شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

دسترسی سریع به جریان برق با جعبه پریز گالوانیزه

شرکت پتروکاسپین | شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷ ب.ظ

دسترسی سریع به جریان برق با جعبه پریز گالوانیزه 

جعبه پریز گالوانیزه به واسطه ی نوع طراحی و مکانیزم عملکردی بی نظیری که دارد عملاً می تواند در هر شرایطی دسترسی بسیار سهل و آسانی را به جریان برق مهیا کند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان سازه نصب آن ها را در سطوح کف ترجیح می دهند تا از این طریق یک نظم و انضباط بالایی در شبکه های کابل کشی ایجاد شود.

از آنجایی که در گذشته پریزهای برق در سطوح دیواری نصب می شدند اما به تدریج به جهت بزرگتر شدن مساحت سازه و همچنین فراخ تر شدن محیط، خصوصاً مراکز صنعتی، دیگر شرایط لازم برای بهره مندی از پریزهای برق در سطح دیوار کاملاً از بین رفت. لذا قرار دادن یک جعبه پریز گالوانیزه در نزدیکی بسیاری از تجهیزات برقی آن هم در قسمت کف، توانست تمامیه این محدودیت ها را به طور کامل مرتفع کند.

شما می توانید در هر محیطی از جمله سالن ها، مکان های تجاری، نمایشگاه ها و حتی مراکز تولیدی در نقاطی که نیاز مبرم به پریز برق است از این جعبه کف خواب برق استفاده کنید. البته پریزهای برقی بخشی از ساختار آن ها را تشکیل می دهد چرا که می توان از برخی سوکت های مرتبط با انتقال داده و یا مخابراتی نیز در آن ها جایگذاری کرد.

هدف از طراحی جعبه پریز گالوانیزه در وحله ی اول محافظت از اتصالات برقی در یک چارچوب فلزی کاملا مستحکم و در مرحله ی دوم رفع کلیه ی محدودیت های دستیابی به جریانات الکتریکی خواهد بود. نحوه ی بکارگیری و نصب جعبه پریز گالوانیزه متناسب با نیاز مجموعه می باشد بطوریکه ممکن است در یک مساحت معین از چندین جعبه پریز استفاده شود. 

مشخصات ساختاری جعبه پریز گالوانیزه 

جعبه پریز گالوانیزه می تواند به شکل مکعب مستطیل و یا مربع باشد که بدنه ی آن عمدتاً از جنس استیل یا ورقه های فولادی و در مواردی آلومینیومی نیز می باشد. البته ممکن است به صورت تمام پلاستیکی نیز ساخته شوند که اکثراً برای مکان های تجاری و یا کم تنش طراحی شده اند. مهمترین بخش ساختاری آن ها درب فلزی و لولا شده ی جعبه پریز گالوانیزه می باشد که در تماس مستقیم با محیط و به نوعی فشارهای سطحی ناشی از عبور و مرور ماشین آلات و دیگر تجهیزات، قرار دارند.

بنابراین لازم است که درب پوششی آن ها علاوه بر مهر و موم کافی جهت جلوگیری از نفوذ سیال دارای مقاومت و استحکام بالایی نیز در برابر نیروهای اعمالی داشته باشند که قطعا فلز استیل از کلیه این امتیازات برخوردار است.

ماژول های متنوعی را می توان در آن ها قرار داد که از رایج ترین آن ها می توان به 6 ، 12 ، 16، و 24 ماژول اشاره کرد. ابعاد فیزیکی بسیار وسیعی دارند بطوریکه در سایزهای 10×10، 20×10 ، 20×20 و همچنین 26×26 طراحی و ساخته می شوند.

طبیعتاً در ابعاد بزرگتر جعبه پریز گالوانیزه می توان ماژول های و یا پریزهای بیشتری را قرار داد. پریز های تعبیه شده در داخل باکس از جنس پلیمرهای پلاستیکی هستند تا عایق الکتریکی خوبی برای اتصالات باشند و از این طریق از تماس مستقیم کابل های برق با بدنه ی فلزی جلوگیری می کنند. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی