باشد. آنچه که اهمیت دارد این است باید با ظرافت تمام، نقاطی را برای اتصال این ساپورت ها پیدا کنیم که دارای حداکثر مقاومت باشند تا بتوانند نیروی وزن را به طور کامل خنثی کنند.

نوع دیواری این قطعات اغلب به صورت یک تکه نصب می شوند به این صورت که مانند ساپورت سقفی نیازی به براکت ندارند. ساختار فیزیکی آن ها تا حدی مشابه سی چنل ها می باشد که تنها یک بخش آن به سقف یا دیوار متصل می شوند و محور آن نیز نقش تکیه گاه را برای سینی ها دارد.

ساپورت گالوانیزه از نظر فواصل اتصال رابطه ی عکس با وزن مجموعه ی سینی و کابل ها دارند بدین صورت که هر چقدر کابل های سوار بر سینی قطور تر و سنگین تر باشند به همان نسبت لازم است که کلیه ی ساپورت ها را در فاصله های کمتری نسبت به یکدیگر نصب کنیم تا نیروی کلی در بین شمار بالای اتصالات تقسیم شوند.

البته این موضوع نیازمند ارزیابی بیشتری نسبت به نوع سازه دارد اما به طور کلی می توان فواصل 1.5 تا 2 متر و حتی در مواردی بیشتر این مقادیر را نیز جهت اتصال پی در پی این قطعات در نظر گرفت. 

متریال ساخت ساپورت گالوانیزه 

یکی از اتفاقات رایجی که در مورد برخی از اتصالات از جنس فلزات نرم مانند آلومینیوم رخ می دهد، تغییر شکل یا بروز انحراف در طولانی مدت است. درواقع اگر یک نیروی مستمر و ادامه داری را به یک قطعه وارد کنیم ممکن است بعد از مدتی آن ساختار اولیه ی خود را از دست بدهند.

از آنجایی که ساپورت گالوانیزه تحت همین نیروهای ممتد قرار دارد باید فلزی را در ساخت آن ها استفاده کنیم که دارای بالاترین درجه ی سختی باشد. همان طور که می دانید متریال استیل یا فولاد گالوانیزه از مقاوم ترین عناصر می باشند که حتی اگر تحت فشار مستقیم و بلند مدتی قرار بگیرند به هیچ عنوان دچار زاویه دار شدن یا تخریب ساختاری نمی شوند.

می توان اینگونه عنوان کرد که ساپورت گالوانیزه از جنس ورق های فولادی با قرار گرفتن در معرض تنش های کششی و یا برشی دچار دگرگونی نمی شوند. حال آنکه فرآیند گالوانیزاسیون نیز منجر به چندین برابر شدن استحکام آن ها خواهد شد.

پوشش زینک موجود بر روی این قطعات سبب حفظ مقاومت ذاتی فلز می شود و اجازه نمی دهد که عوامل محیطی نظیر رطوبت و اتمسفر محیط ماهیت فلز را تضعیف کند. بنابراین اگر قصد خرید ساپورت گالوانیزه را دارید حتما توجه ویژه ای به استاندارد بودن پوشش زینک آن ها داشته باشید. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی