شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

ترانکینگ چیست؟

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۴۳ ب.ظ

ترانکینگ چیست؟

ترانکینگ یک نوع فناوری به روز است که دسترسی شبکه به چندین مشتری به طور همزمان را فراهم می کند. همچنین به جای اینکه مدارها یا کانال های جداگانه ای برای هر سرویس گیرنده فراهم کند، با به اشتراک گذاشتن مجموعه ای از مدارها، حامل ها، کانال ها یا فرکانس ها به کار می رود. ترانکینگ ها یادآور نمودارهای درختی با یک تنه با چندین شاخه است. این وسیله، در مخابرات از طریق تلگرافی و در سیستم های تلفنی ایجاد می شود، اما مدل های دیگر آن نیز وجود دارد که در رادیوهای دو طرفه توسط آژانس های پلیس استفاده می شود. برای اینکه با کاربرد این وسیله بیشتر آشنا شوید، ادامه مقاله را بخوانید و در انتخاب این وسیله هوشمندانه عمل کنید.

مزایا و معایب سیستم ترانکینگ

سیستم های ترانکینگ الکتریکی برای انتقال جریان ترکیبی که کابل های مختلف الکتریکی به هم می پیوندند، کاربرد دارند. این سیستم ها معمولاً از یک قطعه مس سفت و سخت، به طور معمول نوارهای تخت یا میله های توخالی تشکیل شده اند. اگرچه مس مواد ترجیحی برای سیستم ترانکینگ است، اما به دلیل ارزان بودن قیمت، علیرغم معایب قابل توجه، از آلومینیوم بعضا در ساخت آن ها به کار می رود. 

ترانکینگ کاربردهای مختلفی دارند و در صنایع متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. ترانکینگ ها در واقع، یک سیستم صندوق عقب باسبار در داخل دستگاه های الکتریکی، داخل تابلو برق یا محیط های کابل کشی شده است که به عنوان گذرگاهی برای وارد کردن منبع تغذیه اصلی به داخل ساختمان یا ایجاد ارتباط با تابلوهای بزرگ استفاده می شوند. از اتوبوس پلاگین برای توزیع نیرو در کل طول یا ارتفاع یک ساختمان صنعتی گرفته تا تابلوهای تبلیغاتی عظیم در خیابان ها جزء کاربرد این وسیله است.

رسانایی و دوام از ویژگی های اساسی این ابزار است که برای حمل جریان های بالا در نظر گرفته شده اند. بنابراین، رسانایی الکتریکی آنها یک پارامتر اصلی بوده و ساخت آن از مس مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. توانایی انتقال قدرت بالا در فضای محدود، یکی از مزایای این سیستم می باشد؛ که گاهی باید در فضای بسیار محدودی مانند تابلو برق یا سایر تجهیزات الکتریکی نصب شوند.


مصرف انرژی و استفاده از ترانکینگ ها

اتلاف انرژی و صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند یک مزایای مهم برای انسان امروز باشد. تولید حرارت محدود، یک مزیت قابل توجه هنگام نصب ترانکینگ ها در داخل کابینت های تابلو جمع و جور یا سایر تجهیزات الکتریکی است. کاهش هزینه های انرژی مزیت زیست محیطی و کاهش انتشار CO2 را در پی خواهد داشت که برای محیط زیست امری بسیار مهم است.

در آخر باید اشاره کرد که مس خالص رسانایی الکتریکی بالایی دارد و بعد از نقره در رتبه دوم است. به این معنی که، ساخت این ابزرا از مس می تواند نسبت به معایبی که در پی دارد، ارزش بالایی داشته باشد و یک انتخاب فوق العاده با کیفیت برای فرایندهای کابل کشی و سیم کشی داشته باشد. در نتیجه، پیشنهاد ما به شما این است که در حین خرید ترانکینگ یا ترانک به جنس آن دقت کنید و یک انتخاب عاقلانه برای خود رقم بزنید.
 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی