شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

لوله فولادی چیست؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۴۴ ب.ظ

لوله فولادی چیست؟

لوله فولادی با آلیاژهای فلزی آهن و فلزات دیگر مانند آلومینیوم / منگنز و غیره ساخته می شوند و مقاومت و دوام بیشتری نسبت به لوله های آهن دارند. آنها به صورت یکپارچه یا در طول لوله جوش داده می شوند و با پوشش دادن آن با یک لایه "روی" در یک حمام روی مذاب یا با یک فرآیند آبکاری ، گالوانیزه می شوند. روی برای انسان غیر سمی است و از این رو یک فلز ایده آل برای پوشش لوله های آب است.

از لوله فولادی معمولاً به منظور تأمین و توزیع آب و گاز و برق استفاده می شود. اندازه های لوله از 3.8 اینچ تا 2 اینچ است. عمر متوسط لوله های فولادی حدود 50 سال است. 

لوله فولادی برای چه مواردی استفاده می شود؟

لوله فولادی در مکان های مختلفی کاربرد دارند. از آنجا که آنها در برابر فشارهای خارجی و عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند ، از آنها در زیر زمین برای انتقال آب و گاز در سراسر شهرها استفاده می شود. آنها همچنین در ساخت و سازها برای محافظت از سیم های برق استفاده می شوند. در حین مقاوم بودن می توانند بسیار سبک نیز باشند.

مشخصات لوله فولادی چیست؟

روشهای ساخت لوله های فولادی کربنی را می توان با استفاده از چندین تکنیک مختلف تولید کرد که هر کدام لوله ای با ویژگی های خاص تولید می کنند. این مشخصات شامل مقاومت ، ضخامت دیواره ، مقاومت در برابر خوردگی و محدودیت های دما و فشار می باشد.

 

لوله فولادی سیاه چه کاربردی دارد؟

از لوله فولادی سیاه برای انتقال آب و گاز طبیعی از منابع آنها به خانه ها استفاده می شود. لوله سیاه همچنین به دلیل مقاومت زیاد در برابر گرما برای سیستم های آب پاش آتش نشانی استفاده می شود. لوله فولادی سیاه را می توانید در مبدل های حرارتی نیز پیدا کنید ، جایی که آب گرم کننده و خنک کننده را حمل می کند.

آیا می توانم از لوله فولادی سیاه برای آب استفاده کنم؟

لوله فولادی سیاه برای حمل و نقل آب مناسب نیست. لوله های فولادی سیاه در داخل آب خوردگی دارند و مواد معدنی لوله در آب حل می شود و همچنین خط لوله را مسدود می کند.

مقاله پیشنهادی : لوله گالوانیزه برق

آیا لوله فولادی سیاه زنگ می زند؟

از آنجا که لوله سیاه فاقد پوشش محافظتی است ، ممکن است در محیط های مرطوب به راحتی زنگ بزند. برای جلوگیری از زنگ زدگی یا خوردگی لوله فولادی در بیرون آن ، باید یک لایه محافظ در خارج از لوله ایجاد کنید. ساده ترین روش رنگ آمیزی آن است.

آیا لوله آهن سیاه همان لوله فولادی سیاه است؟

"آهن سیاه" اصطلاحی است که معمولاً به نوعی از فولاد روکش سیاه گفته می شود ، اما انواع مختلفی از آهن سیاه وجود دارد. مشکل اصلی این مسئله این است که استانداردهای کمی وجود دارد که تمام لوله های آهن سیاه از آن پیروی می کنند. با این حال ، همه آنها برای اداره گاز طبیعی و پروپان ساخته شده اند که معمولاً زیر 60psi باقی می مانند.

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی