شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

آشنایی با داکت کشی، نحوه اجرا و مزایای آن

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۵ ب.ظ

داکت کشی یک نوع سیستم مدیریت و حفاظت از سیم های الکتریکی و شبکه است که به واسطه شکل مستطیلی و طول بلندی که این داکت ها دارند می توانند کلیه سیم ها را از مسیر ابتدا تا انتها هدایت، پشتیبانی و حمایت کند. داکت pvc رایج ترین قطعاتی هستند که در فرآیند داکت کشی مورد استفاده قرار می گیرند.

شرایط نصب روکار این قطعات باعث شده است تا یکسری تکنیک های مهم را در زمان نصب داکت ها پیاده سازی کنیم تا بتوانیم بهترین بهره وری را از سیم ها داشته باشیم. در این مقاله سعی می کنیم به نحوه اجرا و برخی از مزیت های نصب داکت بپردازیم. 

نحوه انجام عملیات داکت کشی

قبل از آنکه بخواهید به داکت کشی بپردازید در مورد انتخاب سایز مناسب داکت ها تصمیم گیری کنید. معمولا داکت ها از نمره 1 تا نمره 9 دسته بندی می شوند که هر کدام از لحاظ ارتفاع و عرض یا سطح مقطع با یکدیگر متفاوت هستند. معمولاً تکنسین های نصب در مورد هماهنگی میان سایز مناسب داکت و حجم رشته سیم ها تجربه و اطلاعات لازم را دارند.

مرحله دوم مربوط به مسیریابی در داکت کشی می باشد. اگر داکت شبکه را برای دوربین های مداربسته استفاده می کنید، سعی کنید تا حد امکان مسیرهای سرپوشیده را برای داکت کشی انتخاب کنید تا سلامت فیزیکی داکت ها در طولانی مدت ادامه یابد. به نصب داکت ها در نقاطی که دارای زاویه هستند توجه بیشتری داشته باشید زیرا در صورت صحیح و دقیق کات نکردن داکت ها، در این نقاط ممکن است سیم ها از داکت بیرون بیایند.

به همین دلیل نسبت به کنج دیواره ها حساسیت بیشتری را داشته باشید. نسبت به شمایل و دکور سازه توجه بیشتری داشته باشید زیرا نباید مراحل نصب ما بگونه ای باشد که ظاهر سازه نسبت به حالت اولیه دچار دگرگونی شوند و فرم نامطلوبی را از نمای کلی ایجاد کند. بنا به نکته مذکور حدالامکان اگر معماری سازه بگونه باشد که بتوان داکت ها را در نقاط غیر قابل دید نصب کرد مناسب تر خواهد بود. 

فواید و مزیت های داکت کشی

داکت کشی علی رغم ایجاد شرایط لازم برای مدیریت کابل های متصل به شبکه یکسری مزایا و امتیازات ارزشمندی را در پی دارد که به شرح ذیل می باشند. 

●    تجمع و پراکندگی بیش از حد رشته سیم ها یکی از معضلات مرسومی است که می تواند مدیریت آن ها را دچار مشکل کند. بنابراین با انجام داکت کشی از تجمع سیم ها در یک نقطه و گره خوردن آن ها جلوگیری می کنیم. 
●    عملیات نصب داکت باعث می شود تا سیم ها از هرگونه آسیب دیدگی، پارگی که اغلب به دلیل بی نظم و پراکنده بودن سیم ها رخ می دهد کاملا محافظت شوند. 
●    امنیت کارکرد دستگاه ها و تجهیزات خصوصاً در محیط های کاری تأمین می شود. 
●    داکت کشی معمولا همراه با حفظ زیبایی ساختار سازه همراه است. بنابراین با نصب داکت های سیم های برق و شبکه هیچ لطمه ای به ظاهر دیواره های سازه وارد نمی شود. 
●    سیم های شما براحتی در دسترس هستند و براحتی می توانید تغییرات کابل کشی را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی