شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

نردبان کابل چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۱۲ ب.ظ

نردبان کابل چیست و چه کاربردی دارد؟

نردبان کابل نوعی ابزار صنعتی است که به نام ریل های جانبی یا پله های متصل شده مشهور اند. این رینگ ها سوراخ دار باعث می شود که اتصال کابل یا برش کابل مستقیم روی نردبان محکم شود. کاربرد آنها متنوع بوده و در هر صنعتی به ویژه ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. شایان ذکر است که مناسب کابل های برق بوده و یک ابزار دقیق برای کابل های ارتباط از راه دور خواهد بود. اما اگر می خواهید با نوع و کاربرد این نوع نردبان های کابل آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.


انواع و کاربرد نردبان کابل

نردبان کابل یک سیستم مدیریت کابل اقتصادی است که برای محافظت و پشتیبانی از کابل ها و سیم های برق طراحی شده است. این نردبان در قسمت های مختلف در فضای باز و داخلی قابلیت استفاده دارد. به یاد داشته باشید، این سیستم ممکن است مزایای چشمگیری از پر شدن کابل در مقایسه با سایر روش های سیم کشی فراهم کند. لازم به ذکر است که این نردبان کابل می تواند کابل های سنگین، بسته های کابل و لوله ها را از دهانه تا انتها پشتیبانی کند و یک محیط سامان یافته و مرتب را به شما ارائه کند.

یکی دیگر از کارهایی که این ابزار برای شما انجام می دهد، فراهم کردن جریان هوای آزاد است که برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کابل ها ضروری خواهد بود. علاوه بر این، حداقل تجمع آب، رطوبت یا گرد و غبار را در محیط سیم ها ایجاد می کند. خوبی انواع نردبان کابل این است که سیم ها را در معرض دید قرار می دهد و شرایطی را مهیا می کند تا به راحتی به تمام سیم ها دسترسی داشته باشید. خالی از لطف نیست که این نردبان هایی که در صنعت سیم کشی کاربرد دارند، می توانند برای محافظت از کابل کشی در برابر اشعه ماورا بنفش، برف، یخ و جلوگیری از برخی صدمات استفاده شوند.


انواع نردبان مخصوص سیم کشی کابل ها

1.نردبان کابل از جنس فلز آلومینیوم

نردبان کابل از جنس های مختلف ساخته می شوند که پر کاربردترین آنها از جنس آلومینیوم است. جنس آلومینیوم مقاومت و استحکام بسیار بالایی به این نوع نردبان ها داده و عمری طولانی به سیم کشی می بخشد. لازم است بدانید جنس آلومینیوم موجب شده تا سال ها سیم های شما از هرگونه خطر آتش سوزی، گرد و غبار، رطوبت و دیگر خطرات احتمالی در امان باشند و به نحو احسن تا سال ها برایتان کار می کند.

 

2.نردبان کابل از جنس استیل ضد زنگ

این نوع نردبان استیل ضد زنگ هم تولید می شوند که نظر بسیاری از منتقدان این صنعت را به خود جلب کرده است. بدنه نردبان کابل از جنس فلز استیل بسیار سبک بوده و همین امر موجب شده نصب آن راحت تر از جنس فلز آلومینیوم باشد. همانطور که از نامش پیداست، این جنس فلز ضد زنگ بوده و در مقابل رطوبت دوام بالایی از خود نشان می دهد.
 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی