شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

تامین امنیت لوله های برق با انواع بست فلزی

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵ ب.ظ

تامین امنیت لوله های برق با انواع بست فلزی

بست فلزی لوله برق یکی از اتصالات بسیار پرکاربرد جهت نصب و راه اندازی لوله ها در سازه می باشد. شما میتوانید با استفاده از این بست ها بالاترین سطح امنیت و پایداری را در لوله ها فراهم کنید. جنس بسیار مقاوم و مستحکمی دارند و معمولاً از ورق های فولادی و همچنین گالوانیزه ساخته می شوند. همانطور که میدانید این دو مزیت باعث می‌شود تا بست فلزی در برابر نیروهای فشاری و همچنین عوامل شیمیایی مانند زنگ زدگی محافظت شوند.

بست های لوله برق تنوع بسیار بالایی دارند اما سه نمونه از رایج ترین آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم تا اهمیت و ضرورت استفاده از آنها کاملاً روشن شود. این سه نمونه شامل بست چنگالی لوله برق، بست پایه دار و همچنین بست های اسپیت می باشد. هر کدام از اینها مکانیزم عملکردی متفاوتی دارند و در موقعیتی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه در مورد آنها توضیح می دهیم.

بست فلزی چنگالی

بست فلزی چنگالی برای نگه داشتن لوله ها و در مواردی کابلها مورد استفاده قرار می گیرد. بست چنگالی به دلیل ساختار منحصر به فرد خود برای تکمیل اتصالات نیاز به یک سری تجهیزات مکمل دیگر دارد. تجهیزات معمولاً سی چنل یا یونسترات ها هستند. شما می توانید چندین بست چنگالی را در محور بلند سی چنل قرار دهید و از این طریق لوله ها و کابل های برق را پشتیبانی و حمایت کنید.

بست فلزی چنگالی سایز های مختلفی دارد به طوری که ابعاد آن به گونه ای تنظیم می شود که تمام لوله های فولادی برق و همچنین کابل های قطور را پشتیبانی می کند. این بست فلزی نیز مانند دیگر بست های موجود در حیطه پشتیبانی تجهیزات برق از جنس فولاد گالوانیزه می باشد و از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

از لحاظ شکل ظاهری بست های چنگالی یک قطعه U شکل هستند. در سر این بست و در قسمت مرکزی آن یک پیچ متحرک وجود دارد که در انتهای خود به یک عایق متصل است که این عایق فلزی با حرکت پیچ می تواند روی لوله ها و کابل ها نیروی لازم را برای پایدار نگه داشتن آنها اعمال کند. 


بست فلزی پایه دار لوله برق 

بست فلزی پایه دار از آن دسته اتصالاتی است که وظیفه نصب لوله ها به دیواره سازه را برعهده دارند. شما می توانید با این نوع بست هر نوع لوله و با هر ابعاد و قطر که دارند را بر روی دیوار محکم کنید. تشکیل شده از یک حلقه فلزی و همچنین دو پایه هستند که لوله ها با قرارگیری درون این حلقه و از طریق اتصالی که در پایه به دیوار انجام میشود قابل حمایت هستند. 


بست فلزی اسپیت

بست فلزی اسپیت یا بست های دوسرپیچ از دیگر اتصالات رایجی است که میتوانند لوله های برق را به صورت معلق نگه دارند. بست فلزی اسپیت ابتدا خود به طور مستقیم از طریق یک محور فلزی تمام رزوه به سازه متصل می شود. به این صورت که با قرارگیری در یک فاصله مطلوب از سقف لوله ها را درون خود نگه می دارند. ابعاد و سایز آنها نیز مطابق سایز لوله ها ساخته می‌شود اما به دلیل داشتن دو عدد پیچ در دو طرف خود قابلیت تغییر سایز متناسب با قطر لوله ها را نیز دارد. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی