شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

استفاده مجدد از لوله گالوانیزه دست دوم

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷ ب.ظ

یکی از عواملی که باعث می شود تا شرایط لازم برای استفاده مجدد لوله گالوانیزه دست دوم فراهم شود جنس و متریال مرغوب و استفاده از فرآیندهای مرتبط با گالوانیزاسیون فلز لوله می باشد. در حال حاضر آلیاژهای فولادی به جهت استحکام بالایی که در لوله ایجاد می کنند منجر به مقاومت در برابر تنش های گسترده محیط می شوند.

از طرفی وجود پوشش های زینک که در عملیات گالوانیزه گرم روی لوله قرار می گیرند امکان استفاده مجدد لوله گالوانیزه دست دوم را مهیا می کنند. بنابراین تا به اینجا دو دلیل محکم را در مورد لوله گالوانیزه دست دوم مطرح کردیم که مورد اول جنس فولادی و مورد دوم وجود پوشش گالوانیزه است.

این دو دلیل درواقع عواملی هستند که طول عمر لوله های فلزی را افزایش و هزینه های تعمیر و نگهداری آن ها را نیز کاهش می دهد. امروزه لوله های فولادی گالوانیزه دسته دوم اگرچه دارای تعداد دفعات بالای بکارگیری در پروژه های مختلف هستند اما این عامل دلیلی بر از رده خارج شدن آن ها نیست. 

قیمت مناسب لوله گالوانیزه دست دوم

بسیاری از شرکت های صنعتی به جهت حفظ بودجه و صرفه جویی در خرید تجهیزات لوله ای، ترجیح می دهند از لوله گالوانیزه دست دوم استفاده کنند. قیمت مناسب این قطعات لوله ای زمانی مشخص می شود که به تعداد بسیار بالا جهت احداث پروژه های وسیع خریداری شوند. در این حالت کاهش قیمت ها و هزینه های شما نسبت به لوله های گالوانیزه تازه ساخت با ضریب چند برابری خواهد بود.

باز هم تاکید می شود کاهش قیمت این لوله ها را نمی توان نسبت به کیفیت آن ها سنجید. بطوریکه اگرچه دارای قیمت کنترل شده ای هستند اما همچنان توانسته اند کیفیت و مقاومت خود را در کاربری های مجدد خود به صورت ثابت حفظ کنند. 

تنوع بالای لوله گالوانیزه دست دوم 

لوله گالوانیزه دست دوم را می توان با کاربری های بسیار متنوع تهیه و در پروژه های مختلف استفاده کرد. از جمله کاربری های آن می توان به لوله برق گالوانیزه، لوله گلخانه، لوله گالوانیزه دست دوم ستون، و لوله های تزئینی اشاره کرد. لوله های گالوانیزه دست دوم را می توان جهت محافظت از کابل های برق استفاده کرد.

اتصالات لوله ای موجود نیز در فرآیند نصب و اتصال و لوله گذاری کاملاً مانند لوله های درجه یک سازگار و هماهنگ می باشند. بنابراین هیچ مشکلی در ارتباط با اتصالات لوله ای و نصب آن ها بر روی لوله های دست دوم وجود ندارد. پروژه های مرتبط با ساخت و احداث گلخانه ها نیز به جهت کاهش هزینه های خرید معمولا از همین لوله های دست دوم استفاده می کنند که از لحاظ نوع عملکرد چندان تفاوت بسیار بالایی با لوله های تازه ساخت ندارد.

پوشش های گالوانیزه آن ها باعث شده است تا احداث گلخانه ها در محیط های باز و در معرض آب و هوای محیط میسر شود. لذا فرآیندهای شیمیایی نظیر اکسیداسیون و همچنین تغییر رنگ و زنگ زدگی این لوله ها را تهدید نمی کند. با توجه به مقاومت ساختاری لوله گالوانیزه دست دوم و تحمل یک مقدار وزن مشخص می توان از آن ها به عنوان تکیه گاه و ستون نیز استفاده کرد. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی