شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

مهمترین نکات برای خرید لوله برق کدامند؟

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۴۶ ب.ظ

مهمترین نکات برای خرید لوله برق کدامند؟

نکات زیادی درباره خرید لوله برق وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید، خیلی از افراد فکر می کنند که لوله های موجود در بازار برای لوله کشی برق مناسب هستند، اما تجربه نشان داده که اینطور نیست.

من به عنوان یک برقکار آموخته ام که نوع لوله برق و مواد به کار رفته در لوله برق برای محافظت از سیم کشی و همچنین برای ایمنی و طول عمر سیم کشی ضروری است. شما باید از بهترین نوع لوله برای سیم کشی استفاده کنید. 

برای کمک به شما در این زمینه، سعی کرده ایم نکات مهم درباره خرید لوله برق را با شما در این مقاله در میان بگذاریم.

لوله های برق کاربردهای متفاوتی دارند مانند کاربردهای داخلی، خارجی، مسکونی، اداری، تجاری و حتی صنعتی. پس باید هنگام خرید لوله برق به موارد زیادی در این زمینه توجه کنید.

نکات مهم هنگام خرید لوله برق

جنس لوله برق: مهمترین فاکتور هنگام خرید لوله برق، جنس لوله است، شما می توانید برای کاربرد های صنعتی از لوله های فلزی و گالوانیزه استفاده کنید و برای کارهای عمومی از لوله های پی وی سی، هر کدام از این لوله ها مقاومت خاصی دارند که شما متناسب با نوع پروژه و مقدار بودجه می توانید آنها را تهیه کنید.

کیفیت لوله: لوله های برق در کیفیت های مختلف تولید می شوند، این محصولات نیز درجه بندی های مختلفی دارند که نشان از کیفیت لوله است، برای کاربری های حساس و خطرناک مانند پالایشگاها باید نوعی از لوله را انتخاب کنید که ضمن داشتن مقاومت خوب عایق مناسبی نیز داشته باشد.

سایز لوله: لوله های برق بر اساس استاندارد Din49020 و استاندارد متریک سایز بندی می شوند، شما با توجه به نوع پروژه و حجم سیم کشی می توانید سایز مناسب را انتخاب و برای خرید لوله برق اقدام کنید.

قیمت لوله برق: کیفیت لوله، سایز لوله، جنس لوله و غیره همگی روی قیمت لوله برق تاثیر می گذارد. معمولا لوله های خاص و با کیفیت قیمت گرانتری نسبت به لوله های معمولی دارند. برای این که بتوانید با نازلترین قیمت لوله برق را خریداری کنید می توانید با ما تماس بگیرید.

انواع لوله برق برای خرید؟

برای خرید لوله برق باید با تنوع آنها آشنا شوید، زیرا تنوع زیادی در بازار دارند که مهمترین آنها عبارت هستند از:

-    لوله فلزی سفت و سخت (RMC):

از فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته شده و دارای یک دیوار ضخیم است. لوله  RMC از انواع لوله های سنگین به شمار می رود و در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

-    لوله سفت و سخت گالوانیزه (GRC):

ضخیم ترین لوله در بین تمام لوله های برق است و سنگین ترین آنها است. GRC به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی توسط برقکاران همیشه مورد استفاده قرار می گیرد. GRC را می توان در برنامه های بیرونی یا داخلی استفاده کرد، همچنین می توان آنها را در معرض دید قرار داد یا آنها را پنهان و دفن کرد .

-    لوله فلزی متوسط (IMC):

نوعی لوله سفت و سخت است که برای قرار گرفتن در معرض فضای باز تولید شده و برای محافظت از کابل ها و رساناهای الکتریکی به صورت کامل عایق بندی شده است. این نوع لوله برای پروژه هایی که هزینه برای آنها مهم است، مقرون به صرفه تر است.

-    لوله پی وی سی :

لوله پلی وینیل کلراید (PVC) محبوب ترین نوع لوله غیر فلزی است و دارای مزایای متعددی است:

  • در انواع ضخامت ها برای ساختمان های صنعتی و مسکونی موجود است
  • سبک وزن هستند و به راحتی جابجا و نصب می شوند
  • معمولاً ارزان تر و برای قشرهای مختلف جامعه مقرون به صرفه تر از سایر گزینه ها هستند
  • همه کاره هستند و معمولا توسط پیمانکار به خوبی و در سریع ترین زمان نصب می شوند
     
  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی