شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

معرفی بست اسپیت، سایز و نحوه اتصال آن

شرکت پتروکاسپین | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۳۰ ب.ظ

بست اسپیت یکی از قطعات فوق العاده حیاتی در شبکه های پایپینگ است که وظیفه حمایت از لوله ها در حالت معلق را دارند. این بست ها در عین حال که دارای وزن کمی هستند ساختار بسیار مستحکم و سختی را دارند و پس از پایان اتصال ایمنی بالایی را در نگهداری لوله ها ایجاد می کنند.

بست اسپیت دارای ابعاد و سایز متنوعی هستند و با  تمامی لوله های برق و دیگر لوله ها با کاربری های مختلف هماهنگی و سازگاری لازم را دارند. در ادامه در مورد ابعاد اسمی این قطعات اتصال دهنده و نوع ساختار و همچنین نحوه اتصال آن ها مطالب مفیدی را ارائه می دهیم تا بتوانید با شناخت نسبی و کافی به خرید و تهیه آن ها از مراکز معتبر بپردازید. 

سایز و ابعاد بست اسپیت

همان طور که می دانید لوله های برق با توجه به حجم کابل های موجود و مقدار قطر آن ها تعیین سایز می شوند. شما نمی توانید کابل برق های بزرگ را در لوله های با قطر کوچکتر استفاده کنید چرا که در این حالت اولین آسیب به کابل ها وارد می شود. رابطه بست اسپیت با لوله فولادی برق نیز دقیقاً به همین صورت است.

اگرچه بست های اسپید در دو طرف خود دارای پیچ تنظیم کننده هستند و می توانند قطر کارگیر لوله ای خود را افزایش دهند. اما برای آن ها یک محدودیت سایز تعیین شده است. لوله های برق pg در نمره های، 11، 13.5، 16، 21، 29، 36، 48 ساخته می شوند که هر کدام دارای قطر بخصوصی هستند.

به عنوان مثال لوله برق pg11 دارای قطر خارجی 18.6 میلیمتر است و سایر لوله ها نیز به همین نسبت بر حسب میلیمتر ابعاد آن ها تعیین می شوند. بست اسپیت طبق ابعاد مذکور بر اساس قطر خارجی لوله ها و قطر کارگیر خود شناسایی و تعیین سایز می شوند. 

نوع ساختار و نحوه اتصال بست اسپیت 

بست اسپیت یک ساختار حمایت کننده همه جانبه دارد. به این صورت که به واسطه ی طراحی منحنی و استوانه‌ای شکل خود به تمامی محیط لوله را در بر می گیرد و در زمان اتصال سطح کلی لوله را پشتیبانی می کند. در دو طرفه بست اسپیت پیچ های تنظیم و یا تثبیت کننده وجود دارد که پس از قرار گرفتن بست و سوار شدن آن روی لوله محکم می شوند.

جنس و متریال ساخت بست های اسپیت معمولا از ورق های استیل گالوانیزه است. این نوع متریال مقاومت قطعه را در برابر نیروهای حاصل از وزن لوله های برق و دیگر شبکه های پایپینگ تضمین می کند. جهت اتصال لوله ها معمولا به چند قطعه مکمل دیگر مانند سی چنل ها و محورهای فلزی تمام رزوه احتیاج داریم. به منظور نصب صحیح بست اسپیت ابتدا سی چنل ها به سقف متصل می شوند و سپس با تعیین ارتفاع مطلوب لوله ها از سقف محورهای تمام رزوه را انتخاب می کنیم.

با اتصال آن محورهای فلزی به بست و سپس اتصال به سی چنل می توان لوله ها را به صورت معلق در مسیرهای مربوطه هدایت و از همه مهم تر پشتیبانی و حمایت کرد. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی