شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

هدایت ایمن کابل برق با باکس ترانکینگ

شرکت پتروکاسپین | جمعه, ۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۰۹ ب.ظ

هدایت ایمن کابل برق با باکس ترانکینگ 

کابل ها و سیم های حامل جریان الکتریکی جهت تامین انرژی برق مورد نیاز یک مجموعه ی صنعتی و یا تولیدی پیش از هر چیز نیازمند به قرارگیری در یک محفظه ی امن و بدور از تنش های محیطی دارند تا از این طریق بتوانند حداکثر کارایی خود را بدون مشکل ارائه دهند. باکس ترانکینگ دقیقاً همان قطعاتی هستند که کلیه ی سیم ها و کابل های برق را در محفظه ی طولی فلزی و گاهاً پلیمری خود جای می دهند.

با استفاده ی صحیح از باکس ترانکینگ دیگر نگران آسیب و یا صدمه دیدن کابل ها نخواهیم بود چرا که این قطعات در سخت ترین شرایط نامساعد محیطی از کابل های موجود در یک خط مسیر مشخص محافظت می کنند. نکته ی مهمی که در مورد باکس ترانکینگ حائز اهمیت است نحوه ی نصب و اتصال آن ها به سازه ی مربوطه می باشد.

این تجهیزات ارزشمند زمانی می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند که در نواحی و مسیرهای صحیح روی سازه نصب شوند. این باکس ها تحت عنوان باکس ترانکینگ کفی قابلیت نصب در سطوح کف را دارند و بنا به موقعیت قرارگیری غالباً به صورت تمام فلزی طراحی و ساخته می شوند. علاوه بر این باکس های تمام پلیمری نیز به دلیل ساختار شکیل و زیبای خود عمدتاً در مسیرهای دیواری بکارگیری می شوند.

مزیت های متعددی را می توان برای این تجهیزات برشمرد که اصلی ترین آن عدم نیاز به کنده کاری در سازه های گچی و سیمانی جهت جایگذاری کابل ها خواهد بود. با استفاده از باکس ترانکینگ در حالت روکار و بکارگیری از انواع پریز برق در سطح ترانکینگ عملاً فرآیندهای مرتبط با تخریب سطوح دیواری و مجدداً اصلاح آن ها کاملاً حذف خواهند شد. 

مشخصات و ویژگی های باکس ترانکینگ 

باکس ترانکینگ از لحاظ مشخصات ساختاری به صورت یک محفظه ی درپوش دار مستطیلی با طول بلند هستند که در سطح آن می توان در هر ناحیه، از انواع انشعابات برق به صورت پریز جهت دریافت انرژی برق استفاده کرد. تفاوت آن ها با داکت برق نیز درهمین نکته است که داکت ها قابلیت پذیرش پریز را ندارند اما باکس ترانکینگ از این امتیاز ویژه برخوردار است.

در دو جنس ورق های استیل گالوانیزه و همچنین پلیمرهای pvc ساخته می شوند. وجود درپوش در سطح باکس ترانکینگ قابلیت بازرسی و تغییر در تعداد و حجم کابل ها را به صورت سهل و آسان میسر کرده است. ابعاد و ساز این باکس ها بر اساس میزان کابل موجود متغیر است بطوریکه در عرض های 10 سانتی متر تا 60 سانتی متر نیز قابلیت ساخت و تولید را دارند.

ضخامت ایده آل و استانداری که برای نوع فلزی این باکس ها در نظر می گیرند نهایت 1 تا 1.5 میلیمتر است که این محدوده تاثیر چندان بالایی بر وزن باکس ترانکینگ ندارد حال آنکه این قطعات معمولاً جزو قطعات سبک وزن تلقی می شوند. از طرفی به جهت افزایش مقاومت باکس های فلزی استیل همواره سعی می شود ورق های فولادی آن به صورت پیش ساخته و قبل از شکل‌گیری به صورت باکس در پروسه ای ی جداگانه با ترکیبات حاوی محلول زینک مذاب گالوانیزه شوند. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی