شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

مشخصات فنی گلند فلکسیبل

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۱ ب.ظ

مشخصات فنی گلند فلکسیبل

گلند فلکسیبل یکی از قطعات بسیار پرکاربرد جهت برقراری اتصالاتی پایدار و ایمن میان کابل های برق و دیگر تجهیزاتی که به نوعی دارای سیستم های داخلی الکتریکی هستند می باشد. گلندها از لحاظ فنی و ساختاری از چندین قطعه ی کوچک مجزا تشکیل شده اند که هر کدام قابلیت جدا شدن از گلند را دارند.

این قطعات کوچک شامل درپوش گلند، چنگالی، واشر محافظت کننده ی کابل برق ، بدنه ی اصلی گلند، واشر آب بند و عایق کننده، و همچنین مهره ی شش گوش تثبیت کننده می باشد. با هم‌پوشانی و به اصطلاح سوار شدن قطعات مذکور بر روی یکدیگر عملاً گلند فلکسیبل شکل می گیرد. ساختار آن ها بگونه ای طراحی شده است که در صورت قرار گیری صحیح در دهانه ی کابل و پیچ شدن در محل مورد نظر براحتی از طریق اعمال نیروی کششی قابلیت جدا شدن از نقطه ی اتصال را ندارند.

سایز آن ها معمولاً بر اساس قطر کارگیر کابل ها تعیین می شود بطوریکه شما می توانید انواع کابل با قطر داخلی 3 میلیمتر تا 44 میلیمتر را نیز در گلند فلکسیبل با سایز مناسب و سازگار قرار دهید. گلندها نیز به منظور شناسایی سایز مورد نظر معمولاً در فرم های ابعادی pg48 pg7، pg9 ، pg11 ، pg13.5 ، pg16 ، pg21 ، pg29 ، pg39 ، pg42 ،  طبقه بندی و ساخته می شوند. 

جنس و متریال ساخت گلند فلکسیبل

از آنجایی که گلند فلکسیبل در انتهای کابل برق وظیفه ی محافظت از اتصالات را به تجهیزات دیگر از قبیل جعبه تقسیم و تابلوهای برقی را بر عهده دارد و از طرفی این نواحی چندان جزو نقاط پر تنش محیطی محسوب نمی شوند همواره سعی می شود از متریال با درجه ی سختی متوسط مانند آلومینیوم، پلیمرهای pvc و همچنین برنج آبکاری شده با کروم استفاده شود.

مزیت عمده ای که این نوع از گلند فلکسیبل و با این متریال ساخت دارند علاوه بر مقاومت قابل قبول دارای قیمت بسیار متعادلی نیز هستند. از طرفی این گلندها با توجه به اینکه در معرض رطوبت هر چند اندک اتمسفر محیط قرار دارند  به مرور زمان دچار تغییر رنگ ، زنگ زدگی و یا خوردگی نمی شوند که باعث می شود بتوانید در طولانی مدت چندین بار آن ها را در دستگاه های مختلف جابه‌جا کرده و بدون مشکل استفاده کنید.

گلند فلکسیبل پلیمری ساخته شده از پلاستیک فوق العاده فشرده و منسجم می باشند که در حین کار با آن ها به هیچ عنوان حس غیر فلزی بودن را به شما نمی دهد. رابط کاربری فوق‌العاده سهل و آسانی دارند و خصوصاً جنس پلاستیکی آن ها بدون ابزار خاصی و تنها با نیرو و فشار پیچشی دست در محل اتصال قرار می گیرند.

البته پیشنهاد می شود جنس و متریال گلند فلکسیبل را متناسب با رزوه های موجود در دستگاه مد نظر انتخاب کنید چرا که اگر ناحیه ی رزوه از جنس فلز است لازم است که از گلند فلزی و در غیر این صورت نوع پلیمری آن را انتخاب کنیم. با این کار یک سازگاری و هماهنگی بالایی را در فرآیند نصب و اتصال ایجاد کرده اید.

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی