شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

معرفی داکت زمینی به همراه ویژگی ها و سایز

شرکت پتروکاسپین | سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷ ب.ظ

معرفی داکت زمینی به همراه ویژگی ها و سایز

داکت زمینی از جمله محفظه های بسیار مفید برای هدایت کابل و همچنین ایجاد یک ساختار محافظتی برای انواع رشته سیم ها می باشد. این داکت ها معمولاً در بستر کف نصب می شوند. به همین دلیل از یکسری پلیمرهای سخت و با چگالی بالا در ساخت آنها استفاده می‌شود تا بتوانند حداکثر استحکام را در برابر عوامل محیطی و نیروهای خارجی داشته باشند.

شما می‌توانید این داکت ها را در هر محیطی که دارای بستر مناسبی باشد نصب کنید. با استفاده صحیح از داکت زمینی به مراتب امنیت کابل های شما در انتقال از یک مسیر مشخص تا نقطه هدف افزایش پیدا خواهد کرد. در این مقاله بیشتر با ویژگی‌ها و باد متنوع آن آشنا خواهیم شد

خصوصیات و ویژگی های داکت زمینی

●    با توجه به نصب داکت زمینی در بستر به دلیل مقاومت ساختاری بالایی که دارند می‌توانند کابلها را در برابر هرگونه فشار یا نیروی خارجی محافظت کنند. 
●    در داخل داکت زمینی مجموعه‌ای از پارتیشن های جدا کننده وجود دارد که می‌تواند مسیر هدایت کابل را با دیگری تفکیک کند. 
●    در سایزهای بسیار متنوع به بازار عرضه می شود در نتیجه متناسب با تعداد و حجم کابل های خود می توانید سایز و اندازه مناسب را انتخاب کنید. 
●    داکت های زمینی غالباً دارای خاصیت ضربه گیر هستند در نتیجه می توان آنها را بر روی دیوارهای محیط‌های پر تنش و کاری نصب کرد. 
●    متناسب با رنگ ساختمان این داکت ها نیز در رنگ های متنوع قابل عرضه هستند به این صورت که در رنگهای سفید، طرح چوب و یا خاکستری غالباً سفارش داده میشوند. 
●    ضخامت داکت زمینی به گونه ای تنظیم شده است تا در طولانی مدت دچار شکستگی، فرسودگی و یا ترک سطحی نشود. 
●    طرح پشت آنها می‌تواند به صورت ساده و یا اینکه به شکل چسبی باشد به این صورت که در نوع چسبی دیگر نیاز به اتصالات ثانویه نیست و از طریق همین چسب ها می توانید آنها را روی دیوار یا کف نصب کنید. 
●    نوع متریال داکت های زمینی به شکل نسوز و ضد اشتعال می باشد از طرفی این داکت ها میتوانند در تغییرات دمایی از مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد تا منفی ۱۵ درجه سانتیگراد مقاومت کند. 

سایز و ابعاد داکت زمینی

سایز و ابعاد داکت برق یکی از معیارها اصلی در انتخاب و خرید هاست. برای اینکه بتوانیم یک سایز مناسب از این قطعات را انتخاب کنیم در وهله اول باید یک بررسی جامعه نسبت به حجم کار و کابل های موجود داشته باشیم. طبیعتاً هرچقدر تعداد رشته سیم ها بیشتر باشد نیاز به یک داکت زمینی با عرض بزرگتر داریم.

اگر چه در داخل داکت یکسری پارتیشن تفکیک کننده وجود دارد اما با این وجود نمی‌توان بیش از ظرفیت داکت از سیم های مختلف استفاده کرد. زیرا در این صورت نه تنها کابل ها آسیب می بیند بلکه داکت نیز نمی تواند آن عملکرد بهینه و اصلی خود را به خوبی داشته باشد. در ذیل چندین نمونه از سایز داکت زمینی را ارائه می دهیم. 
●    10×30
●    12×50
●    20×70
●    20×90
این نمونه داکت ها معمولاً پرمصرف‌ترین داکل زمینی هستند که در بسیاری از ارگان های مختلف قابلیت استفاده دارد. تمامی ابعاد ذکر شده بر اساس میلیمتر است که بیان کننده مقدار عرض و ارتفاع داکت می‌باشد. 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی