شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

ترانکینگ فلزی چیست؟ مزایا و کاربردها

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴ ب.ظ

ترانکینگ فلزی چیست؟ مزایا و کاربردها

ترانکینگ فلزی محفظه های بسیار ایمن برای محافظت از کابل ها هستند که معمولاً به صورت کف خواب استفاده می شوند. البته این قطعات انواع مختلفی دارند که می توان به ترانکینگ های دیواری و یا دفنی اشاره کرد. به جهت آنکه ترانکینگ کف موارد استفاده بسیار گسترده دارد در این مقاله سعی می کنیم جواب متعددی را از این وسیله کاربردی ارزشمند بررسی کنیم. این قطعات در بخش کف سازه می توانند کابل ها را در مسیرهای تعیین شده هدایت و پشتیبانی کنند البته در این مسیر یکسری اتصالات ترانکینگ نیز وجود دارد که مسیر هدایت را هموارتر می‌کند.

جنس بدنه ترانکینگ فلزی معمولاً از آلیاژ فولاد است اگرچه ضخامت اندکی دارند اما همین ورقهای فولادی قادرند فشارها و نیروهای بسیار بالایی را تحمل کند. بسیاری از جعبه تقسیم های برق که در کف ساز نصب میشوند، کابلهای آنها از طریق ترانکینگ فلزی به سمت این جعبه ها هدایت می شود. همانطور که میدانید جعبه تقسیم برق باکس هایی هستند که محتوای آن یکسری پریزهای برق و یا سوکت های شبکه می باشد.

بنابراین با استفاده صحیح ترانکینگ فلزی می توانید انشعابات برق خود را از طریق همین پریزها از کف سازه بهره برداری کنید. در ادامه سعی می کنیم مزایا و کاربردهای دیگر ترانکینگ ها را جهت آشنایی بیشتر عنوان کنیم. 

مزایای ترانکینگ فلزی

●    ترانکینگ فلزی در سایزهای بسیار متنوع قابلیت ساخت دارد به همین منظور هر مقدار حجم کابل استانداردی که دارید را می توانید در بخش کف سازه با استفاده از ترانکینگ ها حفاظت و در مسیرهای تعیین شده هدایت کنید. 
●    جنس بدنه علاوه بر ساختار فولادی دارای پوشش گالوانیزه نیز می باشد همانطور که می دانید این پوشش که برگرفته از محلول زینک مذاب است می‌تواند در برابر فرایندهای شیمیایی مانند اکسیداسیون، تغییر رنگ یا خوردگی مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. 
●    اتصالات متعددی نیز دارد اصولاً ترانکینگ فلزی برای ایجاد یک شبکه منسجم و گسترده نیازمند یک سری اتصالات میانی نیز می باشد این اتصالات معمولاً شامل سه راهی ها، قطعات متقاطع یا چهار راهی و همچنین انواع زانو ها می باشد. 
●    ترانکینگ فلزی دارای یک پوشش جداشونده ای هستند که در صورت بروز هرگونه عیب در مسیر کابل ها می توانید با برداشتن این پوشش ها یا کاورها، نقایص موجود در شبکه را به راحتی برطرف کنید. 
●    نصب و اتصال چندان پیچیده ای ندارد تنها کافی است یک شناخت دقیق از نوع سازه و همچنین مسیرهایی که قرار است ترانکینگ ها را نصب کنید داشته باشید. 

کاربردهای ترانکینگ فلزی

در محیط هایی که نیاز به کابل کشی در بستر یا کف سازه وجود دارد شما میتوانید از ترانکینگ فلزی استفاده کنید. در برخی از سازه ها ممکن است در ناحیه کف نوع معماری به صورت کاذب باشد در نتیجه می توان در زیر این نوع بستر شبکه های تراکینگ را نصب و راه اندازی کرد.

کارخانجات صنعتی و مراکز تولید کننده به وفور از این قطعات استفاده می کنند چرا که در این مناطق به دلیل وجود تنش های محیطی غالبا نیاز است که کابل ها به بهترین شکل محافظت شوند. از دیگر کاربرد های آن می توان به محیط‌های آموزشی، سالن‌های کنفرانس، محیط های ورزشی و مراکز حمل و نقل اشاره کرد. 
 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی