شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

مفتول گالوانیزه و موارد استفاده ی آن

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۵۲ ب.ظ

مفتول گالوانیزه و موارد استفاده ی آن

مفتول گالوانیزه سیمی است که غالباً از جنس استیل ساخته شده است که طی یکسری فرآیند های مرتبط با گالوانیزاسیون مقاومت و استحکام آن ها افزایش یافته است. این پروسه به این صورت می باشد که پس از ساخت و شکل دهی سیم مفتول، آن را توسط محلول زینک مذاب گالوانیزه می کنند، البته مراحل گالوانیزه کردن به دو صورت گالوانیزه گرم و سرد انجام می شود که نوع گرم آن همان حالت غوطه وری مفتول استیل در محلول زینک مذاب است اما نوع سرد آن از طریق الکترولیز و اعمال جریان الکتریسیته است که سعی می کنند ترکیبات زینک را روی مفتول قرار دهند.

معمولاً با عنوان سیم های آهنی گالوانیزه شده نیز از آن ها یاد می شود و به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی ،خوردگی و تغییر رنگ نمی شوند. مفتول گالوانیزه کاربردهای بسیار گسترده ای در زمینه های مختلف خصوصاً کشاورزی و حصارکشی دارند که بسته به نیاز خود می توانید آن ها را در سایزهای مختلف تهیه کنید. در ذیل 5 مورد از رایج ترین موارد استفاده ی مفتول گالوانیزه را آورده ایم تا بتوانید با شناخت بیشتری نسبت به تهیه ی آن ها اقدام کنید. 

5 مورد از کاربردهای سیم مفتول گالوانیزه 

●    افزایش سطح ایمنی محیط

با توجه به آنکه سیم مفتول فولادی گالوانیزه فوق‌العاده ساختار قدرتمندی دارد ، براحتی می توانید از آن برای فراهم کردن یک فضای امن در پیرامون ملک یا خانه ی خود استفاده کنید. اگرچه شکل دهی و قطع سیم ها برای ساخت حصار زمان بر است اما نتیجه ی بسیار ارزشمند دارد. زیرا مفتول گالوانیزه یک عامل بازدارنده برای حیوانات وحشی و از همه مهمتر سارقان می باشد. ایده ی جالب تر اینکه می توانید در بالای نرده های فلزی از این سیم ها بکارگیری کنید تا عملاً صعود و بالا رفتن از آن را کاملاً مختل کنید. 

●    ثایت نگه داشتن دیگر وسایل با ساختار آسیب پذیر

همان طور که می دانید یکسری وسایل تزئینی و حساس نسبت به عوامل محیطی در اطراف ما وجود دارند که باید از همه لحاظ آن ها را مهار کنیم. آینه ها و قاب عکس های بزرگ از این قبیل وسایل هستند که اگر دقت کرده باشید معمولاً در پشت قاب آن ها از سیم مفتول گالوانیزه نازک استفاده شده است. 

●    استفاده در ساخت و ساز

شما می توانید به صورت هوشمندانه از سیم مفتول گالوانیزه در پروژه های ساخت و ساز خود استفاده کنید. دیواره ها و سازه هایی که به تازگی با استفاده از مصالح ساختمانی ساخته شده اند در مراحل اولیه در برابر وزش باد بسیار آسیب پذیر هستند. با به کارگیری صحیح از مفتول گالوانیزه می توانید از فروریزی آن ها جلوگیری کنید. 

●    در بخش کشاورزی 

سیم مفتول گالوانیزه در بخش کشاورزی و مزارع عمدتاً برای بسته بندی مواد با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی ساخت صفحات سیمی توری ،طناب های سیمی و از همه مهمتر قفسه های فلزی برای نگهداری حیوانات از دیگر کاربردهای رایج این قطعات می باشد. علاوه بر آن این امکان وجود دارد تا با یک طراحی چندلایه فوق‌العاده مستحکم از سیم مفتول ها، ساخت پل های معلق در رودخانه ها را نیز در دستور کار قرار دهید. 

مقاله پیشنهادی : اتصالات گالوانیزه

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی