شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

لوله فلکسی خرطومی به همراه مشخصات و کاربردها

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴ ب.ظ

لوله فلکسی خرطومی به همراه مشخصات و کاربردها

لوله فلکسی خرطومی یکی از تجهیزات بسیار رایجی است که در پروژه های سیم کشی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها هم در سطح سازه و هم در قسمت داخلی سازه قابلیت استفاده دارد. انعطاف‌پذیری بالایی که این لوله ها دارند باعث شده است تا کاربری آنها بسیار سهل و آسان شود به طوری که شما در استفاده از آن ها به هیچ نوع اتصال دهنده لوله‌ای نیاز ندارید.

علیرغم جنس بدنه و اینکه نسبت به سایر لوله های فلزی کاملا منعطف هستند اما از یک مقاومت و استحکام بالا برخوردار هستند. بگونه ای که اگر هیچ نوع نیرو و فشار بیش از حد به بدنه آنها وارد نشود می‌تواند تا چندین سال کابل‌ها و سیم‌های برق را پشتیبانی و حمایت کنند. البته محافظت از سیم های برق تنها وظیفه آنها نیست شما می توانید بسیاری از سیم ها و کابل های شبکه که مرتبط با سیستم مخابرات است را در ساختمان های مختلف هدایت کنید. در ادامه مقاله بیشتر با مشخصات و کاربرد های لوله فلکسی خرطومی آشنا خواهیم شد. 

مشخصات ساختاری لوله فلکسی خرطومی

لوله فلکسی خرطومی معمولاً به دو صورت پلیمری کامل و یا فلزی با روکش پلیمری ساخته می شود. پلیمری آنها از یک پلاستیک فشرده از خانواده پی وی سی ها ساخته شده اند که چگالی به نسبت بالا و کیفیت فوق العاده عالی و جنس مقاومی دارد. نوع فلزی با روکش پلیمری به این صورت ساخته می‌شود که ابتدا یک لوله تمام گالوانیزه طراحی می‌شود که ضخامت آن به گونه‌ای است که خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری لوله را بالا میبرد. بر روی این بدنه فلزی لوله یک روکش به نسبت نازک پی وی سی قرارداده می شود تا آسیب پذیری فلز در نواحی مرطوب کاملاً از بین برود.

لوله خرطومی در سایز های بسیار متنوعی به بازار عرضه می شوند. از جمله سایزهای اسمی این محصول عبارتند از 4، 6، 9، 11، 13، 16، 21، 25، 29، 36، 42، 48، 52، 63، 75، 80، 100، 125، 150 می باشد. وزن لوله فلکسی خرطومی با توجه به نوع ساختاری که دارند بسیار پایین می باشد به عنوان نمونه در سایز 36 این محصول به ازای هر متر دارای 0.72 کیلوگرم وزن هستند.

هرچقدر ابعاد لوله فلکسی بیشتر می شود به همان نسبت متراژ حلقی آنها نیز کاهش می یابد به طوری که از کوچکترین سایز تا بزرگترین سایز لوله دارای متراژ حلقه ۵۰ متر، ۲۵ متر، 10 متر و ۵ متر هستند. 

کاربردهای گسترده لوله فلکسی خرطومی

لوله فلکسی خرطومی به جهت ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود کاربردهای گسترده‌ای در هدایت سیم ها در سازه ها دارند. شما می توانید از آنها در نصب و احداث دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی استفاده کنید. علاوه بر این در پروژه های مرتبط با ایجاد روشنایی در محیط های صنعتی نیز قابل به‌کارگیری هستند.

به دلیل روکش دار بودن این محصول می‌توانند در محیط های مرطوب نیز به کار گیری شود به طوری که به واسطه وجود جداره فلزی در قسمت داخلی می‌تواند از لحاظ فیزیکی سیم ها را محافظت کند و همچنین به جهت وجود لای پلیمری نیز قادر به محافظت از سیم ها از لحاظ نفوذ رطوبت می باشند. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی