شرکت پترو کاسپین پاسارگاد

سی ریل چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت پتروکاسپین | پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۳۳ ب.ظ

سی ریل که با نام چنل نیز شناخته می شود، یکی از تجهیزات جانبی مورد استفاده در سینی کابل می باشد، سی ریل ها در سینی های کابل به منظور نگهداری از کابل ها و مدیریت کابل ها قرار می گیرند.
در این مقاله قصد داریم تا با انواع سی ریل و کاربرد های آن در صنایع آشنا شویم، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

سی ریل ها چگونه ساخته می شوند؟

سی چنل ها که با استفاده از ورق های فولادی و ورق های گالوانیزه ساخته می شوند، باید در هنگام ساخت بتوانند استاندارد هایی همچون IEC61537 , BSEN61537  را کسب نمایند.

همچنین در هنگام ساخت سی ریل ها نیاز داریم تا بست هایی نیز برای آن ها بسازیم، این بست ها نیز باید طبق استاندارد های همان سی چنل ها ساخته شوند و کیفیتی یکسان با آن ها داشته باشند، اغلب سی چنل ها در ضخامت های یک الی دو میلی متری و با ارتفاع یک متری ساخته می شوند.

سی ریل برق سرد، برق گرم، استیل، مخصوص کابل، عایق دار و عایق دار دو طبقه از انواع سی چنل هایی هستند که می توان آن ها را ساخت.

مزیت استفاده از سی چنل ها

سی ریل ها که پایدار کننده لوله های برق و نگهدارنده لوله های برق می باشند، یک سیستم ایمن هدایت کننده جریان برق می باشند، بدون استفاده از این قطعات فولادی نمی توان از ایمنی و سلامت لوله کشی برق اطمینان حاصل کرد، چرا که این قطعات موجب می شوند تا کابل ها و لوله های منتقل کننده برق در جای خود در مسیر تعیین شده ثابت بمانند.

ساختار و جنس این سی ریل ها که از فولاد است، موجب می شود تا این قطعات در برابر نیرو و فشار وارد شده به آن ها بسیار مقاوم باشند.
مزیت دیگری که این قطعات دارند، این است که در برابر تغییرات و خوردگی های شیمیایی بسیار مقاوم هستند و اگر در برابر آب و یا خاک مرطوب قرار بگیرند تغییری در ساختار آن ها ایجاد نمی شود که این مزیت از طریق گالوانیزه کردن این سی ریل ها ایجاد می شود که با استفاده از محلول حاوی زینک این گالوانیزه سازی صورت می گیرد.

راحتی نصب  مزیت دیگر سی چنل ها

سی ریل ها به تنهایی تکمیل کننده اتصال ها نیستند، پس ما به قطعات دیگری نیز احتیاج داریم که اتصالات را تکمیل کنند به این قطعات جانبی در اصطلاح بست می گویند، این بست ها موجب می شوند تا قطعات سی ریل کابل و لوله های برق را به خوبی در جای خود نگه دارند، نصب این بست ها به سادگی انجام می شود.

این سی چنل ها در ابعاد گسترده ای تولید می شوند، به همین دلیل قطعات جانبی آن ها نیز باید در تنوع بالایی ساخته شود چرا که این قطعات باید از نظر اندازه با یکدیگر مطابقت داشته باشند.

شاید شما در خصوص تامین هزینه این قطعات نگرانی داشته باشید، ولیکن باید به شما اطمینان دهیم که مجموعه ما به دلیل تهیه مواد اولیه ساخت این سی ریل ها از بهترین و با کیفیت شرکت های سازنده، سی چنل ها را بهترین قیمت و برترین کیفیت عرضه می کند.

  • شرکت پتروکاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی