شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

داکت برق

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۱۳ ب.ظ

داکت برق

داکت برق از جمله وسایل بسیار کاربردی در ساختمان های مدرن به حساب می آیند. در ساختمان ها و اداراتی که تجهیزات برق بسیار یافت می شود تعداد زیاد سیم ها و کابل های برق باعث ایجاد بهم ریختگی و زشتی محیط ساختمان و از همه مهمتر باعث ایجاد خطراتی برای افراد می شود بنابراین رفع این نوع مشکلات وجود انواع داکت برق در محیط ساختمان ها و ادارات الزامی می باشد. 

سیم کشی برق یکی از پروژه های مهم و حیاتی در ساختمان ها و ادارات محسوب می شود و لازم است تعداد زیادی کابل و سیم در ابعاد و اندازه های مختلف و مسیرها منتقل شوند. وجود حجم زیاد این سیم ها برای ساختمان و افراد دردسر ساز است چون علاوه بر ظاهر بد باعث ایجاد خطر برق گرفتگی و آتش سوزی خواهد شد. بنابراین وجود داکت برق برای پنهان کردن این کابل و همینطور محافظت از آنها کاملا ضروری می باشد.

روش های زیادی برای محافظت از کابل ها و سیم های برق وجود دارد استفاده از داکت یک روش امروزی و مدرن است و در انواع و اقسام مختلف برای محافظت از انواع سیم ها در بازار موجود هستند.

این تجهیزات الکترونیکی از کانال های پلاستیکی ساخته شده اند و دارای درب می باشند که برای حفاظت و حفظ ظاهر محیط و انتقال سیم و کابل ها به محل های مختلف استفاده می شوند از آنجایی که این تجهیزات ضد آب نیستند لذا باید آنها را در محیط های داخلی به دور از تماس آب و بارندگی و گرد و غبار نصب کرد. 

داکت های برق دارای انواع مختلفی می باشند و در محیط های متفاوتی کاربرد دارند. مثلا در سیم کشی دوربین های مداربسته وجود داکت ها بسیار می تواند مفید باشد و از جنس pvc می باشند . داکت های استاندارد که در بازار عرضه می شوند معمولا داکت 1 ، 1.5 ، 2 ، 2.5 ، 3 معمولی ، 3 با ارتفاع کوتاه ، 3.5 ، 4 ، 5 ، 6 معمولی ، 6 پایه بلند ، 9 معمولی و 9 پایه بلند می باشند.

مقاله پیشنهادی : ترانکینگ

داکت برق ساده

داکت برق از نوع ساده برای استفاده در ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری عرضه شده اند که روی آن ساده و پشت آن چسب دار بوده و نصب آن نیز بسیار ساده انجام می شوند. 

داکت برق شیار دار

داکت های شیار دار کمی با داکت های ساده به لحاظ شکل متفاوت هستند و بر روی بدنه اصلی آنها شیارهای تعبیه شده است و بیشتر در تابلو برق های فشار قوی و فشار ضعیف کاربرد دارند و درب آنها به راحتی قفل می شوند.

مقاله پیشنهادی : نردبان کابل

داکت برق پارتیشن دار

این نوع داکت ها کاربرد های فراوانی در ساختمان های مدرن دارند. این نوع پارتیشن در داخل آن یک دیواره وجود دارد و حالت پارتیشن دار می باشد که دو بخش داخلی آن را کاملا از هم جدا کرده است و برای قرار گیری دو نوع سیم و کابل مختلف کاربرد دارد و از ایجاد نویز به دلیل وجود دیواره یا پارتیشن جلوگیری می شود به طور مثال می توان دو نوع کابل تلفن و برق را می تواند در دو مسیر جدا در داخل داکت عبور داد.

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی