شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

ضرورت استفاده از نگهدارنده سینی کابل

شرکت پتروکاسپین | جمعه, ۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۲۴ ب.ظ

ضرورت استفاده از نگهدارنده سینی کابل

نگهدارنده سینی کابل قطعات و تجهیزاتی هستند که با اتصال مستقیم به سازه و یا قرارگیری در زیر سطح سینی ها مسئولیت مهار نیروی وزن کابل ها و توأمان سینی ها را بر عهده دارند. نگهدارنده سینی کابل از مجموعه قطعات منفصل و یا جدا از یکدیگر ساخته شده اند که با همپوشانی و سوار شدن روی یکدیگر یک سیستم منسجم و کاملاً محکمی را ایجاد می کنند که می توانند سینی ها را با هر درجه ی سنگینی که دارند در ارتفاعات بلند به صورت ثابت و پایدار و بدور از هرگونه لغزش نگه دارند.

این تجهیزات نگهدارنده معمولاً شامل یونسترات و یا سی چنل ها، راد گالوانیزه یا میله های تمام رزوه، براکت سینی کابل و همچنین ساپورت ها می باشند. البته هر کدام یک قسمتی از نگهدارنده سینی کابل را تشکیل می دهند و همان طور که گفته شد همه ی اینها در کنار یکدیگر یک سیستم نگهدارنده را ایجاد می کنند.

ساپورت ها و رادهای استیل قطعاتی هستند که مستقیما به ساز متصل می شوند و در مقابل انواع سی چنل های کات شده و همچنین براکت ها قطعات ثانویه ای هستند که در نقش تکیه گاه بار سینی ها را تحمل می کنند. برای ارائه ی یک قاعده ی کلی از نحوه ی اتصال باید اینگونه عنوان کنیم که راد ها با قرار گیری در پانچ یا سوراخ سی چنل ها و پیچ و مهره شدن در همان ناحیه مکمل خوبی برای یکدیگر خواهند بود.

از طرفی شما می توانید با استفاده از یک ساپورت که یک طرف آن به سازه اتصال می یابد و یک براکت یک طرح L شکل فوق العاده ایده آلی را ایجاد کنید. با این طرح عملاً یک سیستم نگهدارنده سینی کابل ایمنی را ایجاد کرده اید که در هر زمان قابلیت تغییر و یا جدا شدن از سازه را دارند. 

متریال ساخت و نوع طراحی نگهدارنده سینی کابل 

نگهدارنده سینی کابل از مرغوب ترین و سخت ترین آلیاژ موجود یعنی فولاد و همچنین استنلس استیل ساخته می شوند. این عنصر فوق‌العاده مستحکم، مقاومت بالایی در برابر فشار و نیروهای فزاینده دارند و تحت بارهای سنگین دچار شکست نمی شوند. به همین دلیل مناسب ترین گزینه برای ساخت انواع نگهدارنده سینی کابل می باشند.

علاوه بر موارد مذکور به دلیل آنکه اصولاً فلزات حتی آلیاژهای استیل در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت می توانند در بلند مدت مستعد خوردگی و زنگ زدگی باشند لذا برای جلوگیری از آن پس از طراحی و ساخت قطعه ی اصلی همگی آن ها را در حمام زینک مذاب به صورت غوطه وری یا عمقی در دمای حدود 500 تا 600 درجه سانتیگراد گالوانیزه می کنند که در نوع خود بهترین پوشش برای حفظ ساختار فلز می باشد.

نوع طراحی نگهدارنده سینی کابل بدین گونه است که با داشتن حداکثر درجه سختی دارای وزن حمل پایینی نیز هستند که نشان از چگالی کنترل شده ی آن ها در فرآیند ساخت دارد. این مزیت باعث می شود تا براحتی و با سرعت عملکرد بالا عملیات نصب و اتصال آن ها را در مجموعه های صنعتی گسترده انجام دهید. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی