شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

داکت فلزی چیست؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶ ب.ظ

داکت فلزی چیست؟

زمانی که شما به هر دلیلی نیازمند استفاده از کابل کشی و سیم کشی از روی سطح دیوار، سقف یا کف فضای خود باشید، باید از وسیله ای به نام داکت استفاده کنید. داکت فلزی نیز یکی از انواع داکت است. با این کار شما علاوه بر آن که زیبایی محیط پیرامون خود را حفظ می کنید، از بروز آسیب های احتمالی به شبکه ی برق رسانی و ارتباطی خود نیز جلوگیری می نمایید.

بدین منظور این داکت ها از داخل، هیچ گونه بست یا زبانه ای ندارند. در ضمن این کار سبب می شود تا خطرات احتمالی ناشی از این صدمات به صورت جانی و مالی برای شما و سایر ساکنین رخ ندهد. در صورتی که این کار صورت نگیرد، خطراتی نظیر برق گرفتگی، آتش سوزی و ... افراد و محیط پیرامون آن ها را تهدید می کند. 

استفاده از داکت ها در محیط های گوناگون سبب ایجاد نظم و کاهش زمان عیب یابی و تعمیر نیز می شود.  از داکت فلزی می توان در سازه های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و ... استفاده نمود. 

انواع داکت کدام است و داکت فلزی با سایر داکت ها چه تفاوتی دارد؟

همان طور که گفتیم، داکت ها انواع مختلفی دارند و می توانند از جنس های پی وی سی، پلاستیک یا فلز باشند. در ضمن داکت ها را علاوه بر جنس مواد سازنده از طریق طول مدت مصرف به دو نوع دائمی و موقتی نیز تقسیم بندی می کنند. به این ترتیب داکت های فلزی در نوع دائمی قرار گرفته و انواع پلاستیکی و پی وی سی نیز دارای هر دو نوع دائمی و موقتی می باشند. تفاوت عمده ی داکت های دائمی و موقتی در نوع نصب آن ها است. نصب داکت فلزی (دائمی) از طریق پیچ و رول پلاک و نصب داکت های موقتی از طریق چسب صورت می گیرد. 

دیگر تفاوت داکت های فلزی با داکت پی وی سی در مقاومت آن ها می باشد. داکت های فلزی قطعا عمر طولانی تری داشته و در برابر عوامل محیطی نظیر نور، گرما، سرما، رطوبت و ... مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. 

علاوه بر این ها، داکت های پلاستیکی و پی وی سی تنها قابلیت استفاده در حالت روکار را دارند اما داکت های فلزی می توانند در حالت روکار و توکار مورد استفاده قرار گیرند.  

داکت های فلزی قابلیت رنگ پذیری داشته و می توان رنگ آن ها را با محیط هماهنگ ساخت یا به استتار آن ها کمک کرد. 

استفاده از داکت فلزی چه مزایایی دارد؟

به دلیل آن که داکت فلزی مقاومت بالاتری دارد، از آن می توان در محیط های خارجی (فضای آزاد یا فضای بدون سقف) به خوبی استفاده کرد. 
این گونه داکت ها در برابر گرما و سرما نیز از خود مقاومت زیادی نشان می دهند، به همین دلیل است که محیط های صنعتی راغب به استفاده از آن ها می باشند. 
داکت های فلزی از جنس فلز (ورق گالوانیزه) تهیه شده و غیر قابل اشتعال هستند. همین امر سبب بهره گیری از آن ها در محیط های صنعتی و دارای ریسک آتش سوزی می شود.  
 

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی