شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

معرفی و کاربرد لوله گلخانه ای

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۲۹ ب.ظ

معرفی و کاربرد لوله گلخانه ای

لوله گلخانه ای کاربرد بسیار مهمی در مدیریت و همچنین کنترل دما و رطوبت محیط یک گلخانه دارد. این محصولات می توانند به شما این امکان را بدهند تا بتوانید یک گلخانه استاندارد و اصولی را با هزینه و کیفیت بسیار بالایی برای پرورش گیاهان خود طراحی و پیاده سازی کنید.

امروزه یکی از روش های کاشت گیاهان ساخت و ایجاد گلخانه می باشد. به منظور ساخت یک سیستم گلخانه ای مناسب نیز بهتر است از ابزارهای استاندارد و ایمن این حوزه استفاده شود تا در کنار عمر طولانی بالا، بتوانید محصولات خود را با کمترین مشکل و بالاترین کیفیت تولید کنید. برای ساخت یک گلخانه و ایجاد اسکلت اصلی آن از انواع محصولاتی به نام لوله گلخانه ای استفاده می شود.

این تجهیزات به شما کمک می کنند تا بتوانید شالوده و بخش اصلی گلخانه خود را براساس نیازی که دارید تولید کنید، به عنوان مثال از لوله های نیم دایره و کروی بیشتر برای ساخت گلخانه تولید توت فرنگی استفاده می شود و مدل های دیگر که به نام لوله طولی شناخته می شوند، برای ساخت گلخانه های بزرگ می باشد.

کاربرد لوله گلخانه ای چیست؟

شرکت های بزرگ با تولید محصولات با کیفیت لوله گلخانه ای از موادی به نام گالوانیزه استفاده می کنند. این مواد مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و همچنین رطوبت دارند و با استفاده از این تجهیزات می توانید مدیریت بهتری بر روی محیط و دمای گلخانه داشته باشید.

این لوله ها بیشتر از روش آبکاری سرد ساخته شده اند و سپس ماده ای به نام زینک را بر روی آن می ریزند تا به این واسطه و افزایش دما به ماده خاصی به نام گالوانیزه تبدیل شوند. عمر این لوله ها به نسبت مدل های قدیمی بین 3 تا 5 سال است و عواملی چون فشار و رطوبت بر روی کیفیت این محصولات تاثیر گذار و می تواند عمر این لوله ها را کاهش دهد.

 

چرا باید از لوله های گلخانه ای استفاده کرد؟

یکی از موارد بسیار مهم در ساخت گلخانه، ارتقا و افزایش مکان گلخانه به مرور زمان می باشد. استفاده از لوله ها و بست های معمولی می تواند سبب بروز مشکل در ایجاد تغییر در گلخانه ها شود و می تواند صدمات زیادی را به محصولات شما وارد کند. همچنین این محصولات از نظر طراحی بسیار سبک وزن هستند و می توان از آنها در حالت های مختلف استفاده کرد. جالبی این لوله ها در کنار وزن کم، قیمت پایین آنها نیز می باشد که همین موضوع سبب می شود تا شما بتوانید یک گلخانه مناسب را برای شروع کار خود در اختیار داشته باشید.

متاسفانه استفاده از لوله های غیر استاندارد در ساخت گلخانه می تواند به دلیل تولید سموم مختلف و همچنین زنگ آهن سبب خرابی محصولات و کاهش رشد گیاهان موجود در گلخانه شود به همین دلیل استفاده از انواع لوله گلخانه ای می تواند این مشکل را تاحد زیادی رفع کند.

انواع مختلفی از این لوله ها در بازار وجود دارد که هرکدام برای انجام کاری ساخته شده اند و همچنین این مواد به دلیل ایزوله بودن در برابر فشار و هوا، می توانند سبب تغییر دادن راحت متغیرهای مربوط به محیط برای رشد بهتر گیاهان شوند.

کاربرد این محصولات بیشتر در نگهداری رطوبت، دما و سایه می باشد و حتی در بخش آبیاری قطره ای نیز می تواند سبب مدیریت بهتر میزان آب و رطوبت موجود در محیط شوند. این محصولات برای افرادی که به دنبال ساخت یک گلخانه هستند بسیار مناسب و کاربردی است و در بسیاری از گلخانه های امروزی از انواع این لوله ها استفاده می شود.
 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی