شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

بررسی مزایای لوله پلیکا برق

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۴:۵۶ ب.ظ

لوله برق یکی از ابزار هایی است که برای پوشش دادن هادی های برق از آن استفاده می شود و این پوشش به منظور محافظت از هادی های برق و افرادی که ممکن است با آن ها در تماس باشند صورت می گیرد، در این مقاله به بررسی ویژگی های لوله پلیکا برق و مزیت ها و کاربرد های آن می پردازیم.

لوله پلیکا برق چیست؟

لوله پلیکا برق که به منظور محافظت از کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند در ساختمان های تجاری، مسکونی، اداری و ... مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از لوله پلیکا برق می تواند از بروز موارد زیر جلوگیری کند:

1. برخورد نا خواسته افراد با کابل و هادی های برق
2. تعویض کابل ها 
3. مانع پایین آمدن ولتاژ برق می گردد
4. جلوگیری از امکان ایجاد آتش سوزی
5. مانع انتقال برق به قسمت های دیگر ساختمان می شود

 

انواع لوله برق موجود در بازار

1. لوله برق های گالوانیزه: این لوله های برق که بیشتر از جنس فلز هستند برای استفاده در مکان های سرپوشیده که رطوبت کمی دارد مورد استفاده قرار می گیرند.
2. لوله برق های کاندوئیت: این لوله های برق که از جنس آهن هستند دارای مقاومت بالایی می باشند ولیکن خود این لوله ها هادی جریان برق می باشند.

3. لوله پی وی سی: این لوله ها که دارای وزن کمتری نسبت به لوله های فلزی می باشند، از جنس پلاستیک سخت هستند و عبور دهنده جریان برق نمی باشند.
4. لوله های پلی آمید: اکثر سازه ها از این نوع لوله استفاده می کنند، این لوله های برق که قیمت پایین تری نسبت به دیگر لوله ها دارند ولیکن امکان شعله ور شدن بالایی دارد.
5. لوله های پلی اتیلن: این لوله ها قیمت بالاتری نسبت به دیگر لوله های برق دارند و استحکام و انعطاف بالایی دارند.

مزایای لوله پلیکا برق

لوله های پوش فیت که نوعی از لوله های پلیکا می باشند برای استفاده به عنوان لوله برق مناسب هستند، در این بخش به بررسی مزایای لوله پلیکا برق خواهیم پرداخت

1. لوله پلیکا برق عایق حرارتی و الکتریکی بسیار خوبی می باشد، به همین دلیل برای استفاده از کابل های برق فشار قوی بسیار مناسب می باشند.
2. لوله پلیکا برق سبک وزن می باشد و به همین دلیل حمل و نقل آسانی دارد.
3. این لوله ها طول عمر بالایی دارند، لوله پلیکا برق در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند.
4. این لوله ها به دلیل آن که قیمت مناسبی دارند برای لوله کشی های ساختمان مناسب می باشند و همین موضوع باعث شده تا به یکی از پر مصرف ترین لوله ها تبدیل شوند.

و لیکن در استفاده از لوله پلیکا برق باید به این نکته دقت کنید که این لوله ها نباید در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرند چرا که این تابش موجب پوسیدگی آن ها می شود و باید در مکان های سر پوشیده قرار گیرند.

شما می توانید برای سفارش و یا خرید لوله پلیکا برق مناسب با سازه ای که دارید با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی