شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

مدیریت صحیح کابل های برق در یک محیط صنعتی

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳ ب.ظ

سینی کاری برق چه فوایدی برای کابلهای الکتریکی دارد؟

سینی کاری برق یکی از پروژه های احداث و راه اندازی شبکه های پشتیبانی و حمایتی کابل برق است که به واسطه آن و در کنار استفاده از تجهیزات خاص کابل های برق را حفاظت  می‌کنند. برای آنکه بتوانیم مراحل سینی کاری برق را در یک ساز پیاده سازی کنیم نیاز به یک سری تجهیزات و وسایل خاص داریم.

این وسایل معمولاً سینی کابل که مهمترین قطعه می باشد و همچنین اتصالات ثانویه ای که مسئولیت نگهداری و پایدار کردن سینی ها را در سازه بر عهده دارند. طریقه نصب و اتصال سینی ها نیازمند تخصص خاص خود می باشد اما در این مقاله قصد داریم فواید استفاده از این قطعات را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم تا بتوانیم با یک شناخت دقیق از مزیت های آن به خرید سینی های برق بپردازیم. 

مدیریت صحیح کابل های برق در یک محیط صنعتی

سینی کاری برق باعث می شود تا شما بتوانید یک مدیریت صحیح و درستی را روی کابل های برق خود در محیطی که در آن مشغول به کار هستید داشته باشید. این مدیریت صحیح از طریق هدایت کابل ها همراه با یک نظم بالا انجام می شود. تصور کنید ما از سینی کابل برق استفاده نکنیم در آن صورت کابلهای برق به خودی خود پراکنده شده و این تنها عاملی خواهد بود تا کابل‌ها مورد آسیب و صدمه قرار گیرد.

استفاده از سینی کابل باعث می شود تا شما یک چینش دقیق کابل را روی سینی ها اجرا کنید و با اطلاع کامل از اینکه هر کابل برای کدام چه هدفی ارسال می‌شود نیز خود یک مزیت مهم محسوب می شود. 

افزایش امنیت یک مجموعه صنعتی با استفاده از سینی کاری برق

به طور کلی کابلهای برق برای اینکه بتوانند در یک محیط صنعتی وظیفه انتقال انرژی خود را به خوبی و با امنیت کامل انجام دهند لازم است که محیط قرارگیری آن ها و همچنین مسیری که در آن هدایت می‌شوند کاملا ایمن و امن باشد. به هیچ عنوان نباید تنش های فیزیکی محیط روی کابل ها اثر بگذارد. هر گونه آسیب به کابل باعث ایجاد خطرات و صدمات جبران ناپذیری خصوصاً در محیطهای کاری خواهد شد.

عملیات سینی کاری برق منجر آن خواهد شد تا کابل ها در بالاترین سطح امنیت در مسیرهای تعیین شده هدایت شوند. در چنین شرایطی ضریب امنیت به قدری بالا است که حتی در مواردی بر روی سینی کابل از یکسری کاورها و پوشش های فلزی نیز استفاده می شود. 

ارتقاء نمای کلی سازه های صنعتی 

وجود کابلهای گسترده در یک واحد صنعتی قطعاً روی نمای کلی سازه ها تاثیر می گذارد بنابراین ما باید کابل ها را به صورت کاملاً منظم و مرتب در مسیرهای تعیین شده قرار دهیم. کاهش پراکندگی کابل ها باعث می شود تا نمای سازه زیباتر و بهتر جلوه کند. سینی کاری برق نیز علاوه بر جنبه های کاربردی خوبی که دارند به مراتب روی زیبایی محیط های صنعتی تاثیر می گذارد.

از آنجایی که سینی کاری برق به صورت معلق انجام می‌شود در نتیجه کابل هایی که بر روی بستر سینی قرار می‌گیرند از قسمت پایین قابل دید نیستند.  

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی