شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

گلند کابل آرموردار؛ویژگی ها و مشخصات+کاربردها

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۲۵ ب.ظ

محل اتصال کابل های برق معمولا جزو آسیب پذیرترین و در عین حال حساس ترین نقاط کابل هستند که جهت محافظت از آن ها در زمان اتصال به دیگر تجهیزات باید از یکسری قطعات  کاربردی و ایمن مانند گلند کابل آرموردار استفاده کنیم. این قطعات اتصال دهنده با تحت پوشش قرار دادن کامل محل اتصال کابل از نفوذ رطوبت، گرد و غبار و هرگونه آلاینده محیط با رشته سیم های داخلی کابل جلوگیری می کند.

این قطعات با تفکیک صحیح رشته سیم های داخلی کابل مانع بروز اتصالات کوتاه برق می شوند. مهم تر از همه اینکه گلند کابل آرموردار نیروی کافی جهت ثابت نگه داشتن کابل را در محل اتصال بدنه کابل به تجهیزات دیگر فراهم می کند و باعث می شود تا کابل ها با اعمال کمترین نیرو از قطعه اصلی جدا نشوند.

بنابراین با ایجاد یک ساختار مهر و موم کننده امنیت کامل و پایداری اتصالات برقی را فراهم می کنند. در ادامه این مقاله با ویژگی ها و مشخصات و همچنین کاربردهای آن ها آشنا خواهیم شد. 

ویژگی ها و مشخصات گلند کابل آرموردار 

گلندهای کابل معمولا از مواد اولیه و متریال فلزی مرغوب و بسیار مقاومی ساخته می شوند که علاوه بر استحکام ساختاری بالا در برابر عوامل شیمیایی مانند خوردگی یا زنگ زدگی ناشی از رطوبت مقاوم هستند. عناصر فلزی رایجی که برای ساخت گلند کابل آرموردار استفاده می کنند معمولا شامل استنلس استیل، آلومینیوم و برنج است.

گلندهای برنجی امروزه بیشترین استفاده را در میان سایر گلندها دارند. زیرا هم از جنس فلز هستند و هم اینکه قیمت مناسبی دارند. ابعاد ساختاری که برای گلند کابل آرموردار در نظر می گیرند معمولا در سایزهای ½ اینچ، ¾ ، 1، ¼ 1، ½ 1، 2، ½ 2، و 3 اینچ می باشد. این ابعاد غالبا معرف قطر کارگیر کابل های برق نیز از جهاتی هستند.

یعنی کابل های با این ابعاد سازگاری و هماهنگی لازم را با گلندهای مربوطه دارند. با توجه به آنکه گلند کابل آرموردار از دو بخش ورودی و خروجی تشکیل شده است، هر کدام از لحاظ سایز دارای ابعاد سطح مقطع متفاوتی هستند. بطوریکه سطح مقطع ورودی گلندها برای سایزهای مذکور به ترتیب برابر 20.5، 27.5، 33.5، 41، 53، 66، 78، 91 میلیمتر می باشد.

برای خروجی آن ها نیز ابعاد شامل 14، 20.5، 26، 33، 44، 56، 68، و 80 میلیمتر می باشد. این تفاوت سایز در بخش ورودی و خروجی گلندها با توجه به ارقام ذکر شده کاملا مشهود است. 

کاربردهای گلند کابل آرموردار

گلند کابل آرموردار کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارند. از این قطعات می توان در اتصال کابل های برق به انواع جعبه تقسیم، تابلوهای برق ،تجهیزات پزشکی، تجهیزات کنترلی و اندازه گیری، وسایل و ابزار دقیق استفاده کرد. نوع آرموردار این قطعات باعث شده است تا محل اتصالات در برابر بسیاری از آسیب های مکانیکی کاملا ایمن باشند تا شرایط استفاده و بکارگیری آن ها در محیط های پر تنش صنعتی و غیره میسر شود.

با بکارگیری گلند کابل آرموردار در جعبه اتصالات برق دیگر لازم نیست نگران جدا شدن کابل از محفظه فلزی جعبه، دستگاه های حساس الکترونیکی و از این قبیل موارد باشیم. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی