شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

ریل بست چنگالی و کاربردهای آن

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۱۰ ب.ظ

ریل بست چنگالی یکی از قطعات پر کاربرد در نصب و اتصال لوله های برق و پروژه های مرتبط با کابل کشی می باشد. آن ها معمولاً به عنوان تجهیزات نگهدارنده در سازه های مختلف استفاده می شوند. ریل بست چنگالی درواقع معرف دو قطعه مجزا هستند که شامل ریل سی چنل و بست چنگالی می باشد.

این دو قطعه در کنار هم و با سوار شدن بست چنگالی روی ریل سی چنل به صورت مکمل یک قطعه ترکیبی حمایت کننده را تشکیل می دهند. این ریل ها با توجه به نوع کاربری خود و اینکه باید یک وزن قابل توجهی از تجهیزات پایپینگ را تحمل کنند دارای یک استحکام ساختاری بالایی هستند.

شما می توانید بست های چنگالی را در سایزهای متنوع در سرتاسر ریل جایگذاری کنید و از این طریق سیستم پشتیبانی خود را تشکیل دهید. این ریل ها در نقاط مختلف سیستم پشتیبانی قابل نصب و استفاده هستند که در ادامه جزئیات بیشتری را در مورد آن ها ذکر می کنیم. 

مشخصات ساختاری ریل بست چنگالی

ریل چنگالی یا همان ریل سی چنل تشکیل شده از یک محور فلزی بلند با سطح مقطع C شکل می باشند. این نوع و طرح خاص سطح مقطع با هدفی خاص طراحی شده است. همان طور که می دانید بست های چنگالی در دو انتهای پایه های خود یک شکل منحنی و قلاب مانندی را دارند. شکل منحنی سی چنل ها نیز دقیقا مطابق با طرح بست های چنگالی ساخته شده اند تا در زمان جایگذاری بست براحتی در قسمت شیارهای ریل قرار بگیرند و کاملا محکم شوند.

از طرف دیگر در سرتاسر بدنه ریل بست چنگالی نیز پانچ ها و سوراخ هایی وجود دارد که در وهله ی اول جهت اتصال ریل به سقف مورد استفاده قرار می گیرند و در وهله دوم به منظور عبور قطعاتی همچون راد های گالوانیزه جهت تشکیل سیستم های تکیه گاهی بکار گرفته می شوند.

ابعاد و سایزهای مختلفی از این ریل های سی شکل وجود دارد که متناسب با حجم کار و اینکه چه مقدار وزن را باید مهار کنند گزینش می شوند. طبیعتاً هر چقدر ابعاد ریل ها و بست های مختلف مرتبط با آن حجیم تر باشند قطعاً مقاومت بیشتری در تحمل وزن بالای قطعات متصل به آن خواهند داشت. 

کاربری های مختلف ریل بست چنگالی

ریل بست چنگالی را می توان در دو حالت مجزا مورد استفاده قرار داد. مورد اول کاربردی مرتبط با اتصال سقفی و مورد دوم کاربری، به عنوان تکیه گاه سیستم های پشتیبانی کابل است. در مورد اتصال سقفی یا دیواری ریل ها می توانید قطعاتی مانند بست چنگالی و بست اسپیت را روی آن ها متصل کنید که هر دو جهت پشتیبانی از لوله های برق و کابل های نسبتاً ضخیم می باشد.

مورد دوم می توانید این ریل ها را به عنوان تکیه گاه در زیر سینی های کابل قرار دهید و از این طریق وزن ناشی از سینی ها و کابل ها را مهار کنید. برای این کار ابتدا سی چنل ها از دو طرف توسط رادهای گالوانیزه از سقف آویزان می شوند و بعد از آن سینی های کابل بر روی این سی چنل ها قرار می گیرند. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی