شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

برقراری اتصالاتی پایدار با کلمپ نردبان کابل

شرکت پتروکاسپین | يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴ ق.ظ

برقراری اتصالاتی پایدار با کلمپ نردبان کابل

کلمپ نردبان کابل به عنوان یک اتصال دهنده ی نهایی، وظیفه ی نصب نردبان کابل به یونسترات و یا دیگر ساپورت ها را بر عهده دارند. کلمپ ها در معنای لغوی، گیره های کوچکی هستند که منجر به تثبیت و پایداری دیگر قطعات فلزی می شوند.

مکانیزم عملکردی کلمپ نردبان کابل بدین صورت است که با قرار گرفتن در لبه های نردبان و پیچ و مهره شدن به پایه های اصلی، اتصال پایانی را برقرار می کنند. هدف از بکارگیری این قطعات جلوگیری از حرکت و لغزش های بیش از حد نردبان می باشد.

همان طور که می دانید برای قرار دادن نردبان ها و سینی کابل در حالت معلق از سی چنل، براکت ها و همچنین یونسترات ها استفاده می شود اما این قطعات جزو اتصال دهنده های سازه ای هستند به بیان دیگر به طور مستقیم به تیرهای آهنی و یا قسمت بتنی سقف ها متصل می شوند و بار اصلی نردبان ها و وزن کلی کابل ها را تحمل می کنند.

اما کلمپ نردبان کابل جزو اتصالات داخلی هستند و بدون تماس با سازه های اصلی مذکور فقط نردبان کابل ها را به پایه های فولادی که به عنوان تکیه گاه قلمداد می شوند متصل می کنند. نحوه ی نصب آن ها بسیار آسان است و تنها کافی است در موقعیت هایی که دارای براکت و یا پایه هستند از دو طرف به نردبان و تکیه گاه نصب می شوند.

البته نوع دیگر از کلمپ ها نیز موجود هستند که کاورها و یا درپوش ها را به نردبان محکم می کنند. این دو نوع کلمپ یعنی قطعه ای که نردبان را به یونسترات و درپوش را به نردبان اتصال می دهند از لحاظ شکل و ساختار فیزیکی با یکدیگر متفاوت اند بطوریکه به صورت مسطح و یا زاویه دار نیز طراحی می شوند. 

مشخصات و ویژگی های کلمپ نردبان کابل

کلمپ نردبان کابل از لحاظ ویژگی های ظاهری دارای ابعاد کوچکی هستند و به همین سبب می توانید در حجم و تعداد گسترده آن ها را تهیه و همواره در پروژه های خود در دسترس داشته باشید. یک قسمت آن دارای حفره ی استوانه ای هستند که محل قرار گیری پیچ و مهره می باشد.

قسمت انتهایی اغلب دارای قلاب و یک زاویه ی جزئی هستند تا بتوانند به صورت گیره در لبه ی نردبان قرار بگیرند. شما می توانید از لبه هایی پایینی نردبان و یا بالای آن برای نصب کلمپ ها استفاده کنید اما اگر قصد دارید کلمپ ها را در لبه ی بالایی قرار دهید باید نوع بلندتر کلمپ نردبان کابل را انتخاب کنید.

جنس و متریال ساخت آن ها از فولاد گالوانیزه و یا استنلس استیل می باشد. غالباً این نوع متریال اولین گزینه برای ساخت اتصالات می باشد چرا که نیروهای فزاینده به طور مستمر و طولانی مدت به آن ها وارد می شود و لازم است که از سخت ترین و مقاوم ترین عناصر فلزی ساخته و پرداخته شوند.

حال آنگه فرآیند گالوانیزه نیز آن ها را در برابر رطوبت و دیگر عوامل محیطی محافظت می کند. بنابراین آنچه که لازم است در خرید کلمپ نردبان کابل مورد توجه قرار دهید جنس و متریال ساخت و همچنین گالوانیزه بودن آن ها است. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی