شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

جعبه تقسیم برق چیست؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۴۳ ب.ظ

جعبه تقسیم برق چیست؟

جعبه تقسیم برق یک بخش اصلی از سیستم سیم کشی برق هر خانه محسوب می شود. 
این جعبه تقسیم فلزی یا پلاستیکی از اتصالات الکتریکی سازه محافظت می کند. این محفظه های الکتریکی معمولاً در دو اندازه وجود دارند: جعبه تقسیم های سه سیمه به ابعاد 2 اینچ در 3 اینچ با عمق 2.5 اینچ و جعبه تقسیم های دارای پنج سیم یا بیشتر که اندازه آنها 2 اینچ در 3 اینچ و عمق 3.5 اینچ است.

معرفی جعبه تقسیم

جعبه تقسیم برق به عنوان نقطه اجتماع مشترک سیم های برق است ، جایی که آنها قبل از حرکت به یکدیگر متصل می شوند. این جعبه تقسیم ها از سیم های الکتریکی گرم (سیاه) ، سفید (خنثی) و زمین (سبز یا مسی) محافظت می کنند و ممکن است حاوی برخی از رنگ های سیم دیگر برای عملکردهای ثانویه و روشنایی باشد.

یک سیم برق رومکس محصور شده به جعبه تقسیم برق منتقل می شود. Romex نام تجاری یک سیم الکتریکی غیر فلزی است که بیشتر برای سیم کشی انشعابات مسکونی استفاده می شود. سیم ها به سیم اصلی Romex متصل می شوند و به جعبه های ثابت دیگر توزیع می شوند. تمام اندازه قطر سیم ها باید یکسان باشند.

همه جعبه تقسیم های برق باید پوشانده شده باشند و به درستی نصب شده و مطابق با قوانین ساختمانی قابل اجرا باشند. این پوشش از سیم ها محافظت می کند ، از آلودگی و گرد و غبار جلوگیری می کند و از وارد شدن رطوبت به داخل جعبه تقسیم برق جلوگیری می کند.

مواد جعبه تقسیم برق

جعبه تقسیم برق از مواد فلزی یا غیر فلزی ساخته شده اند. جعبه های فلزی معمولاً از آلومینیوم ، استیل یا چدن ساخته می شوند. جعبه های ساخته شده بدون فلز از جنس پی وی سی یا پلاستیک هستند.

 

جعبه تقسیم فلزی:

بسیاری از ساختمان ها به جعبه تقسیم فلزی احتیاج دارند زیرا دارای دوام بوده و عملکرد طولانی مدت را تضمین می کنند.

جعبه تقسیم پلاستیکی یا پی وی سی:

نصب این جعبه ها ارزان و آسان است.

جعبه تقسیم پلاستیکی را می توان در پشت دیوار قرار داد. فقط با کابل غیر فلزی استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : نردبان کابل سقفی

نکات نصب جعبه تقسیم برق

همیشه قبل از شروع هرگونه پروژه برق با مدیر ساختمان خود مشورت کنید. آنها راهنمایی ها و اطلاعاتی مفیدی را می توانند به شما بدهند.
قبل از نصب مطمئن شوید که جعبه های تقسیم برق کافی برای جا دادن تمام سوئیچ های برق ، پریزها و وسایل مورد نیاز را در اختیار دارید. اطمینان حاصل کنید که اندازه جعبه تقسیم برق که انتخاب کرده اید و با مکانهایی که به آنها احتیاج دارید مطابقت دارد.

مسیر برق جعبه را روی دیواری که برای نصب خطوط برش نصب می شود ، ردیابی کنید. چاقوهای کمکی برای سوراخ های دیوار خشک کاربرد خوبی دارند.

سوئیچ های برق به طور کلی در فاصله 42 اینچ از کف نصب می شوند.

پریزهای برق به طور کلی 12 اینچ فاصله از کف نصب می شوند.
 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی