شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

لوله گالوانیزه چیست و انواع آن کدامند؟

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۵۲ ب.ظ

لوله گالوانیزه چیست و انواع آن کدامند؟

لوله های گالوانیزه نوعی لوله های فولادی هستند که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در یک پوشش محافظ فرو رفته اند. لوله گالوانیزه معمولاً در خانه های ساخته شده قبل از سال 1960 نصب می شد و هنگامی که اختراع شد، گزینه ای برای لوله های سرب برای خطوط آبرسانی بود. امروزه، صنعتگران این حوزه متوجه شده اند که قرار گرفتن در معرض آب بعد از ده ها سال باعث خوردگی و زنگ زدگی لوله های گالوانیزه در داخل آن می شود. در نتیجه، ساخت آنها را بروزرسانی کرده اند و کاربرد این لوله ها را بهتر کرده اند.

ظاهر لوله گالوانیزه چه شکلی است؟

هنگام نصب، لوله های گالوانیزه شبیه به رنگ نیکل است. اما با افزایش طول عمر، لوله گالوانیزه بسته به محیط اطراف ممکن است بسیار کدر، روشن یا تیره به نظر برسد. اما خانه هایی هستند که لوله های آب رنگ آمیزی شده دارند، بنابراین تشخیص آن در نگاه اول سخت خواهد بود.

انواع لوله های گالوانیزه کدامند؟

لوله های گالوانیزه مسی

یک لوله خراشیده شده مانند یک پنی مسی به نظر می رسد. آهنربا به آن نمی چسبد. دوام نسبتا خوبی دارد اما بهتر از این جنس هم در بازار موجود است.

 

گالوانیزه  پلاستیکی

منطقه خراشیده به رنگ عاج یا سفید ظاهر می شود. به طور قطع آهنربا به آن نمی چسبد و جنس بدنه آن بسیار مقاوم و مستحکم است.

گالوانیزه از جنس استیل

قسمت خراشیده شده دارای رنگ خاکستری نقره ای می باشد و آهن ربا به آن می چسبد. به طور کلی نسبت به دیگر عناصر دوام و طول عمر بیشتری دارد. اما به دلیل سنگین بودن ممکن است نصب آن سخت تر باشد.

لوله گالوانیزه جنس لید

دارای رنگ خاکستری نقره ای مات است و فلز آن معمولاً نرم و به راحتی خراشیده می شود. آهنربا به آن نمی چسبد. لوله های سربی به راحتی خم می شوند و ممکن است حالت اولیه خود را از دست بدهد. اگر لوله های سربی دارید، توصیه می کنیم در صورت امکان تعویض کنید.

 

چه مشکلاتی می تواند به لوله های گالوانیزه خسارت وارد کند؟

فشار آب کم

به دلیل محدودیت خط، خوردگی در لوله های گالوانیزه می تواند باعث کاهش فشار آب در سراسر خانه یا محل کار شما شود.

 

توزیع نامتناسب آب

اگر برخی از شیرهای آب فشار آب کمی دارند و برخی از اهالی ساختمان یا محیط کار این فشار را ندارند، می تواند نشانه ای از لوله های گالوانیزه باشد. خوردگی می تواند به صورت ناهموار و نابرابر ایجاد شود. در نتیجه، بهتر است بخشی از خط لوله گالوانیزه تعویض شود.

تغییر رنگ آب

لوله های گالوانیزه می توانند آهن آزاد کنند و باعث تغییر رنگ شوند. شاخص واضح آن لکه قهوه ای رنگ روی یک سینک ظرفشویی است.

نشتی

با توجه کارکرد طولانی این لوله ها، لوله های گالوانیزه زنگ زده و به خانه شما آسیب بیشتری می رسانند.

 

کلام آخر

در این مطلب برای شما توضیح دادیم لوله گالوانیزه چیست و انواع آن کدامند. از همه مهتر اکنون می دانید، ایرادات لوله های گالوانیزه از کجاست و اگر آسب یا خسارتی به آنها وارد شده است در اولین فرصت آنها را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید. با این راهکار می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید و تا حد زیادی هزینه آب را کاهش دهید.
 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی