شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

براس بوشن چیست؟ مشخصات ساختاری و کاربردها

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۱۶ ب.ظ

براس بوشن که معمولا آن را با نام brass bushing در بازارهای داخلی و بین المللی می شناسند یک قطعه اتصال دهنده دو سر رزوه است. این قطعات از جنس brass یا برنج ساخته می شوند که به نسبت کاربردی که دارند دارای یک مقاومت قابل قبولی می باشند. علاوه بر این جنس برنج یکی از ترکیباتی است که در برابر فرآیندهای شیمیایی نظیر زنگ زدگی و اکسیداسیون مقاوم است.

در قسمت پایه براس بوشن در ناحیه بیرونی قطعه، سرتاسر رزوه است. در قسمت ابتدایی قطعه نیز یک شکل شش وجه طراحی شده است تا شرایط لازم برای محکم شدن آن ها در لوله ها فراهم شوند. این قطعات تحت استانداردهای BS و همچنین ISO طراحی و ساخته می شوند. متریال برنج استفاده شده دارای چگالی بسیار بالایی در براس بوشن می باشد.

به همین دلیل دارای مقاومت قابل توجهی هستند. اگرچه معمولاً برنج را جزو فلزات نرم تلقی می کنند اما با اعمال یکسری تکنیک های ویژه در فرآیند تولید می توان یک سختی بسیار بالایی را در آن ها ایجاد کرد. 

ابعاد و سایز براس بوشن

با توجه به آنکه یکی از موارد استفاده براس بوشن اتصال مستقیم به لوله برق و سپس نصب آن ها به تجهیزات حامل اتصالات برق است در نتیجه باید متناسب با سایز لوله ها تولید شوند. براس بوشن ها از لحاظ سایز به صورت pg36، pg29 ، pg21 ، pg16، pg13.5 طبقه بندی می شوند. البته این مقادیر سایز داخلی یا قطر بوشن ها را مشخص می کند.

متغیر دیگر مربوط به طول پایه بوشن ها است. پایه بوشن ها نیز با توجه به نوع سیستم و اینکه در چه نوع کاربری مورد استفاده قرار می گیرند با یکدیگر فرق دارند.

معمولا بوش های از جنس برنج را در سه طول پایه 10 میلیمتر، 15 میلیمتر، و 20 میلیمتر طراحی می کنند. با در نظرگیری این ابعاد می توان آن ها را با نام هایی همچون بوشن های با طول پایه کوتاه، متوسط و بلند قلمداد کرد. 

کاربردها و نکات مرتبط با اتصال براس بوشن

یکی از کاربردهای گسترده براس بوشن اتصال لوله های برق به جعبه تقسیم ها، تابلوهای برق و جعبه پریز برق می باشد. این لوله ها را نمی توان به صورت کاملاً آزاد و بدون هیچگونه اتصال دهنده ای به این تجهیزات پرکاربرد متصل کرد. چرا که در آن صورت ممکن است با کمترین اعمال نیرو و یا تنش کششی و دیگر عوامل محیطی از جای خود جدا شوند.

در چنین شرایطی براس بوشن ها بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند و می توانند با اتصال مستقیم به هر قطعه عملیات نصب لوله ها به تابلوها و جعبه های حامل اتصالات برق را تکمیل کنند. برای اتصال ایمن این قطعات معمولاً به یک مهره شش گوش با عنوان لاک نات یا lock nut احتیاج داریم.

در ابتدای کار بوشن به انتهای لوله پیچ می شود و سر رزوه دار آن داخل جعبه یا تابلو برق قرار می گیرد. در این حالت لوله کاملاً تثبیت نشده است. با پیچش مهره لاک نات و محکم کردن آن می توانیم از حرکت لوله و یا خارج شدن آن از جعبه جلوگیری کنیم. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی