شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

لوله گالوانیزه بدون درز و تفاوت های آن با دیگر لوله ها

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۰۵ ب.ظ

لوله گالوانیزه بدون درز یکی از محصولات بسیار محبوب و پرطرفدار در صنعت پایپینگ می باشد که به واسطه ی کیفیت بالای خود همواره مورد توجه قرار گرفته اند. این لوله ها اگرچه از لحاظ طی مراحل گالوانیزاسیون با دیگر لوله ها مشابه هستند اما از لحاظ فرآیند تولید و نحوه ی شکل دهی کاملاً روند دیگری را طی می کنند.

لوله گالوانیزه بدون درز را معمولاً به دلیل جنس فولادی مرغوب و بسیار سخت آن مورد استفاده قرار می دهند. با توجه به مقاومت بالایی که این لوله ها دارند می توانند امنیت مجموعه های صنعتی را نیز تامین کنند. به عنوان نمونه لوله فولادی ضد انفجار نیز یکی از محصولات لوله های بدون درز هستند که وظیفه محافظت از کابل های برق در مناطق پر تنش را دارند. در ادامه بیشتر با تفاوت های آن با لوله های درزدار و فرآیند تولید آن آشنا خواهیم شد. 

تفاوت لوله گالوانیزه بدون درز و درزدار از لحاظ مقاومت

یکی از سوالات رایجی که در مورد لوله های گالوانیزه مطرح می شود این است که تفاوت میان لوله گالوانیزه درزدار و بدون درز در چیست؟ آیا برتری نسبت به هر کدام وجود دارد؟ پاسخ به این سوال قطعاً مثبت است چرا که لوله گالوانیزه بدون درز نسبت به سایر لوله ها یک برتری آشکار دارد. دلیل آن مرتبط با نحوه تولید آن می باشد که در قسمت بعد توضیح داده خواهد شد.

لوله گالوانیزه بدون درز از لحاظ استحکام، دوام در بازه های زمانی بلند مدت، مقاومت در برابر تنش های فیزیکی محیط، و تحمل نیروها و فشارهای فضای اطراف همواره در جایگاه بالاتر قرار دارد. با توجه به این موارد دارای کاربری های متفاوتی نیز هستند.

شما می توانید این لوله ها را در محیط های با ضریب ریسک بالا مانند پالایشگاه ها، صنایع نفت و گاز، نیروگاه ها، و یا حتی به عنوان لوله فولادی برق جهت محافظت از کابل ها در این مناطق استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که این لوله ها از لحاظ ضخامت و ابعاد دیواره لوله قدری بیشتر از سایر لوله های درزدار هستند. با توجه افزایش ضخامت لوله گالوانیزه بدون درز می توان یک تفاوت وزنی را نیز در آن ها شاهد بود. 

تفاوت تولید لوله گالوانیزه بدون درز و درزدار

لوله گالوانیزه بدون درز و درزدار در نحوه تولید نیز با یکدیگر تفاوت دارند. این لوله ها را معمولاً با نام تجاری seamless pipe می شناسند. در فرآیند تولید این لوله ها از روش هایی مانند اکستروژن، نورد، و فرآیندهای کششی استفاده می کنند. در روش تولید لوله های بدون درز از جوش استفاده نمی شود.

تکه های فولادی یا همان شمش های فولادی تحت حرارت بسیار بالا نرم شده و از طریق اعمال فرآیندهای کششی تبدیل به لوله گالوانیزه بدون درز می شوند. اما لوله های فولادی درزدار مستقیماً از روش جوشکاری استفاده می کنند. این تفاوت در مراحل تولید در کیفیت و از همه مهمتر قیمت محصول نیز تاثیر مستقیم می گذارد. بطوریکه کیفیت ساخت لوله های بدون درز بالاتر و به تبع آن دارای قیمت بیشتری نیز هستند. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی