شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

ساپورت سینی کابل چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۵۱ ب.ظ

ساپورت سینی کابل یک محافظ مکانیکی در تجهیزات برقی می باشد که موجب می شود تا کابل های برق ظاهری منظم تر داشته باشند و در برابر انواع صدمات مصون شوند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ساپورت سینی کابل، انواع سینی کابل و ویژگی ها و کاربرد های آن آشنا سازیم، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

ساپورت سینی کابل به چه منظور استفاده می شود؟

سینی کابل ها می توانند از آهن، استیل، پلاستیک و گالوانیزه ساخته شوند، سینی هایی که از گالوانیزه ساخته شده اند به دلیل آن که مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی و رطوبت و خوردگی دارند می توانند انتخاب بهتری برای مصارف تجاری و صنعتی باشند.

سینی های کابل باید همراه باید با ساپورت سینی کابل مورد استفاده قرار گیرند، این ساپورت موجب می شود تا کابل کشی منظم تر به نظر برسند و مقاومت شان نیز افزایش پیدا کند.

ساپورت سینی کابل هنگامی مورد استفاده قرار می گیرند که مسیر سیم کشی های ما از قبل مشخص شده باشند و به جای استفاده از لوله برق، کابل ها را می توانیم از این سینی عبور دهیم.

نحوه استفاده از ساپورت سینی کابل

برای استفاده از ساپورت سینی کابل باید کابل ها در طول مسیر روی سینی به حالت زیر سقفی قرار بگیرند، علاوه بر این می توان کابل ها را به صورت دیواری نصب کرد و در نهایت از ساپورت سینی کابل برای نگهداری این سینی ها استفاده می شود.

ساپورت سینی کابل مدولار نوع دیگری از ساپورت سینی است که با یک تکنولوژی جدید و با فولاد گالوانیزه ساخته می شود و می توان از آن برای نگهداری تجهیزات و لوله ها و قطعات برقی استفاده کرد.

ساپورت های مدولار دارای مزایای زیر می باشند:

1.    طول عمر بالایی نسبت به مدل های قدیمی دارند.
2.    کارایی بالایی نسبت به مدل های قدیمی دارند
3.    به علت شرایط ساخت، امکان نصب آسان تری دارند.
4.    هزینه نگهداری پایین تری دارند.
5.    پایداری و مقاومت و استحکام بالاتری دارند.
6.    از ظاهر شکیل تری برخوردارند.

انواع ساپورت سینی کابل

ساپورت سینی کابل انواع متفاوتی دارند که با توجه به نیاز و نوع کاربری می توانیم یکی از مدل های ذیل را انتخاب نماییم:

1.    ساپورت های زیر سقفی: این نوع ساپورت ها برای نصب سینی زیر سقف کاربرد دارند که خود دارای مدل های ساپورت های U شکل، ساپورت های F شکل، ساپورت های T شکل، ساپورت های L  شکل و ساپورت های چند طبقه می باشند.

2.    ساپورت های لدر: نردبان کابل یا لدر ساپورت سینی دیگری می باشد که هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که ما با حجم انبوهی از کابل روبرو باشیم

3.    ساپورت های دیواری: این ساپورت ها هنگامی مورد استفاده قرار می گیرند که سینی کابل شما در کنار دیوار باشد و اغلب مدل پروفیل و یا براکت در این موارد استفاده می شود.

هر یک از این انواع ساپورت سینی کابل ها دارای ویژگی های منحصر بفرد خودشان می باشند، شما باید بر اساس نوع پروژه ای که دارید یکی از انواع ساپورت را انتخاب نمایید بدین منظور می توانید از مشاوران ما راهنمایی دریافت کنید.

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی